E30 328T Kombikraft (Dogbox) SÅLD!

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Fernis1

Post by Fernis1 »

Här kommer två bilder på Ronnies bil:

Image
Image
Fernis Productions
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
Ronnie AVR

Post by Ronnie AVR »

Har blivit dåligt med uppdatering på sistone men faktum är det har inte skruvats nått nästan ca 250 mil senare. Men med den vanliga turen kommer det väl vända men lite bilder på mellan service man gjort :D

Image

Image

Image
Pimplaren

Post by Pimplaren »

Fan va nice :)
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Ronnie AVR

Post by Ronnie AVR »

Pimplaren wrote:Fan va nice :)
Tack. Det bli bra med coilissarna bak så man kan få in lite roligare däck.

Fan nån som vet om dessa coilben ska låta som en sönderknullad säng när man åker med dom rätt hårda påspänt?? :?

Kan tänka många som har dom på deras cuper inte hör det lika tydligt som i touringen.
Bäckis
Admin

Post by Bäckis »

Gnisslar det så tar de nog i någonstans. Tänkt på att allt är stumt, så har du hårda bussningar osv i bakvagnen så fortplantar sig alla ljud väldigt bra.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
Chrille

Post by Chrille »

Ronnie AVR wrote:
Fan nån som vet om dessa coilben ska låta som en sönderknullad säng när man åker med dom rätt hårda påspänt?? :?
Haha :wink:
Tack för den. Du förgyllde precis min lunch. * asg *
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
Ronnie AVR

Post by Ronnie AVR »

Bäckis wrote:Gnisslar det så tar de nog i någonstans. Tänkt på att allt är stumt, så har du hårda bussningar osv i bakvagnen så fortplantar sig alla ljud väldigt bra.
Tar i gör det inte iaf. men det gnisslar mindre ju mjukare ja ställer på dämpen. känns nästa som nån ventil i dämpen låter när den stryper flödet. Skit i det nu tar inte däckena i iaf :D
Ronnie AVR

Post by Ronnie AVR »

Chrille wrote:
Ronnie AVR wrote:
Haha :wink:
Tack för den. Du förgyllde precis min lunch. * asg *
Ha ha ha jag överdrev faktiskt lite men säger man så fattar alla principen hur det låter :wink:
HULTA

Post by HULTA »

haha mina låter me som en sönder pippad säng,en kompis till mej har precis samma problem o de e jääääääävligt störande

mvh
Team Boost Performance

+358405680216
Ronnie AVR

Post by Ronnie AVR »

HULTA wrote:haha mina låter me som en sönder pippad säng,en kompis till mej har precis samma problem o de e jääääääävligt störande

mvh

Går bilen 9,99 på strippen får det låta hur mycket som helst för mig :wink:

Ja men då e det flera som har samma fenomen iaf :D
Ronnie AVR

Post by Ronnie AVR »

nyss hemkommen från mantorp och där fanns det fäste kan man lugnt säga.

1a repan ut slår jag i 2an lite sportigt o den går i men bilen driver inte frammåt en mm. ska försöka få ur den men spaken e stum så en dropkick löste det. prövar lägga i 3an o den funkar prövar då lägga i 2an o då helt plötsligt funkar 2an :roll:

2 repan ut så lovar jag ta det lugnt o växla lite mjukt o fint så man iaf kan få en tid på bilen men även då går 3an knappt o få i.

blev 11.0 212 kmh 60 fot på 1,58 så det ska man väl vara hyfsat nöjd med. tyckte bilen kändes lite tam på slutet så vi kolla lite loggar o fann insugstempen paserat 75 grader vid mål så sprutet backar av tändning då tempen är så hög så där var nog dom försvunna ponnysarna :wink:

Sista blev bara vobbel, varvstoppet är nu iaf passerat med dryga 2000 varv ska köra en leakdown o se så inget krocka.

