Page 82 of 202
Posted: 11 Feb 2009, 00:34
by Nisse Järnet
Karel021 wrote:Nisse Järnet wrote:Är det under 10 grader typ får jag hålla lite gas i 20 sekunder sen är det bara köra, stabil tomgång @ 1000rpm
Antar att det går fint att koppla in tomgånsmotor på SM4 också om man nu skulle vilja det?
Hehe lite OT kanske
så där hade ja med megasqurit oxå..
haltechet som polaren har på nissan så startar han vare sig de är kallt eller vart och så går den skit fint.. och de utan TM
Ok, nice
Får väl kika över mina inställningar på kallstarten, om jag orkar
Hur går det med din bil föresten?
Posted: 11 Feb 2009, 10:33
by Karel021
Nisse Järnet wrote:Karel021 wrote:Nisse Järnet wrote:Är det under 10 grader typ får jag hålla lite gas i 20 sekunder sen är det bara köra, stabil tomgång @ 1000rpm
Antar att det går fint att koppla in tomgånsmotor på SM4 också om man nu skulle vilja det?
Hehe lite OT kanske
så där hade ja med megasqurit oxå..
haltechet som polaren har på nissan så startar han vare sig de är kallt eller vart och så går den skit fint.. och de utan TM
Ok, nice
Får väl kika över mina inställningar på kallstarten, om jag orkar
Hur går det med din bil föresten?
jao lätt värt.. men o andra sidan va fan gör de om bilen får stå o värma lite innan man kör. ändå inte så man gasar skiten ur den kall
min bil är väl så gott som startklar.. väntar på 4st stift till en tändspols kontakt som ja supit bort.. ärtan skicka igår så de borde väl finnas hemma idag..
sen ska de bromsas.
Posted: 15 Feb 2009, 04:39
by Karel021
Då va uppstarten avklarad.
I början av veckan
Niclas hjälpte mig o svetsa ihop en del på kylaren som inte riktigt va gjord för o dras hårt
Fint hemma snickrat fäste för spolarna
koppar rör ja provade o löda för första gången med silverlood.. va väl lite siså där
vart bra som fan med rören
video.
http://www.garaget.org/video/ozgsgooy51p1
Posted: 15 Feb 2009, 12:27
by Daniel.Fredriksson
Riktigt fint allting!
Grattis till uppstart.
Vad tror du att effekten hamnar på vid bänkning? Några förhoppningar?
Men det där med kopparrören?
Du har inte tillgång till tig? Det går ju att tiga koppar, borde bli redigt snyggt!
Posted: 15 Feb 2009, 12:41
by pizza
Han TIGar på jobbet, jag ställde mig samma fråga.....
Kanske är så att han inte har tillsats för koppar? Blev bra hursom å de e alltid kul å testa nya saker, som att löda...
Hoppas på bromsning snart, den som VET hur mkt en KKK29#14 klarar på en M20B27 han vet oxkså hur mkt effekt det kommer bli
Pizza
Posted: 15 Feb 2009, 13:43
by Bmw*Alex
silverlood? antar att det kanske är samma sak som tenn ? du hade inge tillgång till pressfitting(stavningen?) det är smutt de
typ jätt upp det där med lödningen helt inom vvs branschen
Posted: 15 Feb 2009, 13:44
by Karel021
Daniel.Fredriksson wrote:Riktigt fint allting!
Grattis till uppstart.
Vad tror du att effekten hamnar på vid bänkning? Några förhoppningar?
Men det där med kopparrören?
Du har inte tillgång till tig? Det går ju att tiga koppar, borde bli redigt snyggt!
tackar
de där med tigen visste ja inte alls
jag ska väl bottna k29an tänkte ja.. men målet är väl över 600 på driven.
räcker de inte så får de bli ett annat agreagat.
Posted: 15 Feb 2009, 14:05
by moonzhine
ser bra ut..
Är ju mkt lämpligare och går fortare att löda koppar än att tigga ju..
Posted: 15 Feb 2009, 14:41
by johankihl
Nu fick det skämtsamma uttrycket "vad har du i pannrummet" en helt ny innebörd. VVS världen blev helt plötsligt blev ett med motorsporten.
Posted: 15 Feb 2009, 15:07
by Bmw*Alex
moonzhine wrote:ser bra ut..
Är ju mkt lämpligare och går fortare att löda koppar än att tigga ju..
du ska bara veta hur fort det går att pressa då
Posted: 15 Feb 2009, 18:37
by Karel021
Bmw*Alex wrote:silverlood? antar att det kanske är samma sak som tenn ? du hade inge tillgång till pressfitting(stavningen?) det är smutt de
typ jätt upp det där med lödningen helt inom vvs branschen
jaha fan va smutt
känns som man har lite o lära sig inom vvs
vi har både silverlod och kopparlod på jobbet som tillsats.. silver lod kostar TYP SATAN.. och varslad som man är så skiter väl ja i om företaget får betala lite mer på min bmw
sen ser de lite snyggare ut med silver smälta runt skarvarna
Posted: 15 Feb 2009, 18:44
by Karel021
johankihl wrote:Nu fick det skämtsamma uttrycket "vad har du i pannrummet" en helt ny innebörd. VVS världen blev helt plötsligt blev ett med motorsporten.
hehe
när de gäller vatten rör så känns de för smidigt med koppar.
en kopparböj kostar ca 30 pix medans motsvarande alu böj kostar 150pix. blir lite billigare och går o få minst lika snyggt om man vill putsa
Posted: 15 Feb 2009, 20:11
by Bmw*Alex
Karel021 wrote:Bmw*Alex wrote:silverlood? antar att det kanske är samma sak som tenn ? du hade inge tillgång till pressfitting(stavningen?) det är smutt de
typ jätt upp det där med lödningen helt inom vvs branschen
http://i442.photobucket.com/albums/qq14 ... B09014.jpgjaha fan va smutt
känns som man har lite o lära sig inom vvs
vi har både silverlod och kopparlod på jobbet som tillsats.. silver lod kostar TYP SATAN.. och varslad som man är så skiter väl ja i om företaget får betala lite mer på min bmw
sen ser de lite snyggare ut med silver smälta runt skarvarna
aah okey då vet man ifall man ska installera en badrum eller dyligt åt non rikemans familj så kan dom ju alltid välja "silver" skarvar
haha
Posted: 15 Feb 2009, 21:22
by Thörn
stor skillnad i körbarhet,krypkörning med tomgångsmotor, man kan tex bara släppa kopplingen på tomgång 1000rpm och bilen masar iväg ändå, sån grundstyrka e fint om man tex sitter i trafik stockningar i stan och vill slippa massa kärringstopp och inte slita ut lamellen..
Posted: 16 Feb 2009, 11:59
by r.ivars
Ligger lite godis och väntar nu som ska på bättan så fort den kommer hem ifrån dalarna.
Men just nu lyser det nog riktigt starkt under bilen från turbon och bak
Posted: 16 Feb 2009, 12:46
by Nisse Järnet
r.ivars wrote:Ligger lite godis och väntar nu som ska på bättan så fort den kommer hem ifrån dalarna.
Men just nu lyser det nog riktigt starkt under bilen från turbon och bak
Avgasbygge? Kikade lite på kärran igår, ser nice ut =D
Posted: 16 Feb 2009, 13:36
by youask
tomgångmotor är kalas , gärna en stepper motor och inte bara en sån där ventil:)
Karel: i MS't du körde förrut gick det och ändra tändvinkel vs vattentemp för och ha lite lättare o ha tomgång vid kall utan o köra tomgångsmotor. Iof klarar MS't styra tomgångsmotor med.