Page 73 of 202

Posted: 29 Jan 2009, 22:21
by r.ivars
pelko wrote:Fyfan för att få upp lådan själv under bilen, det är inget man ska försöka sig på va? :lol:

Gött att det börjar ta sig, är sugen på att se besten i sommar :)

Mvh Mathias



nej det sög.. har fått nå fräna blodutgjutelser i axeln.. och blev ännu trasigare i rösten då jag gör några svinkostiga bäverälg-aktiga ljud när jag tar i och har konditions-andnöd.. Men äh, så farligt är det inte, speciellt inte när kopplingen är supercentrerad :)

Klart du ska få se besten, ska streemas filmer ända ner till götet ;) och rökridån ska ligga stadig när jag ska köra matchrace med kung-bäckis under ppf-power-big-meet.. Först under 10.18 :D alternativt längst svarta lakritsar.. Bäckis har väl iofs lagt 402 lakrits redan :S

Posted: 29 Jan 2009, 22:24
by pelko
Jag kommer stå vid mållinjen med mobilt bredband och uppdatera listan här på forumet med PPF's snabbaste ;)

Är det något planerat här nere eller vad gäller körningar? Finns ju inget mer än EDPS Säve och massa halvkassa nattrace :)

Mvh Mathias

Posted: 29 Jan 2009, 22:45
by s2_i_e30
alltid licka skoj att se va ni gör.. alltid någon som mekar av er. :)

Posted: 30 Jan 2009, 00:17
by Resgard
Verkar inte vara mycket kvar att göra på era bilar inte, går fort fram!

Posted: 30 Jan 2009, 16:29
by r.ivars
inte lika fränt pass idag, finlir..viktigt med de lilla grejerna också..

exp kärl upphängt och klart
Image

distans i rf
Image

fräste på med ultramodern bodyspray
Image

fick 5mm anslutningar istället för 6mm :/ får justera till på måndag
Image

lite lätt strykning av silicon
Image

pajsa dit med rail, svarta ventilkåpan börjar nu göra sig jävligt fin
Image

fäste btr
Image

loppa fast brickor och muttrar så man kan lägga body på sen.. och montera av btr:en om man nu behöver det (inför lack tex :)
Image

Image

smuttigt
Image

Image

vart bra med slangarna
Image

vag spolarna trivs i modifierade m50 kåpan
Image

Image

småjusterade mina befintliga vattenslangar på övre uttaget
Image

nedre jävla helvetesfästet var 45mm tur att man vart lack och fick på skiten endå :)
Image

behövs dock en liten böj där för att det ska bli bra.. får se vad som finns att få tag på via jobbet
Image

såhär ska slangen mellan expkärl och kylarn gå... ;)
Image

jävlar vad spolarna smälter in
Image

lite vatten fixat, bränsle fixat, avgashuset draget, insug med rail monterat och lite mer småpill..

Image

Image

Image

Posted: 30 Jan 2009, 16:33
by Bäckis
Förstår att slangen inte ska gå så till kärlet, men hoppas du förstår att den inte ska sitta på den anslutningen heller? :)

Bra jobbat förövrigt, snart klart !!

Posted: 30 Jan 2009, 18:51
by sidenmark
[quote="r.ivars"]ledig idag och imorn.. kompar helgen som var :)

07:00


tjenare blir lika imponerad varje gång , vilken jävla vilja :)
blir kul o se bilen i sommar , lycka till nu

mvh robban

Posted: 30 Jan 2009, 18:58
by r.ivars
Bäckis wrote:Förstår att slangen inte ska gå så till kärlet, men hoppas du förstår att den inte ska sitta på den anslutningen heller? :)

Bra jobbat förövrigt, snart klart !!


okej, visste inte att det inte gick :) Men jag tänkte däremot leda tillbaks vattnet ifrån turbon där, det borde väl gå ialalfall?

Till slangen ifrån kärlet har jag en nippel jag tänkte gänga i en platta som svetsas på kylaren i högra hörnet längst upp som på janssons.

