m20b20 projekt... end of story :\

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Andreas K
Posts: 901
Joined: 21 Nov 2005, 10:21
Location: Vaggeryd

Post by Andreas K »

wuffee wrote:jag tycker inte jag ska behöva ha ventilurtag i dem.. Kammen SKA inte lyfta så mycket.. ska väl klara 11mm eller något sådant org va?
Men de klart, vet ju aldrig..
Men orka riva ner kolvarna igen, sätter jag fan hellre i org. kammen :)

Mvh
uffe


jag råkade ställa markeringen på det ställbara kamdrevet fel, som väl var upptäckte jag det men om man inte tänker till är de väldigt lätt. Kanske så du krökte ventilerna?
wuffee
Posts: 1564
Joined: 20 Nov 2005, 14:07
Location: Eksjö
Contact:

Post by wuffee »

så kan de mycket väl vara.. Vi var ju inte riktigt säkra på hur de skulle vara.. men, jag tror vi fick de rätt tillslut.. men, kanske var försent då..

Mvh
Uffe
User avatar
kallevedlund
Posts: 674
Joined: 21 Nov 2005, 11:04
Location: Örebro

Post by kallevedlund »

själva drevet ska vridas moturs (framifrån), detta resulterar i att kamen blir tidigare..

Säker på att du monterat remmen rätt? Måste ha tagit i rätt ordentligt...
//Karl-August

070-1094618

PBperformance
wuffee
Posts: 1564
Joined: 20 Nov 2005, 14:07
Location: Eksjö
Contact:

Post by wuffee »

Mm, vrider jag moturs lite lite lite så bör de ju resultera i att ventilerna klarar sig? ;)..

De har inte tagit i.. inte märkt något iaf.. De är inte mycket krökta.. väldigt lite för att vara mer exact, men de räcker för att skiten ska vara otät! :\

mvh
uffe
User avatar
kallevedlund
Posts: 674
Joined: 21 Nov 2005, 11:04
Location: Örebro

Post by kallevedlund »

nja, vrider du moturs blir kammen tidigare och avståndet till kolven minskar...
//Karl-August

070-1094618

PBperformance
wuffee
Posts: 1564
Joined: 20 Nov 2005, 14:07
Location: Eksjö
Contact:

Post by wuffee »

jaha ja, på de lilla viset.. undersökte kolvarna nogrant idag och märkte att de fanns märken längst ut i kanten av ventil"brunnen"..
Så de blir nog till att fatta slipstiftet å köra bort lite material där, jääävligt stadigt..
User avatar
Tysken
Posts: 1272
Joined: 24 Nov 2005, 13:39
Location: Sköndal, Sthlm

Post by Tysken »

wuffee wrote:jag tycker inte jag ska behöva ha ventilurtag i dem.. Kammen SKA inte lyfta så mycket.. ska väl klara 11mm eller något sådant org va?
Men de klart, vet ju aldrig..
Men orka riva ner kolvarna igen, sätter jag fan hellre i org. kammen :)

Mvh
uffe


Jag har för mig att man måste göra ventilurtag för Z45 kammen å den lyfter 11 mm...
wuffee
Posts: 1564
Joined: 20 Nov 2005, 14:07
Location: Eksjö
Contact:

Post by wuffee »

Ja, man måste väl göra de..
Men jag tror att jag gör ett försök med dremeln och ett litet smutt slipstift ;)..
stadig på handen är receptet ;)..

Mvh
uffe
sp3co
Posts: 88
Joined: 07 Jun 2006, 09:46

Nice

Post by sp3co »

Fint fint ... :D Själv håller jag med b20 m20 dom rullar gör dom..
Hur mycket laddar du som bäst?
jätte Fint gjort.
Bmw 328i 96 - M3 CSL swap
Mazda Rx-7 94 Singel turbo mm
Golf 4 98 GTI
Ford Mustang GT 2010
User avatar
Strandholm
Posts: 3515
Joined: 20 Nov 2005, 16:08
Location: Gustavsberg/Stockholm
Contact:

Re: Nice

Post by Strandholm »

sp3co wrote:Fint fint ... :D Själv håller jag med b20 m20 dom rullar gör dom..
Hur mycket laddar du som bäst?
jätte Fint gjort.


Visa gärna bilder så vi får se om din signatur är sanningsenlig :]
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
sp3co
Posts: 88
Joined: 07 Jun 2006, 09:46

hmm

Post by sp3co »

har redan visat dom .. har baara gamla bilder.. ska nog ta några bilder när jag är klar.. men här är dom gamla som nylackad för 4 månader sen.


Image

Image

Image
Last edited by sp3co on 05 Aug 2006, 16:56, edited 1 time in total.
Bmw 328i 96 - M3 CSL swap
Mazda Rx-7 94 Singel turbo mm
Golf 4 98 GTI
Ford Mustang GT 2010
User avatar
Strandholm
Posts: 3515
Joined: 20 Nov 2005, 16:08
Location: Gustavsberg/Stockholm
Contact:

Post by Strandholm »

så snygg vettefan om den va. men jädrans tuff :]
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
sp3co
Posts: 88
Joined: 07 Jun 2006, 09:46

hehe tack

Post by sp3co »

Image

Image

Image
Bmw 328i 96 - M3 CSL swap
Mazda Rx-7 94 Singel turbo mm
Golf 4 98 GTI
Ford Mustang GT 2010
sp3co
Posts: 88
Joined: 07 Jun 2006, 09:46

!

Post by sp3co »

De är den :lol: nästa år kommer de bli lite mer kräm i den.. :wink:
Bmw 328i 96 - M3 CSL swap
Mazda Rx-7 94 Singel turbo mm
Golf 4 98 GTI
Ford Mustang GT 2010
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Fy fan va brutal den är... Längtar tills man får se denna rulla på gatorna!
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
_Kalle_
Posts: 1151
Joined: 26 Dec 2005, 20:14
Location: Norrtälje

Re: !

Post by _Kalle_ »

sp3co wrote:De är den :lol: nästa år kommer de bli lite mer kräm i den.. :wink:


Du lär ju inte ha något problem med fäste med så breda däck iaf:)

Sorry för Ot wuffee.
wuffee
Posts: 1564
Joined: 20 Nov 2005, 14:07
Location: Eksjö
Contact:

Re: Nice

Post by wuffee »

sp3co wrote:Fint fint ... :D Själv håller jag med b20 m20 dom rullar gör dom..
Hur mycket laddar du som bäst?
jätte Fint gjort.

Ja, jag laddar ju ingenting direkt eftersom jag inte kört en meter i han ;).. Man planen är att ladda tills spridarna inte räcker till längre, dvs mina 380cc spridare..
Väntar på mina nya ventiler nu sen får vi väl se hur de går..

Mvh
Uffe
Post Reply