Page 9 of 22
Posted: 18 Jan 2009, 20:44
by Roobin
De skall vara samma kylare, får de uppgifterna ifrån jobbet iaf. Kan kika mer imorrn i tecdoc om de skulle va så
Kylarnätsmått: 575 X 470 X 34 mm
Posted: 18 Jan 2009, 21:39
by RoDe
finns två modeller på e28 528 kylare. en liten o en stor, kanske byttes till större på senare årsmodellerna? köpte själv en 528 kylare från skroten först o den va knappt större än e30:ins.
finns ingen tråd på zatzy, borttagen men lägger upp lite bilder här istället.
en bild på m535 e28 kylaren.
kapa bort nedre fästena på varje sida.
på med kylaren. använd övre originalfäste från e30. finns färdiga hål på e30 karossen som passar perfekt för fästena med gummikuddar o bulten på m535 kylaren (inringat). har du smala fingrar o e lite atletisk så kommer du åt på baksidan med en mutter så sitter den där.
kapa en bit rör o skarva kylarslangen så är det klart
.
kanske blev lite långt
känns nästan som min projekttråd
hoppas det hjälpte nåt iaf.
Posted: 20 Jan 2009, 08:25
by ScratcH
Roobin wrote:De skall vara samma kylare, får de uppgifterna ifrån jobbet iaf. Kan kika mer imorrn i tecdoc om de skulle va så
Kylarnätsmått: 575 X 470 X 34 mm
Ja, det verkar vara samma storlek på dessa kylare.
Tack för hjälpen!
Posted: 20 Jan 2009, 08:30
by ScratcH
RoDe wrote:finns två modeller på e28 528 kylare. en liten o en stor, kanske byttes till större på senare årsmodellerna? köpte själv en 528 kylare från skroten först o den va knappt större än e30:ins.
finns ingen tråd på zatzy, borttagen men lägger upp lite bilder här istället.
en bild på m535 e28 kylaren.
kapa bort nedre fästena på varje sida.
på med kylaren. använd övre originalfäste från e30. finns färdiga hål på e30 karossen som passar perfekt för fästena med gummikuddar o bulten på m535 kylaren (inringat). har du smala fingrar o e lite atletisk så kommer du åt på baksidan med en mutter så sitter den där.
kapa en bit rör o skarva kylarslangen så är det klart
.
kanske blev lite långt
känns nästan som min projekttråd
hoppas det hjälpte nåt iaf.
Toppen info
Som det verkar så är det samma storlek på 528/535 kylet.
Ska inhandlas i veckan
Posted: 25 Jan 2009, 23:01
by ScratcH
E28 kylet kommer i veckan
Har ägnat lite tid åt att byta ut batterierna i instrumenteringen, tydligen har nån gjort en lösning med en strömbrytare på kretskortet.. antagligen som en servicereset
jag var lite snabb på att ta bort brytaren och missade kanske en anslutning
Ska den inringade lödpunkten ansluta mot lödpunkten pilen pekar mot?... helt enkel vara sammankopplade?
Posted: 26 Jan 2009, 12:48
by ScratcH
Posted: 27 Jan 2009, 20:26
by ScratcH
ScratcH wrote:E28 kylet kommer i veckan
Har ägnat lite tid åt att byta ut batterierna i instrumenteringen, tydligen har nån gjort en lösning med en strömbrytare på kretskortet.. antagligen som en servicereset
jag var lite snabb på att ta bort brytaren och missade kanske en anslutning
Ska den inringade lödpunkten ansluta mot lödpunkten pilen pekar mot?... helt enkel vara sammankopplade?
Hjälp
Är det nån som har en bild eller kretsschema på hur det ska kopplas?
Posted: 27 Jan 2009, 20:39
by ScratcH
Slängde in ett sparco alu-stag i skuffen
Posted: 22 Feb 2009, 21:53
by ScratcH
pent
Posted: 23 Feb 2009, 21:16
by bjørnm3
meget pent
Posted: 24 Feb 2009, 18:11
by robbz
fan vad fint det blir!
/mvh
Re: pent
Posted: 24 Feb 2009, 20:20
by ScratcH
bjørnm3 wrote:meget pent
Tackar. Pm skickat angående insuget..
/Jonas
Posted: 24 Feb 2009, 20:23
by ScratcH
robbz wrote:fan vad fint det blir!
/mvh
Tack, måste säga det samma angående ditt superbygge
Posted: 24 Feb 2009, 20:28
by ScratcH
Posted: 24 Feb 2009, 20:38
by BeEmVe
byggporr!
Posted: 01 Mar 2009, 19:10
by ScratcH
Insug på plats, ska fixa till anslutningar till tomgångsmotor och avlastningsventil mm inom kort.
Posted: 01 Mar 2009, 20:24
by s2_i_e30
vilken troll-karl