Page 9 of 48
Posted: 20 Feb 2010, 12:14
by pro_mille
Perkele vad rörigt det är... Glömde ju för f_n 4tums rörböjen kvar hos PPF.
Blev en lagom bastufylla igår, även rikskända BMW Bosse var med
Posted: 21 Feb 2010, 19:44
by pro_mille
Var till Meca och köpte lite 3.5" simonz rör.
Började måtta lite hur rören ska dras.
Ska ta och beställa silikonslang och klämmor under veckan.
Blir lite trångt under/brevid AC-paketet.
Får nog tillverka ett trekantigt rör med samma area som ett 3.5".
Ska dra ut röret ovanför eller i ventilationshålet.
Sedan över innerskärmen och ut här.
Posted: 23 Feb 2010, 12:38
by pro_mille
Posted: 23 Feb 2010, 15:46
by Vigge
E de den senaste
Posted: 02 Mar 2010, 20:42
by pro_mille
Vigge wrote:E de den senaste
Näe inte direkt
Men funkar fint ändå
Tryckrören börjar ta form.
Gjorde hål vid växellådstunneln/torpeden.
Ska ta och svetsa igen växelspakshålet, blir ju ingen växelspak till lådan
Röret som är grundmålad blir fastsvetsad i torpeden.
Får ta och kapa lite i baksätet så röret får plats under den.
Posted: 04 Mar 2010, 06:40
by pro_mille
Beställde ett lass med silikonslang och klämmor.
Han även att börja med tryckrören från torpedväggen till ICen.
Ska ta ett par bilder idag.
Posted: 05 Mar 2010, 00:14
by pro_mille
Blev inte så mycket gjord ikväll, hann med att kapa och svetsa om "fläktkåpan" till kupéfläkten så att tryckröret går fritt vid torpedväggen.
Glömde såklart att ta några bilder idag.
Sedan kom "Svinto" över med ett par Saab V4 toppar som jag ska porta.
Posted: 05 Mar 2010, 11:49
by pro_mille
Posted: 07 Mar 2010, 18:53
by pro_mille
Låg hela kvällen igår på soffan bakfull som få, blev en hård kryssning
Fick lite gjort i garaget idag.
Kapade och punktade ihop tryckröret från torpedväggen till ICen.
Blir skapligt diskret.
Ska hänga upp röret med ett par gummiupphängningar så det inte ligger mot innerskärmen.
Posted: 07 Mar 2010, 20:14
by Tox
Det tar sig
Posted: 08 Mar 2010, 20:22
by pro_mille
Fick ett samtal idag.. "It's Christmas Time Over Here".... Vad gör man då, jo man åker över så fort man kan
Blev fullt i min lilla Smart
Rejäl hög med delar blev det.
Rostfri 4tums dämpare, 6tum utvändigt.
Fjäll på insidan borde hjälpa till
Fina Mahle kolvar
6tums Eagle stakar
Coatade vevlager, ARP pinbult till topparna, ARP bult till flexiplate och kam och nållager till kam.
Flexiplate
Kort aluvattenpump
Moroso tråg med uttag för mer slaglängd.
Packningar och pinbult
Moroso oljepump med fastsvetsad pickup
CompCams kamkedjekit med nållager.
Edelbrock alukamkåpa
TrickFlow 1260cc spridare
Aeromotive sopparegulator
Förfilter till SX-pumpen
Posted: 11 Mar 2010, 21:34
by pro_mille
Nu börjar tryckrören bli klara för helsvetsning.
Ska göra om röret som går under framskärmen lite grann.
Ska ta och fixa till en "fake" luftrenare som ska gömma trycklådan.
Det vänstra röret från trycklådan går ner till dumpen
Som ligger under tryckröret in till ICen.
Posted: 11 Mar 2010, 21:51
by Bmwandreas
Du ska väl inte ha 1st SX pump? Den flödar ju bara 300 liter vid 4 bar. Var med om det i bromsbänken idag
Posted: 11 Mar 2010, 22:25
by pro_mille
Bmwandreas wrote:Du ska väl inte ha 1st SX pump? Den flödar ju bara 300 liter vid 4 bar. Var med om det i bromsbänken idag
Ajfan, bara så lite.. Får väl byta ut den, har kollat på en MagnaFuel ProTurner750, dom är någe värre eller?
http://www.summitracing.com/parts/MRF-MP-4303/
Posted: 11 Mar 2010, 22:27
by Bmwandreas
De brukar bottna vid 800-850 whp i bänken. Säkert kort som du kan bottna spridarna med är 2st 044. Annars någon stor weldon.
Posted: 11 Mar 2010, 23:16
by pro_mille
Tanken är att plocka ut runt 700-800hk ur motorn i sommar, tanken är och ladda 0.5bar.
044 går vär dränka ner helt i tanken med?
Posted: 12 Mar 2010, 09:36
by pro_mille
Ritade lite i paint på hur luftrenaren och slangarna ska se ut.
Tänkte måla block, toppar och insug i "hugger orange"