Ny låda ny IC o hoppas inget krocka så man slipper riva av toppen. Men solbränd blev man iaf.
Daniel.Fredriksson

Post by Daniel.Fredriksson »

Det lät som det gick bra :lol:

Hehe, att övervarva 2k är väl rätt bra. Hoppas inget krocka.

Kör hårt!
Image

Daniel Fredriksson
076-42 94 215
Ronnie AVR

Post by Ronnie AVR »

Har kört leak down och det var inge bra alls.

Avsluta med ett kompprov och det var ännu sämre :cry:

Gissar det krocka lite på mantorp med övervarvet så det e bara riva och kolla.

Börjar ta slut på motivation på skruva denna säsong så man
får väl tacka för dessa 350 mil man fick.

Ska iaf fixa nya ventiler samt lite sportigare fjädrar o reteiners så man har det klart. Ska även passa på byta tryckare då en var lite tick benägen.

Image
M3JONAS

Post by M3JONAS »

Det ska väl funka att blanda kompressionspulver i E85 har jag för mig. Fast du får ta bort soppafiltret och köra genom en tepåse istället.

Surt att det krockade men somsagt var så har det ju blivit många roliga och hårda mil denna säsongen. Antar att du inte saknar m20:in!? ;)
Ronnie AVR

Post by Ronnie AVR »

M3JONAS wrote:Det ska väl funka att blanda kompressionspulver i E85 har jag för mig. Fast du får ta bort soppafiltret och köra genom en tepåse istället.

Surt att det krockade men somsagt var så har det ju blivit många roliga och hårda mil denna säsongen. Antar att du inte saknar m20:in!? ;)

Ha ha ha ha. Har du nån speciel te sort och rekomendera :wink:

Ja jag e riktigt nöjd faktiskt med dessa mil jag fått med tanke på hur jag har kört bilen. Har inte varit mycke vacum i min motor iaf o det beror inte på några sportiga kammar.

Jag tror det har krockat iaf för det känns ju lite konstigt om det skulle vara 4 av 6 kolvringar som gått med tanke på ingen vevhusvent alls eller nått tryck i kylsystemet om de skulle vara packingen.

Såg du hitta dit fel på maskinen också så du får väl fräsa till det plant och göra nya ringar så kan du lägga sugmaskinen åt sidan ett tag till :D
Ska du försöka få ihop Turbo motorn igen eller gör du comeback nästa år??

PS Jag saknar INTE m20 :wink:
M3JONAS

Post by M3JONAS »

Grönt Lipton te funkar bäst sägs det ;)

Det lutar åt att turbomaskin får stå. Ska försöka lösa det där med blocket nu men sen får man nog ta resten i vinter. Känns tomt på både motivations och bankkontot nu :( Men samtidigt har man fått lite nytt sug efter att ha kollat på action meet och görla så man ska aldrig säga aldrig... ;)

Om inte annat får man försöka få ihop maskinen tills det är dags att åka på isen i vinter! ;)
Ronnie AVR

Post by Ronnie AVR »

M3JONAS wrote:Grönt Lipton te funkar bäst sägs det ;)

Det lutar åt att turbomaskin får stå. Ska försöka lösa det där med blocket nu men sen får man nog ta resten i vinter. Känns tomt på både motivations och bankkontot nu :( Men samtidigt har man fått lite nytt sug efter att ha kollat på action meet och görla så man ska aldrig säga aldrig... ;)

Om inte annat får man försöka få ihop maskinen tills det är dags att åka på isen i vinter! ;)
Ha ha ha M3 on ice lär jag vilja se :wink:

Samma problem på mitt motivations kontot, helt tomt. Men det bästa är vi kan åka till kjula nu o dricka massor med öl o grogg hela dagarna och bara vara dryga, Fast vi skulle nog behövt lite extra hjälp från vissa dalmasar om vi ska vara riktigt dryga :wink:
Post Reply