E30 328iM Turbo - 503whp, 670wnm @ 1,5bar
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
Du ser ju ut å ha det oljefilterhuset som man kan lossa "givarefästet" med 3st m6? om det är så är det ju bara att du vevar igång fräsen å gör ett nytt lock med så många anslutningar du vill ha
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
FredrikEdholm@hotmail.com
Låter intressant, är det NR.8 du tänker på?bmw_fredde wrote:Du ser ju ut å ha det oljefilterhuset som man kan lossa "givarefästet" med 3st m6? om det är så är det ju bara att du vevar igång fräsen å gör ett nytt lock med så många anslutningar du vill ha
Isåfall kan jag fixa det på jobbet.. ser ju inte allt för avancerat ut. 1st M12x1,5 och 3st 1/8"NPT
Men det finns alltså oljefilterhus till M50 som ser olika ut? Har för mig det diskuterades om det i nån tidigare tråd..
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
Köpte på mig ett fjäderbensstag. Det sägs ju ska göra en viss skillnad i stabilitet, upp till bevis! Osso har jag fixat ny kopplingsslang.. BMW-original.
Va och skruvade tidigare i veckan. Nu är hela bakvagnen färdig, dragit åt drivaxlarna, återmonterat avgas och redo för uppstart. Ska bara fylla på bromsvätska först Sen kör jag 500 meter till varmgaraget och forsätter med framvagnen där inne
Va och skruvade tidigare i veckan. Nu är hela bakvagnen färdig, dragit åt drivaxlarna, återmonterat avgas och redo för uppstart. Ska bara fylla på bromsvätska först Sen kör jag 500 meter till varmgaraget och forsätter med framvagnen där inne
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
Bilen uppstartad och funkar fint. Lite tjurig på E85 när de är -10 ute, annars gick de bra! Har kört bilen till garaget nu, fortsätta skruva där inne Passade på att montera upp lite luftslang och en stereo. Nu blir det full fokus på bilen istället
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
Har äntligen börjat skruva igen! Håller för nuvarande på att rostlaga golvet. Polaren simon kapade ur en stor bit istället för att hålla på med smått skit, det går nog snabbare att lappa ihop skulle jag tro. Samtidigt polerade jag upp fjäderbensstaget och monterade det, blev sketa najs
Sen köpte jag på mig en Arctic Cat Puma från 1980. förbannat rolig skoter tänkt att renovera upp den under sommaren (utseendemässigt) motorn och all elektronik fungerar klockrent
Sen köpte jag på mig en Arctic Cat Puma från 1980. förbannat rolig skoter tänkt att renovera upp den under sommaren (utseendemässigt) motorn och all elektronik fungerar klockrent
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
Håller fortfarande på och skruvar, men finns inte så mycket att uppdatera då det mest är svetsjobb. Inte så mycket kvar dock, lite finlir bara.
Tillverkade en oljeadapter på jobbet som jag tänkt köra med i sommar. 3st 1/8" NPT-anslutningar för turbo, oljetemp, oljetryck och 1st M12x1,5 för original oljetrycksgivare. Då har man hyffsat bra koll på maskinen
Det som är kvar att göra innan uppstart (förutom svetsning) är att byta till M3-styrväxeln, hjullager VF, hardyskiva. Sen ska mätarna monteras inne i bilen. Sen JÄVLAR ska jag köra enormt peppad nu! Har bokat tid i bänken också, byta avgashus och försöka få lite tidigare ladd. Effekten blir nog densamma ca 450whp
Tillverkade en oljeadapter på jobbet som jag tänkt köra med i sommar. 3st 1/8" NPT-anslutningar för turbo, oljetemp, oljetryck och 1st M12x1,5 för original oljetrycksgivare. Då har man hyffsat bra koll på maskinen
Det som är kvar att göra innan uppstart (förutom svetsning) är att byta till M3-styrväxeln, hjullager VF, hardyskiva. Sen ska mätarna monteras inne i bilen. Sen JÄVLAR ska jag köra enormt peppad nu! Har bokat tid i bänken också, byta avgashus och försöka få lite tidigare ladd. Effekten blir nog densamma ca 450whp
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
Blir ju skitbra de där! =) du får säga till om du ska sälja bakljusen
E30 chevy 383 dragster
E30 325im -87
E30 318 touring alpina replica -91
Christer Cederqvist
tel:0704-534155
Bmwkrille@icloud.com
E30 325im -87
E30 318 touring alpina replica -91
Christer Cederqvist
tel:0704-534155
Bmwkrille@icloud.com
Startec säljs inte då de gick ur produktion för många år sedan, klart snyggaste till E30.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Jaha okej, jo men då är det säkert dom jag tänker på.
Funderar på att fräsa fram några fler coola detaljer till bilen, i alu då såklart. Ingen som har några tips?
Det kan vara vad som helst... typ oljefilterlock, men de känns lite för simpelt
Funderar på att fräsa fram några fler coola detaljer till bilen, i alu då såklart. Ingen som har några tips?
Det kan vara vad som helst... typ oljefilterlock, men de känns lite för simpelt
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74