Page 9 of 48

Posted: 20 Feb 2010, 12:14
by pro_mille
Perkele vad rörigt det är... Glömde ju för f_n 4tums rörböjen kvar hos PPF.

Blev en lagom bastufylla igår, även rikskända BMW Bosse var med :lol:

Posted: 21 Feb 2010, 19:44
by pro_mille
Var till Meca och köpte lite 3.5" simonz rör.
Började måtta lite hur rören ska dras.
Ska ta och beställa silikonslang och klämmor under veckan.

Image

Blir lite trångt under/brevid AC-paketet.
Image

Får nog tillverka ett trekantigt rör med samma area som ett 3.5".
Image

Ska dra ut röret ovanför eller i ventilationshålet.
Image

Sedan över innerskärmen och ut här.
Image

Posted: 23 Feb 2010, 12:38
by pro_mille
Köpte en Kemppi tigsvets på jobbets auktion igår. :)
Fick in den i Smarten.. :lol:
Image

Image

Posted: 23 Feb 2010, 15:46
by Vigge
E de den senaste :)

Posted: 02 Mar 2010, 20:42
by pro_mille
Vigge wrote:E de den senaste :)


Näe inte direkt :lol: Men funkar fint ändå :)

Tryckrören börjar ta form.
Gjorde hål vid växellådstunneln/torpeden.
Ska ta och svetsa igen växelspakshålet, blir ju ingen växelspak till lådan :)
Image

Röret som är grundmålad blir fastsvetsad i torpeden.
Image

Får ta och kapa lite i baksätet så röret får plats under den.
Image

Posted: 04 Mar 2010, 06:40
by pro_mille
Beställde ett lass med silikonslang och klämmor.
Han även att börja med tryckrören från torpedväggen till ICen.
Ska ta ett par bilder idag. :)

Posted: 05 Mar 2010, 00:14
by pro_mille
Blev inte så mycket gjord ikväll, hann med att kapa och svetsa om "fläktkåpan" till kupéfläkten så att tryckröret går fritt vid torpedväggen.
Glömde såklart att ta några bilder idag. :lol:
Sedan kom "Svinto" över med ett par Saab V4 toppar som jag ska porta.

Posted: 05 Mar 2010, 11:49
by pro_mille
Mitt paket med "sillisar" anlände idag :lol:

Image

Snabb leverans, beställde natten till torsdag :)
Image

Klämde och kände lite på dom och stoppade dom på rören :lol:
Image

Ska iväg på kryssning idag, kanske får en längre kryssning med tanke på isläget :)

Posted: 07 Mar 2010, 18:53
by pro_mille
Låg hela kvällen igår på soffan bakfull som få, blev en hård kryssning :lol:

Fick lite gjort i garaget idag. :)
Kapade och punktade ihop tryckröret från torpedväggen till ICen.
Blir skapligt diskret.
Image

Ska hänga upp röret med ett par gummiupphängningar så det inte ligger mot innerskärmen.
Image

Posted: 07 Mar 2010, 20:14
by Tox
Det tar sig :)

Posted: 08 Mar 2010, 20:22
by pro_mille
Fick ett samtal idag.. "It's Christmas Time Over Here".... Vad gör man då, jo man åker över så fort man kan :)

Blev fullt i min lilla Smart :lol:
Rejäl hög med delar blev det.
Image

Rostfri 4tums dämpare, 6tum utvändigt.
Image

Fjäll på insidan borde hjälpa till :)
Image

Fina Mahle kolvar :)
Image

6tums Eagle stakar
Image

Coatade vevlager, ARP pinbult till topparna, ARP bult till flexiplate och kam och nållager till kam.
Image

Flexiplate
Image

Kort aluvattenpump
Image

Moroso tråg med uttag för mer slaglängd.
Image

Packningar och pinbult
Image

Moroso oljepump med fastsvetsad pickup
Image

CompCams kamkedjekit med nållager.
Image

Edelbrock alukamkåpa
Image

TrickFlow 1260cc spridare
Image

Aeromotive sopparegulator
Image

Förfilter till SX-pumpen
Image

Posted: 11 Mar 2010, 21:34
by pro_mille
Nu börjar tryckrören bli klara för helsvetsning.:)
Ska göra om röret som går under framskärmen lite grann.
Image


Ska ta och fixa till en "fake" luftrenare som ska gömma trycklådan.
Image


Det vänstra röret från trycklådan går ner till dumpen :)
Image


Som ligger under tryckröret in till ICen.
Image

Posted: 11 Mar 2010, 21:51
by Bmwandreas
Du ska väl inte ha 1st SX pump? Den flödar ju bara 300 liter vid 4 bar. Var med om det i bromsbänken idag :cry:

Posted: 11 Mar 2010, 22:25
by pro_mille
Bmwandreas wrote:Du ska väl inte ha 1st SX pump? Den flödar ju bara 300 liter vid 4 bar. Var med om det i bromsbänken idag :cry:

Ajfan, bara så lite.. Får väl byta ut den, har kollat på en MagnaFuel ProTurner750, dom är någe värre eller?
http://www.summitracing.com/parts/MRF-MP-4303/

Posted: 11 Mar 2010, 22:27
by Bmwandreas
De brukar bottna vid 800-850 whp i bänken. Säkert kort som du kan bottna spridarna med är 2st 044. Annars någon stor weldon.

Posted: 11 Mar 2010, 23:16
by pro_mille
Tanken är att plocka ut runt 700-800hk ur motorn i sommar, tanken är och ladda 0.5bar.
044 går vär dränka ner helt i tanken med? :)

Posted: 12 Mar 2010, 09:36
by pro_mille
Ritade lite i paint på hur luftrenaren och slangarna ska se ut.
Tänkte måla block, toppar och insug i "hugger orange" :)
Image