Page 9 of 14

Posted: 04 Aug 2006, 08:07
by Andreas K
wuffee wrote:jag tycker inte jag ska behöva ha ventilurtag i dem.. Kammen SKA inte lyfta så mycket.. ska väl klara 11mm eller något sådant org va?
Men de klart, vet ju aldrig..
Men orka riva ner kolvarna igen, sätter jag fan hellre i org. kammen :)

Mvh
uffe


jag råkade ställa markeringen på det ställbara kamdrevet fel, som väl var upptäckte jag det men om man inte tänker till är de väldigt lätt. Kanske så du krökte ventilerna?

Posted: 04 Aug 2006, 08:24
by wuffee
så kan de mycket väl vara.. Vi var ju inte riktigt säkra på hur de skulle vara.. men, jag tror vi fick de rätt tillslut.. men, kanske var försent då..

Mvh
Uffe

Posted: 04 Aug 2006, 09:32
by kallevedlund
själva drevet ska vridas moturs (framifrån), detta resulterar i att kamen blir tidigare..

Säker på att du monterat remmen rätt? Måste ha tagit i rätt ordentligt...

Posted: 04 Aug 2006, 09:49
by wuffee
Mm, vrider jag moturs lite lite lite så bör de ju resultera i att ventilerna klarar sig? ;)..

De har inte tagit i.. inte märkt något iaf.. De är inte mycket krökta.. väldigt lite för att vara mer exact, men de räcker för att skiten ska vara otät! :\

mvh
uffe

Posted: 04 Aug 2006, 12:18
by kallevedlund
nja, vrider du moturs blir kammen tidigare och avståndet till kolven minskar...

Posted: 04 Aug 2006, 16:04
by wuffee
jaha ja, på de lilla viset.. undersökte kolvarna nogrant idag och märkte att de fanns märken längst ut i kanten av ventil"brunnen"..
Så de blir nog till att fatta slipstiftet å köra bort lite material där, jääävligt stadigt..

Posted: 04 Aug 2006, 21:52
by Tysken
wuffee wrote:jag tycker inte jag ska behöva ha ventilurtag i dem.. Kammen SKA inte lyfta så mycket.. ska väl klara 11mm eller något sådant org va?
Men de klart, vet ju aldrig..
Men orka riva ner kolvarna igen, sätter jag fan hellre i org. kammen :)

Mvh
uffe


Jag har för mig att man måste göra ventilurtag för Z45 kammen å den lyfter 11 mm...

Posted: 05 Aug 2006, 16:09
by wuffee
Ja, man måste väl göra de..
Men jag tror att jag gör ett försök med dremeln och ett litet smutt slipstift ;)..
stadig på handen är receptet ;)..

Mvh
uffe

Nice

Posted: 05 Aug 2006, 16:29
by sp3co
Fint fint ... :D Själv håller jag med b20 m20 dom rullar gör dom..
Hur mycket laddar du som bäst?
jätte Fint gjort.

Re: Nice

Posted: 05 Aug 2006, 16:31
by Strandholm
sp3co wrote:Fint fint ... :D Själv håller jag med b20 m20 dom rullar gör dom..
Hur mycket laddar du som bäst?
jätte Fint gjort.


Visa gärna bilder så vi får se om din signatur är sanningsenlig :]

hmm

Posted: 05 Aug 2006, 16:54
by sp3co
har redan visat dom .. har baara gamla bilder.. ska nog ta några bilder när jag är klar.. men här är dom gamla som nylackad för 4 månader sen.


Image

Image

Image

Posted: 05 Aug 2006, 16:55
by Strandholm
så snygg vettefan om den va. men jädrans tuff :]

hehe tack

Posted: 05 Aug 2006, 16:57
by sp3co
Image

Image

Image

!

Posted: 05 Aug 2006, 16:58
by sp3co
De är den :lol: nästa år kommer de bli lite mer kräm i den.. :wink:

Posted: 05 Aug 2006, 19:54
by Chrille
Fy fan va brutal den är... Längtar tills man får se denna rulla på gatorna!

Re: !

Posted: 05 Aug 2006, 20:56
by _Kalle_
sp3co wrote:De är den :lol: nästa år kommer de bli lite mer kräm i den.. :wink:


Du lär ju inte ha något problem med fäste med så breda däck iaf:)

Sorry för Ot wuffee.

Re: Nice

Posted: 06 Aug 2006, 11:49
by wuffee
sp3co wrote:Fint fint ... :D Själv håller jag med b20 m20 dom rullar gör dom..
Hur mycket laddar du som bäst?
jätte Fint gjort.

Ja, jag laddar ju ingenting direkt eftersom jag inte kört en meter i han ;).. Man planen är att ladda tills spridarna inte räcker till längre, dvs mina 380cc spridare..
Väntar på mina nya ventiler nu sen får vi väl se hur de går..

Mvh
Uffe