Page 9 of 15
Posted: 07 Jun 2006, 20:43
by kerish
Bäckis wrote:Du kan gott ha tung utväxling. Finns ju även mer effekt att hämta ur maskinen om den känns trött.
Spinna på trean är något att impa på fjortisar med, medans vi gubbar föredrar fäste
Hehe...
Det har du iof rätt i...
Posted: 07 Jun 2006, 21:15
by RayM3
Ah.. det är den bilen.. Den går i Strömstad va? Har sett den der ett par gånger. Kommer själv från Halden.
Grattis til en snabb E30 M3!
Posted: 07 Jun 2006, 21:29
by kerish
RayM3 wrote:Ah.. det är den bilen.. Den går i Strömstad va? Har sett den der ett par gånger. Kommer själv från Halden.
Grattis til en snabb E30 M3!
Stämmer bra det...
Tack ska du ha...
gearkasse
Posted: 25 Jun 2006, 11:50
by bjørnm3
Har de sjed noe her da? skifta gearkasse?er de 3" rør som er brukt som insug?
Re: gearkasse
Posted: 25 Jun 2006, 17:44
by kerish
bjørnm3 wrote:Har de sjed noe her da? skifta gearkasse?
Är planerat ett ryck till helgen, har inte blivit gjort så mycket denna helg pga för mycket alkohol...
Innsug
Posted: 14 Jul 2006, 23:47
by bjørnm3
Har du ikkje gjort noe enda?Er litt interisert i insuget dit,er trettene inne i insuget ditt sjert vekk?
Har du benka den enda?
Re: Innsug
Posted: 15 Jul 2006, 09:23
by kerish
bjørnm3 wrote:Har du ikkje gjort noe enda?Er litt interisert i insuget dit,er trettene inne i insuget ditt sjert vekk?
Har du benka den enda?
Lådan sitter på plats med förlängd kardan och spakställ.
Läckaget mellan turbo och grenrör är tätat och motorkuddarna är utbytta.
Skall strax ut till bilen idag igen och förhoppningsvis bara fylla på vatten och kolla över allt igen, sen blir det en tur...
Bänkning hoppas jag kunna ta på PPF dyno day när det nu blir...
Posted: 15 Jul 2006, 09:47
by Bäckis
Go for it!
Posted: 15 Jul 2006, 14:15
by kerish
It's alive again...
Fungerar mycket bra med stumma kuddar, vibrationerna var inte farliga alls...
Men nu behöver jag 1,3 bars mappen av Bäckis eller Ärtan...
Posted: 27 Jul 2006, 18:23
by Øystein E30 M3
Hva koster det å få bygget denne bilen,ca? Kunne tenkt meg å fått noen til å bygge turbo på min E30 M3! Men det må nå koste en del
Helt rå bil vertfall
Håper på svar..
Posted: 28 Jul 2006, 02:09
by kerish
Kan bara säga att det kostade ett par kronor...
Posted: 28 Jul 2006, 14:38
by M3JONAS
Har det blivit någon bromsning eller har du kört raktfram nånting?
Funderar på hur bra min bil kan gå om man ersätter kompressorn med en avgasfläkt istället
Posted: 28 Jul 2006, 15:26
by SoreuQ
Posted: 28 Jul 2006, 15:44
by kerish
Det gjorde jag.
Men det gick inge bra, blev 13,17@189 som bäst, hade nog gått lite bättre med riktiga däck
Posted: 28 Jul 2006, 16:19
by M3JONAS
189km/h, kan det innebära att det är strax över 400hk i maskinen?
Posted: 28 Jul 2006, 18:02
by kerish
Kan väl hoppas iaf...
Får se på den tänkta dyno day hos VM när det nu kan bli...
Posted: 29 Jul 2006, 17:39
by Bäckis
189 är ju mer än OK om du körde på det vanliga trycket? Tiden är ju en annan femma, men den handlar mer om förare och fäste