micra m30b35, SÅLD :)

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

ZAK

Re: Nissan micra uppstart sista sidan

Post by ZAK »

Hårdrocksmicran!
Proud member of kööken Racing

zakademus@gmail.com
0760156239
knotan

Post by knotan »

ag trro knappt den kunde bli mer sleeper än så här, eller :D

Image
Wiell

Post by Wiell »

fy fan va rå!!!
älskar älgarna på fjäderbenen. :D
http://www.facebook.com/WiellsS2" onclick="window.open(this.href);return false;
bmw_fredde

Post by bmw_fredde »

Riktigt grym du skulle rigga en kamera å åka till bilprovningen bara för att se vad dom säger :lol:
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
ZAK

Post by ZAK »

glöm nu i blixten mcqueen solskyddet på sidan =D

zakademus@gmail.com
0760156239
erikjakan

Post by erikjakan »

Ballt som fan!

Funkar det med kardan osv, inga skumma vibbar trots vinklarna?

MVH Erik
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm

11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm

10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
knotan

Post by knotan »

verkar funka bra med kardanen.

hade först lite vibbar i den första uppstarten, (upphissad på pallbockar å testa alla varv på alla växlar)

efter en nedmontering och uppsatt i svarv insåg jag att volvo nog hade rätt skapliga tolleranser, nästan 30 gram balanseringsvikt satt på och styrningarna mot knutkorsen va skapligt felsvarvade, slog nästan 2mm i ena änden av kardanen, (inte konstigt den vibbar då)

slipade dän rören och riktade allt i svarven sen punkta ihop igen å tebax i svarven och mätte in med indikatorklocka å sen helsvetsa i lägesställaren. främmre kardanbiten hamnade inom 2 tiondelar och bakre halvan strax under 5, tror dock att röret inte va helt rakt... nu går den iallafall vibartionsfritt vad jag kunde se på pallbockar och kan nget känna under färd heller...

lär dock få gummifylla stödlagergimmut då den slår lite vid hård belastning från låga varv.
har beställt uniballs till momenstagen å ska ändå ändra pinjongvinkel bak lite så jag får mindre lutning på kardanen mest för sakens skull....

tog bilen till mekonomen idag då dem hade öppet hus. mycket folk som hade frågor å funderingar kan jag lova :lol:

Image
knotan

Post by knotan »

verkar funka bra med kardanen.

hade först lite vibbar i den första uppstarten, (upphissad på pallbockar å testa alla varv på alla växlar)

efter en nedmontering och uppsatt i svarv insåg jag att volvo nog hade rätt skapliga tolleranser, nästan 30 gram balanseringsvikt satt på och styrningarna mot knutkorsen va skapligt felsvarvade, slog nästan 2mm i ena änden av kardanen, (inte konstigt den vibbar då)

slipade dän rören och riktade allt i svarven sen punkta ihop igen å tebax i svarven och mätte in med indikatorklocka å sen helsvetsa i lägesställaren. främmre kardanbiten hamnade inom 2 tiondelar och bakre halvan strax under 5, tror dock att röret inte va helt rakt... nu går den iallafall vibartionsfritt vad jag kunde se på pallbockar och kan nget känna under färd heller...

lär dock få gummifylla stödlagergimmut då den slår lite vid hård belastning från låga varv.
har beställt uniballs till momenstagen å ska ändå ändra pinjongvinkel bak lite så jag får mindre lutning på kardanen mest för sakens skull....

tog bilen till mekonomen idag då dem hade öppet hus. mycket folk som hade frågor å funderingar kan jag lova :lol:

Image
knotan

Post by knotan »

motorn ur för lite service,
oljebyte, gänga i nippel för vevhusretur i blocket.
ställa vipparmar å efterdra topplocksbultar.

ska nog ta å kapa Wgfjäderventilerna lite med... 1 bars ladd gabnska exakt vid 3500rpm på 4ans växel sista provkörningen innan lådan rasade helt ... känns onödigt högt. hehe...

skulle vilja ha kanske 0.6 i grundladd så man kunde köra relativt bra med laddtrycksjusteringen för å få grepp med...

letar för fullt efter en 3.31 eller lägre utväxling gärna 3.15

i övrigt ska jag passa på å krypa in alla sladdar i motorutrymmet...

ny låda fixad men inte hämtad ännu, plus några i reserv :)
knotan

Post by knotan »

lite bredare fälgar till slicksen, fanns visst inte riktigt så mycket plats som jag hade hoppats på, blir typ 8.5" breda 13" bak, och ca 7.5" breda fram.

får bli ca 35mm spacers bak och 30mm spacers fram.
går åt å få ut dem för att få plats med bromsarna innuti 13". sen vill jag inte breddda utåt heller för då syns det för väl.

dessa ska blästras och målas silver innan däcken monteras...

blir väll att göra klart 4 fälgar under långhelgen, spacers vet jag inte när jag har tid att göra klart tyvär... skulle vilja ha slicksen klara till gatebil å köra timeattacken..

ny låda håämtad från sidenmark idag, tackar peter björck för hjälpen med transport :thumbright:

nya lådan är tvättad monterad på motorn å sen motor7låda imonterat i bilen, han dock inte testköra idag så det blir i morgon,.

lite annat småfix gjort typ ventiljustering osv , slog i en returnippel för en oljecatchtank i tråget med, sen tillverkat början på screempipes. lär nog dra in Wgs i DP efter gatebebil tror jag :thumbdown:
inget kul men vad ska man göra liksom...

Image
ZAK

Post by ZAK »

Så brutalt!

Synd att du bor så långt bort annars kunde du ju dykt upp på träffen här nere i helgen till förmån till EB-fonden (min sons sjukdom)
Ser fram emot att få se denna sen!

zakademus@gmail.com
0760156239
knotan

Post by knotan »

hade gärna kommit om det inte va så jäkla låmngt, vågar mej inte ut på sånna turer riktgit ännu :?
knotan

Post by knotan »

lite mer test... fortfarande 3.90 utväxling så toppfarten är nätt å jämnt på rätt sida om 200km/h :thumbdown:

letar förbrilt efter en 3.15 eller 3.30, nån som har som kan sponsra :|
kan bytas mot ett flak öl eller nått å såjklarty eventuell frakt...
måste ha ny slutväxel innan gatebil,

http://www.youtube.com/watch?v=-4OYK7KzPs8" onclick="window.open(this.href);return false;
Frode G

Post by Frode G »

Hei jævlig tøff bil.
Men nå vil vi se mere film.. :D :D

Mvh
Frode G
E36 325 Turbo
micke999

Post by micke999 »

nästan säker på att jag har en 3.15 ligger i garaget kan kolla upp de
ms racing
knotan

Post by knotan »

kolla gärna, söker med ljus å lykta 8) :!:
bubbel

Post by bubbel »

ägaren till den micran http://www.blocket.se/stockholm/Sverige ... m?ca=3&w=3" onclick="window.open(this.href);return false; "TROR" han har den tuffaste:D MEN skenet bedrar om man ser den här tråden:)
Post Reply