Page 9 of 11
Posted: 16 Sep 2009, 15:39
by silverryggen
jorgen wrote:Man tackar för kommentarerna:-) hoppas verkligen jag får prova 400whp++ ett tag nu:$
Borde ju inte va nå problem alls att nå det målet.
Va sitter det för snurra där nu?
Så här kan ett bromspapper se ut när det sitter en
KKK29:a på en M10
mvh
Posted: 16 Sep 2009, 16:53
by Martinssonn
Varför står inte RPM med?
Inget man vill veta kanske med en k29a på en m10 !
Posted: 16 Sep 2009, 17:26
by jorgen
Det sitter en gt40 så den ska räcka till:-P borde ju bli ganska pigg när det sitter 4.10 diff på den ocksåB-). Ville inte köra med turbodiffen då den ändå inte kommer att hålla för det är ju riktigt synd att köra sönder en så fin raritet:-)
Posted: 16 Sep 2009, 17:45
by silverryggen
Martinssonn wrote:Varför står inte RPM med?
Inget man vill veta kanske med en k29a på en m10 !
Hehe 540 whp vid 6200 rpm.
Men den kom rätt sent,börja väl ladda vid 3-3500 har jag för mig.
Den bromsades för övrigt på V-power soppa.
mvh
Posted: 16 Sep 2009, 20:57
by jorgen
du hade väl också 304 kam o mahle kolvar?
Posted: 16 Sep 2009, 21:09
by Bäckis
Får jag föreslå att du tar den där progressiva regulatorn och slänger den i soporna? Den har ingeting på en motor med programmerbart sprut att göra.
Posted: 16 Sep 2009, 21:21
by jorgen
Bäckis wrote:Får jag föreslå att du tar den där progressiva regulatorn och slänger den i soporna? Den har ingeting på en motor med programmerbart sprut att göra.
den är linjär. den gamla var skrot så det fick bli denna.
Posted: 16 Sep 2009, 21:35
by Bäckis
OK kompis, då är du förlåten
Posted: 03 Oct 2009, 12:04
by jorgen
nu har det hänt lite igen. motor o drvlinan är i, passade på att uppgradera kopplingen till 618 platta o 6-puckad sinter när man ändå höll på. nya tryckrör byggda. Har en skav kvar att svetsa på nya avgassytemet. det blir RF 3" från turbon och som avslutas med en appeldämpare längst bak.
Tro inte en sekund att jag kommer att ha alla kablarna så där slarvigt
Ventilkåpan är bara grundad. kommer att se ut som den förra m10 kåpan jag fixade till när den är klar
passade även på att fixa lite med instrumeten. En 85mm varvräknare från summit byggdes om, ser ganska orginal ut + att det satt en äcklig klocka där
Nya stolsfästen har byggts i Rf som jag kan ha dess ihop med orginalfästen
Posted: 03 Oct 2009, 13:03
by nicke.t
vilken bil hittar man dom där recaro stolarna i? skulle vilja ha sånna.mvh
Posted: 03 Oct 2009, 13:12
by jorgen
vet faktiskt inte vad de har suttit i från början. killen jag köpte dom av hade haft de i en porsche 944 o han skulle i med orginalstolar ist. misstänker att de kan komma från någon opel eller något liknande
Posted: 03 Oct 2009, 13:18
by nicke.t
ok. om du vill bli av me dom e ja intreserad.
Posted: 03 Oct 2009, 13:20
by BusE
nicke.t wrote:vilken bil hittar man dom där recaro stolarna i? skulle vilja ha sånna.mvh
Sånna stolar satt orginal i en ford escort xr3 cab -88 som jag ägde för några år sen...
ursäkta OT!
kommer bli ännu en till grym 02! kämpa på!
mvh.
Posted: 03 Oct 2009, 13:23
by jorgen
hoppas att man har lyckats skämma bort Murphy från garaget så kan det bli riktigt skoj. tänkte försöka få den helt laglig o regga den med turbo....
Posted: 03 Oct 2009, 16:54
by Rikard B
nicke.t wrote:ok. om du vill bli av me dom e ja intreserad.
sitter i cosworthar me så fick ja tag på mina
ursäkta ot
och hoppas den håller länge och väl för dig nu riktigt otur
Posted: 03 Oct 2009, 17:21
by jorgen
har för mej att bullen såld ett par, han kanske har koll på vart de satt från början
Posted: 03 Oct 2009, 17:37
by nicke.t
dom va fina stolarna vill byta i min audi,för dom e så fula soffor. ursäkta kladd i din tråd å lycka till me bilen.mvh.