Page 9 of 17

Posted: 28 Aug 2010, 14:47
by RWHP
Lite film, som sagt de är långt ifrån vad som kommer tror jag. Man blir ju inte jätte imponerad av tiderna men mappning fullt ut, bättre däck och mer övning så ska det nog kunna bli nåt :)

YouTube - MW Racing Audi S4 2.2T, First time at the 1/8 mile

Posted: 11 Dec 2010, 14:31
by RWHP
Nu står bilen översnöad, blir inte så mycket jobb med den i vinter :) Vi har planer på ny turbo, en 7675 billet med .96 singel entry hus kan nog få lite mer fart på bilen tidigare.

Posted: 11 Dec 2010, 14:35
by Bmwandreas
Det skiljer inte mycket. Roligare att gå ner på 67-71mm eller bygga stroker.

Posted: 11 Dec 2010, 15:11
by RWHP
Bmwandreas wrote:Det skiljer inte mycket. Roligare att gå ner på 67-71mm eller bygga stroker.


Du är ju "The Secret Swedish Sauce Tuner" så du borde ju kunna fixa lite bättre mos tidigare än nu :D

Posted: 11 Dec 2010, 15:33
by Bmwandreas
Nej man måste ner på storlek eller upp på volymen på audis :cry:

Posted: 11 Dec 2010, 15:52
by RWHP
Vad är det för storlek på turbinhjulet på en 7675a?

Posted: 11 Dec 2010, 15:54
by Bmwandreas
Som det låter 75mm. Lika som ni har nu.

Posted: 11 Dec 2010, 16:06
by RWHP
Måste man ner på en 6765a för att det ska ge nån stor skillnad? Känns som en 67 inte räcker till för 900 på veven.

Posted: 11 Dec 2010, 16:19
by Bmwandreas
7175 med 0.81 är det största jag skulle köra.

Posted: 11 Dec 2010, 16:26
by RWHP
Bmwandreas wrote:7175 med 0.81 är det största jag skulle köra.


Okej, låter ju vettigt :) Hur är Turbonetics då, typ GT-K 1000 eller deras Mid-Frame turbos?

Posted: 11 Dec 2010, 16:30
by RWHP
7475 Billet med .81 och s-trim? Blir det för mycket "vikt" på kompressorsidan då med 3mm större hjul.

Posted: 11 Dec 2010, 16:58
by Bmwandreas
RWHP wrote:
Bmwandreas wrote:7175 med 0.81 är det största jag skulle köra.


Okej, låter ju vettigt :) Hur är Turbonetics då, typ GT-K 1000 eller deras Mid-Frame turbos?


Inte alls lika bra vid de tryckförhållanden du behöver.

Posted: 11 Dec 2010, 16:59
by Bmwandreas
RWHP wrote:7475 Billet med .81 och s-trim? Blir det för mycket "vikt" på kompressorsidan då med 3mm större hjul.


7175 har 4mm mindre kompressorhjul. Det skiljer i spool på 4mm

Posted: 11 Dec 2010, 17:19
by RWHP
Vad sägs om en CT43 7679 DBB T4 undivided, .81 AR? :) Är ju typ likdan som en 7675 tydligen men lite snabbare.

Posted: 11 Dec 2010, 19:22
by Bmwandreas
ännu större turbin = segare

Posted: 12 Dec 2010, 01:24
by RWHP
Va 16000 för en 7175 billet va? Inte sugen på en BW S375 i inbyte haha :lol: Nä men en sån borde vara lätt att kränga känns de som.

Posted: 12 Dec 2010, 12:10
by Bmwandreas
Vad kör ni för kammar? Hur är de inställda? Hur såg bromskurvan ut?