Posted: 30 Jan 2009, 18:59
by r.ivars
sidenmark wrote:tjenare blir lika imponerad varje gång , vilken jävla vilja :)
blir kul o se bilen i sommar , lycka till nu

mvh robban


haha ja, det ligger på :)

Posted: 30 Jan 2009, 19:48
by Karel021
Bäckis wrote:Förstår att slangen inte ska gå så till kärlet, men hoppas du förstår att den inte ska sitta på den anslutningen heller? :)

Bra jobbat förövrigt, snart klart !!



går de inte o ha så även om man svetsar locken på kylaren ?

dvs så över delen av locken är igen pluggad och den nippeln fortfarande går fri ?

/ karel

Posted: 30 Jan 2009, 21:17
by Bäckis
Om du svetsar igen övre delen på halsen så går det ju, men hur snyggt blir det?

Jag har kapat bort och svetsat igen sen gängat i en luftkoppling och dragit till kärlet.

Posted: 31 Jan 2009, 12:38
by mobne
Bäckis wrote:Om du svetsar igen övre delen på halsen så går det ju, men hur snyggt blir det?

Jag har kapat bort och svetsat igen sen gängat i en luftkoppling och dragit till kärlet.



jaha okaj.. ah de går ju de med.

kan du inte skicka upp en bild på din lösning?


/karel på mobnes konto !

Posted: 31 Jan 2009, 13:36
by Söderling
r.ivars wrote:Image

smuttigt!

Image

Image

sen fräste jag iväg till jobbet och gjorde till ett i koppar med luftningsnippel på.. lite jobbigt att lufta i växellådan annars 8)

Image


Tja! Funderar bara lite på fastsättningen av cylindern, kanske inte syns på bilderna eller är den bara påträdd på det röret som du svarva av.
Sen fundera ja på luftningen, borde inte den sitta uppåt för att få ur all luft?


Grymmt bygge iaf, å snacka om kämparvilja. Ja hoppas på att få ta nått race mot dig i sommar, men då får man stå upp å gasa :D

Posted: 31 Jan 2009, 17:57
by r.ivars
söderling tack tack :) jo den är bara påträdd på axeln, luftningen hoppas jag sköter sig själv även fast den sitter neråt eller uppåt..

jävla helvete... har gått bra idag, förutom att jag har fel jävla triggerkabel ut i motorutrymmet, skärmade med röd kabel i istället för skärmade med vit kabel i... Kul.. Blir nog bra tillslut...

svetsarn var över på morronkvisten

Image

sen lastade jag en låda och drog iväg

Image

mr protruck svetsar lite aluböj

Image

första böjen klar

Image

ganska mysig uppsättning för maskin :)

Image

oljereturen

Image

Image

Image

Image

kapade till handskfacket och gjorde fäste för sprutet

Image

ordinarie härvan i sprutet

Image

letade i ett år efter vart jag gömt kontakterna

Image

börja fila iordning lite

Image

drot ut mer kablar som ska med, jävlar ska inte glömma genomföringen sen

Image

Image

Image

börjar bena upp allt

Image

ska använda den här rackarn, blir svårt att få det snyggt när man seriekopplar annars...

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Posted: 31 Jan 2009, 21:57
by silverryggen
Den e riktigt hård ditt Turboskåp 8)
Snart sitter 9:an löst.


mvh

Posted: 01 Feb 2009, 22:44
by r.ivars
silverryggen wrote:Den e riktigt hård ditt Turboskåp 8)
Snart sitter 9:an löst.


mvh


borde fan göra till sensommarn iallafall :) lite strul lär det bli innan alla grejer vill lira hyfsat tillsammans...

idag var jag till garaget en snabbis i svärmorsdrömströjan och zigenartofflorna.. Kopplade klart högrsa sidan av motorelen... spridare, tps, autometermätarna, generatorplusen, triggergivaren, lufttemp, vattentemp, men sen när jag kom till mapsensorn sket det sig totalt.. För det första var kontakterna HOMO att pressa i en vanlig bosch tång och för det andra så skulle man vissit dra igenom kablarna först och sen klämda och klara dra tillbaks dom i hyslan.. bahh...

hade ingen kamera med på mitt spontanbesök, men det blir för jävla smutt med "kabelstrumporna"

Posted: 01 Feb 2009, 22:56
by Bmwandreas
Skrev det där om mapsensor kontakten i nyaste inkopplingsschemat. Synd du inte hade det :lol:

Är det något mer ni undrar över med Vipec installation så säg till så uppdaterar jag anvisningen!