Har blivit dåligt med uppdatering på sistone men faktum är det har inte skruvats nått nästan ca 250 mil senare. Men med den vanliga turen kommer det väl vända men lite bilder på mellan service man gjort
Gnisslar det så tar de nog i någonstans. Tänkt på att allt är stumt, så har du hårda bussningar osv i bakvagnen så fortplantar sig alla ljud väldigt bra.
Bäckis wrote:Gnisslar det så tar de nog i någonstans. Tänkt på att allt är stumt, så har du hårda bussningar osv i bakvagnen så fortplantar sig alla ljud väldigt bra.
Tar i gör det inte iaf. men det gnisslar mindre ju mjukare ja ställer på dämpen. känns nästa som nån ventil i dämpen låter när den stryper flödet. Skit i det nu tar inte däckena i iaf
nyss hemkommen från mantorp och där fanns det fäste kan man lugnt säga.
1a repan ut slår jag i 2an lite sportigt o den går i men bilen driver inte frammåt en mm. ska försöka få ur den men spaken e stum så en dropkick löste det. prövar lägga i 3an o den funkar prövar då lägga i 2an o då helt plötsligt funkar 2an
2 repan ut så lovar jag ta det lugnt o växla lite mjukt o fint så man iaf kan få en tid på bilen men även då går 3an knappt o få i.
blev 11.0 212 kmh 60 fot på 1,58 så det ska man väl vara hyfsat nöjd med. tyckte bilen kändes lite tam på slutet så vi kolla lite loggar o fann insugstempen paserat 75 grader vid mål så sprutet backar av tändning då tempen är så hög så där var nog dom försvunna ponnysarna
Sista blev bara vobbel, varvstoppet är nu iaf passerat med dryga 2000 varv ska köra en leakdown o se så inget krocka.
Ny låda ny IC o hoppas inget krocka så man slipper riva av toppen. Men solbränd blev man iaf.
M3JONAS wrote:Det ska väl funka att blanda kompressionspulver i E85 har jag för mig. Fast du får ta bort soppafiltret och köra genom en tepåse istället.
Surt att det krockade men somsagt var så har det ju blivit många roliga och hårda mil denna säsongen. Antar att du inte saknar m20:in!?
Ha ha ha ha. Har du nån speciel te sort och rekomendera
Ja jag e riktigt nöjd faktiskt med dessa mil jag fått med tanke på hur jag har kört bilen. Har inte varit mycke vacum i min motor iaf o det beror inte på några sportiga kammar.
Jag tror det har krockat iaf för det känns ju lite konstigt om det skulle vara 4 av 6 kolvringar som gått med tanke på ingen vevhusvent alls eller nått tryck i kylsystemet om de skulle vara packingen.
Såg du hitta dit fel på maskinen också så du får väl fräsa till det plant och göra nya ringar så kan du lägga sugmaskinen åt sidan ett tag till
Ska du försöka få ihop Turbo motorn igen eller gör du comeback nästa år??
Det lutar åt att turbomaskin får stå. Ska försöka lösa det där med blocket nu men sen får man nog ta resten i vinter. Känns tomt på både motivations och bankkontot nu Men samtidigt har man fått lite nytt sug efter att ha kollat på action meet och görla så man ska aldrig säga aldrig...
Om inte annat får man försöka få ihop maskinen tills det är dags att åka på isen i vinter!
M3JONAS wrote:Grönt Lipton te funkar bäst sägs det
Det lutar åt att turbomaskin får stå. Ska försöka lösa det där med blocket nu men sen får man nog ta resten i vinter. Känns tomt på både motivations och bankkontot nu Men samtidigt har man fått lite nytt sug efter att ha kollat på action meet och görla så man ska aldrig säga aldrig...
Om inte annat får man försöka få ihop maskinen tills det är dags att åka på isen i vinter!
Ha ha ha M3 on ice lär jag vilja se
Samma problem på mitt motivations kontot, helt tomt. Men det bästa är vi kan åka till kjula nu o dricka massor med öl o grogg hela dagarna och bara vara dryga, Fast vi skulle nog behövt lite extra hjälp från vissa dalmasar om vi ska vara riktigt dryga