Page 73 of 202
Posted: 29 Jan 2009, 22:21
by r.ivars
pelko wrote:Fyfan för att få upp lådan själv under bilen, det är inget man ska försöka sig på va?
Gött att det börjar ta sig, är sugen på att se besten i sommar
Mvh Mathias
nej det sög.. har fått nå fräna blodutgjutelser i axeln.. och blev ännu trasigare i rösten då jag gör några svinkostiga bäverälg-aktiga ljud när jag tar i och har konditions-andnöd.. Men äh, så farligt är det inte, speciellt inte när kopplingen är supercentrerad
Klart du ska få se besten, ska streemas filmer ända ner till götet
och rökridån ska ligga stadig när jag ska köra matchrace med kung-bäckis under ppf-power-big-meet.. Först under 10.18
alternativt längst svarta lakritsar.. Bäckis har väl iofs lagt 402 lakrits redan :S
Posted: 29 Jan 2009, 22:24
by pelko
Jag kommer stå vid mållinjen med mobilt bredband och uppdatera listan här på forumet med PPF's snabbaste
Är det något planerat här nere eller vad gäller körningar? Finns ju inget mer än EDPS Säve och massa halvkassa nattrace
Mvh Mathias
Posted: 29 Jan 2009, 22:45
by s2_i_e30
alltid licka skoj att se va ni gör.. alltid någon som mekar av er.
Posted: 30 Jan 2009, 00:17
by Resgard
Verkar inte vara mycket kvar att göra på era bilar inte, går fort fram!
Posted: 30 Jan 2009, 16:29
by r.ivars
Posted: 30 Jan 2009, 16:33
by Bäckis
Förstår att slangen inte ska gå så till kärlet, men hoppas du förstår att den inte ska sitta på den anslutningen heller?
Bra jobbat förövrigt, snart klart !!
Posted: 30 Jan 2009, 18:51
by sidenmark
[quote="r.ivars"]ledig idag och imorn.. kompar helgen som var
07:00
tjenare blir lika imponerad varje gång , vilken jävla vilja
blir kul o se bilen i sommar , lycka till nu
mvh robban
Posted: 30 Jan 2009, 18:58
by r.ivars
Bäckis wrote:Förstår att slangen inte ska gå så till kärlet, men hoppas du förstår att den inte ska sitta på den anslutningen heller?
Bra jobbat förövrigt, snart klart !!
okej, visste inte att det inte gick
Men jag tänkte däremot leda tillbaks vattnet ifrån turbon där, det borde väl gå ialalfall?
Till slangen ifrån kärlet har jag en nippel jag tänkte gänga i en platta som svetsas på kylaren i högra hörnet längst upp som på janssons.
Posted: 30 Jan 2009, 18:59
by r.ivars
sidenmark wrote:tjenare blir lika imponerad varje gång , vilken jävla vilja
blir kul o se bilen i sommar , lycka till nu
mvh robban
haha ja, det ligger på
Posted: 30 Jan 2009, 19:48
by Karel021
Bäckis wrote:Förstår att slangen inte ska gå så till kärlet, men hoppas du förstår att den inte ska sitta på den anslutningen heller?
Bra jobbat förövrigt, snart klart !!
går de inte o ha så även om man svetsar locken på kylaren ?
dvs så över delen av locken är igen pluggad och den nippeln fortfarande går fri ?
/ karel
Posted: 30 Jan 2009, 21:17
by Bäckis
Om du svetsar igen övre delen på halsen så går det ju, men hur snyggt blir det?
Jag har kapat bort och svetsat igen sen gängat i en luftkoppling och dragit till kärlet.
Posted: 31 Jan 2009, 12:38
by mobne
Bäckis wrote:Om du svetsar igen övre delen på halsen så går det ju, men hur snyggt blir det?
Jag har kapat bort och svetsat igen sen gängat i en luftkoppling och dragit till kärlet.
jaha okaj.. ah de går ju de med.
kan du inte skicka upp en bild på din lösning?
/karel på mobnes konto !
Posted: 31 Jan 2009, 13:36
by Söderling
Tja! Funderar bara lite på fastsättningen av cylindern, kanske inte syns på bilderna eller är den bara påträdd på det röret som du svarva av.
Sen fundera ja på luftningen, borde inte den sitta uppåt för att få ur all luft?
Grymmt bygge iaf, å snacka om kämparvilja. Ja hoppas på att få ta nått race mot dig i sommar, men då får man stå upp å gasa
Posted: 31 Jan 2009, 17:57
by r.ivars
Posted: 31 Jan 2009, 21:57
by silverryggen
Den e riktigt hård ditt Turboskåp
Snart sitter 9:an löst.
mvh
Posted: 01 Feb 2009, 22:44
by r.ivars
silverryggen wrote:Den e riktigt hård ditt Turboskåp
Snart sitter 9:an löst.
mvh
borde fan göra till sensommarn iallafall
lite strul lär det bli innan alla grejer vill lira hyfsat tillsammans...
idag var jag till garaget en snabbis i svärmorsdrömströjan och zigenartofflorna.. Kopplade klart högrsa sidan av motorelen... spridare, tps, autometermätarna, generatorplusen, triggergivaren, lufttemp, vattentemp, men sen när jag kom till mapsensorn sket det sig totalt.. För det första var kontakterna HOMO att pressa i en vanlig bosch tång och för det andra så skulle man vissit dra igenom kablarna först och sen klämda och klara dra tillbaks dom i hyslan.. bahh...
hade ingen kamera med på mitt spontanbesök, men det blir för jävla smutt med "kabelstrumporna"
Posted: 01 Feb 2009, 22:56
by Bmwandreas
Skrev det där om mapsensor kontakten i nyaste inkopplingsschemat. Synd du inte hade det
Är det något mer ni undrar över med Vipec installation så säg till så uppdaterar jag anvisningen!