Page 9 of 18
Posted: 23 Jan 2011, 13:30
by bmw_fredde
Du ser ju ut å ha det oljefilterhuset som man kan lossa "givarefästet" med 3st m6? om det är så är det ju bara att du vevar igång fräsen å gör ett nytt lock med så många anslutningar du vill ha
Posted: 23 Jan 2011, 14:53
by Casy
bmw_fredde wrote:Du ser ju ut å ha det oljefilterhuset som man kan lossa "givarefästet" med 3st m6? om det är så är det ju bara att du vevar igång fräsen å gör ett nytt lock med så många anslutningar du vill ha
Låter intressant, är det
NR.8 du tänker på?
Isåfall kan jag fixa det på jobbet.. ser ju inte allt för avancerat ut. 1st M12x1,5 och 3st 1/8"NPT
Men det finns alltså oljefilterhus till M50 som ser olika ut? Har för mig det diskuterades om det i nån tidigare tråd..
Posted: 23 Jan 2011, 14:56
by bmw_fredde
Ja den jag menar! jo det finns ett par olika!
Posted: 28 Jan 2011, 15:58
by Casy
Köpte på mig ett fjäderbensstag. Det sägs ju ska göra en viss skillnad i stabilitet, upp till bevis! Osso har jag fixat ny kopplingsslang.. BMW-original.
Va och skruvade tidigare i veckan. Nu är hela bakvagnen färdig, dragit åt drivaxlarna, återmonterat avgas och redo för uppstart. Ska bara fylla på bromsvätska först
Sen kör jag 500 meter till varmgaraget och forsätter med framvagnen där inne
Posted: 28 Jan 2011, 18:00
by bubbel
blir bra det här!:)
Posted: 06 Feb 2011, 17:23
by Casy
Posted: 13 Feb 2011, 22:53
by Casy
Posted: 06 Mar 2011, 20:17
by Casy
Håller fortfarande på och skruvar, men finns inte så mycket att uppdatera då det mest är svetsjobb. Inte så mycket kvar dock, lite finlir bara.
Tillverkade en oljeadapter på jobbet som jag tänkt köra med i sommar. 3st 1/8" NPT-anslutningar för turbo, oljetemp, oljetryck och 1st M12x1,5 för original oljetrycksgivare. Då har man hyffsat bra koll på maskinen
Det som är kvar att göra innan uppstart (förutom svetsning) är att byta till M3-styrväxeln, hjullager VF, hardyskiva. Sen ska mätarna monteras inne i bilen. Sen JÄVLAR ska jag köra
enormt peppad nu! Har bokat tid i bänken också, byta avgashus och försöka få lite tidigare ladd. Effekten blir nog densamma ca 450whp
Posted: 06 Mar 2011, 20:50
by BmWkrille
Blir ju skitbra de där! =) du får säga till om du ska sälja bakljusen
Posted: 06 Mar 2011, 21:42
by Casy
haha de kan du glömma!
finns väl sidor på nätet som säljer dessa?
Posted: 06 Mar 2011, 23:41
by Bäckis
Startec säljs inte då de gick ur produktion för många år sedan, klart snyggaste till E30.
Posted: 06 Mar 2011, 23:46
by Evinrude
Det är väl bara ebay dom finns på om någon firma inte har börjat göra egna kopior?
Posted: 06 Mar 2011, 23:50
by pelko
Fräck pryl du gjorde för oljan där!
Posted: 07 Mar 2011, 07:25
by Casy
Tror jag sett några kopior på baklysena... eller om dom endast var mörktonade
pelko wrote:Fräck pryl du gjorde för oljan där!
Hehe, kul med egentillverkade saker. Lite mer stil på denna än RUFF, även om funktionen är samma
Posted: 07 Mar 2011, 07:41
by johankihl
Finns inga kopior på Startec ännu. Finns kinesiska "clear black" bakljus som är långt ifrån lika snygga!
Posted: 07 Mar 2011, 10:48
by Casy
Jaha okej, jo men då är det säkert dom jag tänker på.
Funderar på att fräsa fram några fler coola detaljer till bilen, i alu då såklart. Ingen som har några tips?
Det kan vara vad som helst... typ oljefilterlock, men de känns lite för simpelt
Posted: 07 Mar 2011, 17:05
by TreLingon
Oljefilterlocket säljer redan ppf i webshopen som är fränt
Fått rörslingan ?
Ser skit bra ut !