Page 8 of 15
Posted: 27 May 2006, 04:04
by Dinan2.5
kerish wrote:Härligt att ha pärlan hemma igen. hade en trevlig tur från PPF, bilen går som ett skott (enligt mig då) fick iaf kört ifrån en M5 E39.
Och hemma i stan idag fick man kört mot en M3 GT och en M3 E46...
Jävligt kul...
Synd bara att lådan börjar läcka olja...
Ska du kolla effecten Kerish? Skulle bli kul att se...
Posted: 27 May 2006, 08:00
by kerish
Dinan2.5 wrote:kerish wrote:Härligt att ha pärlan hemma igen. hade en trevlig tur från PPF, bilen går som ett skott (enligt mig då) fick iaf kört ifrån en M5 E39.
Och hemma i stan idag fick man kört mot en M3 GT och en M3 E46...
Jävligt kul...
Synd bara att lådan börjar läcka olja...
Ska du kolla effecten Kerish? Skulle bli kul att se...
Det vill jag ju göra, men vet bara inte när det blir..
Posted: 27 May 2006, 08:35
by Dinan2.5
Slit inte ut motorn bara innan du gör det!
Posted: 27 May 2006, 09:28
by Bäckis
Vi tar det i samband med PPF dynoday@ VM Performance, någon gång i sommar.
Posted: 27 May 2006, 10:20
by peppe
PPF dynoday? Lät kanske hur roligt som helst.
När, och till vilken kostnad, hur långt har jag ned dit? Och är det mycket poliser efter vägen i söder?
Posted: 27 May 2006, 11:15
by Bäckis
peppe wrote:PPF dynoday? Lät kanske hur roligt som helst.
När, och till vilken kostnad, hur långt har jag ned dit? Och är det mycket poliser efter vägen i söder?
Någon gång i sommar, troligtvis under vår semester. Kommer kosta typ 500-1000kr/skalle skulle jag tro för mätning.
Posted: 27 May 2006, 22:48
by kristov
Körde du på Rudskogen i dag?
Posted: 27 May 2006, 23:39
by Strandholm
Bäckis wrote:Vi tar det i samband med PPF dynoday@ VM Performance, någon gång i sommar.
Vart är det?
Posted: 27 May 2006, 23:47
by Butchermardin
Amplify wrote:Bäckis wrote:Vi tar det i samband med PPF dynoday@ VM Performance, någon gång i sommar.
Vart är det?
VM Performance ligger i västerås!
Posted: 28 May 2006, 10:18
by kerish
kristov wrote:Körde du på Rudskogen i dag?
Körde inte, men var uppe och kollade.
Vill inte fresta på lådan för mycket innan jag fått bytat...
Posted: 28 May 2006, 11:40
by kristov
kerish wrote:kristov wrote:Körde du på Rudskogen i dag?
Körde inte, men var uppe och kollade.
Vill inte fresta på lådan för mycket innan jag fått bytat...
Hoppas du ska köra nån gång senare då!
Posted: 28 May 2006, 15:55
by kerish
kristov wrote:kerish wrote:kristov wrote:Körde du på Rudskogen i dag?
Körde inte, men var uppe och kollade.
Vill inte fresta på lådan för mycket innan jag fått bytat...
Hoppas du ska köra nån gång senare då!
Det blir det nog alldeles säkert...
Posted: 04 Jun 2006, 20:28
by kerish
Just nu står bilen still och väntar på en M5-låda.
Får den förhoppningsvis till veckan...
Posted: 07 Jun 2006, 07:16
by Bonje
M5 låda..
Då får du nog be Ärtan och Bäckis att göra ytterligare en mapp med högre laddtryck.
När jag bytte från S14 lådan till M5 3,6 låda kändes det som jag tappade typ 100Hk pga utväxlingen..
Innan spann den alltid på 3:an men efteråt så tvär vägrade den!
Posted: 07 Jun 2006, 07:22
by Tysken
Bonje wrote:M5 låda..
Då får du nog be Ärtan och Bäckis att göra ytterligare en mapp med högre laddtryck.
När jag bytte från S14 lådan till M5 3,6 låda kändes det som jag tappade typ 100Hk pga utväxlingen..
Innan spann den alltid på 3:an men efteråt så tvär vägrade den!
Eller byta diffen..
Posted: 07 Jun 2006, 20:11
by kerish
Bonje wrote:M5 låda..
Då får du nog be Ärtan och Bäckis att göra ytterligare en mapp med högre laddtryck.
När jag bytte från S14 lådan till M5 3,6 låda kändes det som jag tappade typ 100Hk pga utväxlingen..
Innan spann den alltid på 3:an men efteråt så tvär vägrade den!
Ok...
Är det stor skillnad på M5-lådan och 535-lådan i utväxling?
Lådan jag fått tag på ska ha gått 6400 mil, är den så fräsch som den då ska vara vill man ju ha den...
Posted: 07 Jun 2006, 20:40
by Bäckis
Du kan gott ha tung utväxling. Finns ju även mer effekt att hämta ur maskinen om den känns trött.
Spinna på trean är något att impa på fjortisar med, medans vi gubbar föredrar fäste