Tråden för oss träningsnarkomaner

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Locked
Grefven

Post by Grefven »

sdsdsdds
Last edited by Grefven on 07 Jan 2011, 20:31, edited 1 time in total.
Rsjerry

Post by Rsjerry »

Nåt som jag försöker undvika så gott det går är socker och något som jag undviker till 100% är all färdigmat som finns!

Tex findus färdigrätter, det känns som rena dyngan att stoppa i kroppen...

En bra dag äter jag ungefär så här!

Frukost: Proteindrink, yoghurt med musli, pumpakärnor, tranbär, gojibär och banan!
Mycket vitaminer mineraler kolhydrater och protein för att kicka igång kroppen!

3timmar senare: Keso med frysta hallon eller jordgubbar

3timmar senare: En redig hemlagad middag husmanskost och mycket grönsallad till

3timmar senare: Proteindrink och frukt

Kvällsmat: Tonfiskröra med kesella på knäckebröd. Proppat med protein inför natten!

Detta är som sagt en bra dag, tyvärr har man sämre men den enda jag kan skylla på är mig själv :wink:
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
Grefven

Post by Grefven »

assdss
Rsjerry

Post by Rsjerry »

Grefven wrote:Man måste veta hur många gram av varje grej du äter. Och tillverkare så man kan kolla deras respektive innehåll. Det är ett jävla räknande så det orkar jag inte lägga tid på till någon annan än mig själv. Och det är därför man äter samma sak varje dag året om typ för man pallar inte räkna om varje dag :-)

Men vissa produkter du nämner är ju inte fel i sig. Men ska man veta hur fördelningen och mängden av prot, kolh, fett är så måste du väga det och räkna efter på nöringsinnehållet.
Jo det vet jag, den ambitionen har jag inte än :) Tror på ett ungefär jag ligger på 2-3g protein per kg kroppsvikt en sån dag efter en snabb överslagsräkning!

Man bör väl inte ligga under 3gram?
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Dawe_A

Post by Dawe_A »

Rsjerry wrote:
Grefven wrote:Man måste veta hur många gram av varje grej du äter. Och tillverkare så man kan kolla deras respektive innehåll. Det är ett jävla räknande så det orkar jag inte lägga tid på till någon annan än mig själv. Och det är därför man äter samma sak varje dag året om typ för man pallar inte räkna om varje dag :-)

Men vissa produkter du nämner är ju inte fel i sig. Men ska man veta hur fördelningen och mängden av prot, kolh, fett är så måste du väga det och räkna efter på nöringsinnehållet.
Jo det vet jag, den ambitionen har jag inte än :) Tror på ett ungefär jag ligger på 2-3g protein per kg kroppsvikt en sån dag efter en snabb överslagsräkning!

3 gram är overkill. 2-2,5 per kg kroppsvikt är perfekt för den rena hobbybyggaren
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!

E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Rsjerry

Post by Rsjerry »

Dawe_A wrote:
Rsjerry wrote:

3 gram är overkill. 2-2,5 per kg kroppsvikt är perfekt för den rena hobbybyggaren
Okej men då ligger jag nog rätt bra en sån dag som ovan då jag bara har gjort en snabb överslagsräkning!

Vart handlar ni kosttillskott? Jag har börjat handla på www.gymvaruhuset.se dom har riktigt bra priser och deras pulver löser sig väldigt lätt jämfört med andra jag har testat!

Smakar bra för att vara protein/gainer med :)
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Grefven

Post by Grefven »

sdddssdds
Dawe_A

Post by Dawe_A »

www.mmsports.se

billigast bulkpriser tror jag.

whey-100 , omega 3 och aminosyror sen är du hemma. typ EAA /EAA-XX.
Någon skön pump produkt kan du ju köpa för lite skön feeling inne på gymmet, det hjälper dig inte med muskelutveckling men får du ökat tryck i musklerna på passen så känns det ofta roligare & man kör hårdare :wink:

creatine funkar bevisligen också.

E34 M5 3.8 -92 ,
Blomgren

Post by Blomgren »

kör också på bodyscience från mmsports
bra pris o goda smaker :D

Whey 100, EAA XX och VIP-X
Sebastian Blomgren
r.ivars

Post by r.ivars »

Bmwandreas wrote:
r.ivars wrote:haha mina ögon! själv har man precis börjat gymma igen.. tog 80kg i bänkpress "1 rep" när jag hade evon.. sen i bmw träsket har man inte kännt sig lugn nog att ha tid med att sköta mat och sömn + ha lugnet att dra till gymmet alls...

haha 120 kg och grejer? wtf! vad tränar man normalt på då? 8 or på 100?
Fyfan då har jag slagit dig. 95kg bänk. Grymt va :lol:
jäkla orm! =)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Hool

Post by Hool »

Idag blev det en situp..

Igår rullade jag ur sängen..
- Growl! - http://www.specialsvarv.se" onclick="window.open(this.href);return false; -
- Jonathan Danell
- 0702755150
Dawe_A

Post by Dawe_A »

Jag måste också påpeka att det jag skriver stämmer, men jag pallar själv inte leva upp till det eller ens äta efter ett schema. Kanske i framtiden?

Har snappat upp mycket nyttig info i ett par år.. också kört en diet när jag gick ner 22kg, och lärde mig mycket där med.. Sen har man "hängt" på diverse BB forum och snappat upp mycket om sådant jag egentligen inte borde veta ett skit om :roll:

Tränar för att det är kul, och för att det är synd att sluta när man ändå kommer på att man vill börja igen efter 2 månader ... (been there done that) :wink:

E34 M5 3.8 -92 ,
Grefven

Post by Grefven »

sdsdd
Strandholm

Post by Strandholm »

Bullen, Skiljer det något mellan vad som händer i kroppen om du äter 500g nötkött när kroppen tar till vara på proteinerna ifrån det eller om du drar i dig en proteinshake med motsvarande protein innehåll?

Det jag vill komma till är att jag undrar om det finns några (överhuvudtaget) teorier om att kroppen blir lat med tiden med att ta upp protein ifrån naturliga källor när man ligger på konstant överflöd av proteiner i form av lättupptagliga kosttillskott ?

Väldigt, väldigt överkurs måhända men jag är mest nyfiken. :)
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
Grefven

Post by Grefven »

sdsdsdsd
Wiic

Post by Wiic »

Har funderat lite över att börja/testa ett nytt schema för att få mer vila. Då jag verkligen behöver det..
Följande:
Måndag - Bröst
Tisdag - Biceps & triceps
Onsdag - Mage & ben
Torsdag - Vila
Fredag - Axlar
Lördag - Rygg
Söndag - Vila
Finns det några nackdelar eller något bättre schema? Även jag trivs förbannat bra på gymmet och vill vara där ofta.
Mvh
E30 M50.
Grefven

Post by Grefven »

sadsds
Last edited by Grefven on 07 Jan 2011, 20:32, edited 1 time in total.
Locked