jorgen wrote:Man tackar för kommentarerna:-) hoppas verkligen jag får prova 400whp++ ett tag nu:$
Borde ju inte va nå problem alls att nå det målet.
Va sitter det för snurra där nu?
Så här kan ett bromspapper se ut när det sitter en
KKK29:a på en M10
Det sitter en gt40 så den ska räcka till:-P borde ju bli ganska pigg när det sitter 4.10 diff på den ocksåB-). Ville inte köra med turbodiffen då den ändå inte kommer att hålla för det är ju riktigt synd att köra sönder en så fin raritet:-)
Bäckis wrote:Får jag föreslå att du tar den där progressiva regulatorn och slänger den i soporna? Den har ingeting på en motor med programmerbart sprut att göra.
den är linjär. den gamla var skrot så det fick bli denna.
nu har det hänt lite igen. motor o drvlinan är i, passade på att uppgradera kopplingen till 618 platta o 6-puckad sinter när man ändå höll på. nya tryckrör byggda. Har en skav kvar att svetsa på nya avgassytemet. det blir RF 3" från turbon och som avslutas med en appeldämpare längst bak.
Tro inte en sekund att jag kommer att ha alla kablarna så där slarvigt
Ventilkåpan är bara grundad. kommer att se ut som den förra m10 kåpan jag fixade till när den är klar
passade även på att fixa lite med instrumeten. En 85mm varvräknare från summit byggdes om, ser ganska orginal ut + att det satt en äcklig klocka där
Nya stolsfästen har byggts i Rf som jag kan ha dess ihop med orginalfästen
vet faktiskt inte vad de har suttit i från början. killen jag köpte dom av hade haft de i en porsche 944 o han skulle i med orginalstolar ist. misstänker att de kan komma från någon opel eller något liknande