Page 9 of 22

Posted: 18 Jan 2007, 17:20
by peppe
Det blir mer gatbil är drag bil i vilket fall. Hur man än vrider och vänder på det.

Ang. bakvagnen så står det stilla har jobbat 06-18 helva veckan och lär börja om igen under helgen.

Men jag åkte av vägen med brukisen på väg från jobbet, ca: 150meter innan jag störtade av ned mot ett dike men fastnade med kulan på en väg trumma.

Framdäcken var kvar på vägen, försökte ju rädda det som räddas gick. Åkte iaf hela kurvan på sladd, med halva bilen i diket..

Loeb fick där efter hjälp av en snäll bandtraktor chaffis som var på väg hem med pickup.

Imorgon måste jag se över dikes horan, med tanke på att jag MÅSTE ha en brukis.

Mvh

Posted: 18 Jan 2007, 17:51
by Zwofurti
Trist som fan =/ vad är det för kärra?

Aja den ska besiktas iaf, fint :)

Posted: 18 Jan 2007, 18:01
by peppe
Det är en Golf 2:a , Mephis.

Det ända som pajjade tror jag var en handbroms vajern, har lite annat små fix. Duttade en sten på väg till grävarn igår också och nöp ihop avgasystemet.

Ja, massa skit som ska göras i vilket fall. Är ändå nöjd att jag räddade bilen från att total dö, framhjulen på vägen, jävlar ska bygga klart BMW'n och börja köra Rally :D

Posted: 18 Jan 2007, 23:02
by flp
nää fan, har du dödat gåffen :S du räddade inte lika snyggt som då vi var ute å vålda me den? :) du måste ju skaffa en bakhjulsdriven bil, felhjulsdrift är aldrig bra :D

MVH Micke

Posted: 18 Jan 2007, 23:16
by peppe
Alltså, alla räddningar hitils har ju bara varit. "Du har panik gör något med ratten".

Ja, bög bil bög hjulsdrift. Detta var mer en Rally räddning, helt sjukt jag trodde att jag skulle klara mig upp igen.

Hade jag inte fast iofs hade jag inte fasntat på vägtrumman hade jag nog legat i bäcken och softat ännu, hah =)

Posted: 19 Jan 2007, 20:10
by peppe
Jaha, däcken verkar inte vilja få platts!

Så idag beslöt jag och bror oss för att kapa lös hela jvla bak skärmen. Vi kommer vara bilplåtslagare då detta är klart, C stolpen är även det löskapad.

Måste flytta ut den lite för att behålla lite former, hmm detta ska bli spännande.

Kikat på AVO's coilovers, måste ha en som är 285mm ihopfjädrad MAX, mer går det inte. Centrum centrum alltså.

Själva AVO dämparen som max blir 280mm är dock 430mm lång sjukt lång.

Vilket rappel.

Posted: 19 Jan 2007, 20:32
by Zwofurti
Hmm=/ blir det m3 då eller? hoppas det för snyggare design går inte att hitta helt enkelt.

Är ecka din brorsa eller?

Posted: 19 Jan 2007, 22:43
by yvvi
Har stolarna kommit?

Posted: 19 Jan 2007, 23:10
by peppe
Det blir inte M3, jag håller med det är det snyggaste men idag känns M3 för mycket Limmet helt enkelt.

Verkar snart hittar man ju inte en E30 turbo utan breddare, därför pysslar vi på som vi göra. Lite kul att inte se ut som alla andra, min bil hade blivit en Helge kopia om jag kört M3 breddare.

Ecke är min bästa kompis och chefsmekaniker, min bror är Micke 6 år yngre än mig men duktig nog för att vara med dom coola grabbarna :)

Stolarna är här, såg kanon ut. Var ju fortfarande förpackade ;)

Posted: 20 Jan 2007, 09:28
by Tingsdalsracer
Släng upp lite bilder på ombyggnationerna, alltid kul att titta på. Det är lite för många Limmet wannabies just nu :roll:

Posted: 20 Jan 2007, 17:03
by peppe
Förutom att jag har slipspån i ögat som jag måste åka och borra ut imorgon eller då jag har tid är allt fint. Jag och bror har jobbat på bra. Vi saknar dock Ecke lite, vet inte vart han håller hus?

Nåväl, vi skrotade att bara knäcka ut skärmen alá Avesa style, gav inte tillräckligt med platts.

Vad gör man? Jo man kapar lös hela jävla skärmen och flyttar ut den lite, samt c-stolpen.

Image
Bror pysslar på med alla plåt snuttar som skulle in.

Image
Svetsa kan han också, bra för då kunde jag hålla på med high tech slipning. :)

Image
Det börjar ta sig, lär gå hit lite spackel, inte tvär lätt att få det rakt bara med plåtbitarna, men men.

Image
Just bakom dörren, ser bra ut framifrån.

Image
Upp ifrån, ser precis ut som vi ville ha det, men vi fick pyssla rätt mycket innan vi fick till en hyffsad böjj på skärmen, C-stolpen lär vi jobba med imrogon. Går nog åt en timme eller två där.

Men nu går däcken fria hela vägen upp, kanske lite beroende på hjulinställning också. Vi hade ju tänkt beställa kortare dämpare och göra om genomslags gummit, TUR vi var tjuriga i morse och pysslade vidare.

Det var allt för idag.

Mvh Peppe & Micke.

Posted: 20 Jan 2007, 17:13
by Synthetic
mycket trevligt att ni inte bara köper lite plast och limmar dit!

Posted: 20 Jan 2007, 17:24
by KKR-Rille
Ska bli roligt att se sen när det är klart den här breddningen, kanske nånting att apa efter sen på nån bil! är det umebreddning det där då :wink:

Posted: 20 Jan 2007, 17:28
by Overcharged
den där breddningen såg ut att kunna bli rätt fet!

Posted: 20 Jan 2007, 18:20
by peppe
Synthetic: Kul att du upskattar lite plåtarbete, det gör v i med :)

robert: Precis, för att vara ensam om något bör man bli bil inovatör och skapa en helt egen. Att göra någon sådan där grotesk breddning går inte. Känns fel för mig. På en banbil skulle det funka men inte på en gatbil / dragbil. Blir fel då :)

KKR-Rille: Ja, det är bara att apa efter, vågar inte gissa hur stora däck man rymmer med orginal spårvid O_o

Overcharged: Ja, den blir nog lagomt diskret och bilen behåller iaf lite av sina former :)

Posted: 20 Jan 2007, 18:46
by Fear This
ser kalasbra ut peppe! kul att du hittar på nå eget! hoppas bara du får vara ifred me det så inte halva sverige apar efter :wink:

Posted: 20 Jan 2007, 18:54
by Tingsdalsracer
Bli nog bra när det är klart, ett riktigt plåtpussel blev det. Ni jobbar på bra, kul också att få ett eget stuk på bilen. Tror inte det är så många som apar efter, det ligger en hel del jobb i vad ni gör. Dom flesta nöjer sig nog med skärmbreddare :lol: