Tråden för oss träningsnarkomaner

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Locked
Grefven

Post by Grefven »

sfaaff
Last edited by Grefven on 07 Jan 2011, 20:29, edited 1 time in total.
JannePower

Post by JannePower »

Ivars>> Dicks bror är inte så tanig han heller. Vi gick i samma klass, stor redan på den tiden. :)
_2499

Post by _2499 »

Grefven wrote:Jag ser inget mäktgt benpass i ditt upplägg steve-o. Det får du bakläxa på.
Nästa vecka börjar rugbyträningen så det blir 2 hårda pass till i veckan. Därför jag inte lagt in något fläskigt benpass. Mina ben är tjocka i förhållande till resten utav min kropp, så jag har valt att bara underhålla benen och lägga kraften på andra muskler.
Grefven wrote:Och varför köra bic och tric på mån,tisd och sen "armar" ett par dagar senare. Känns som de får mycket stryk och inte nåt utrymme att växa.
"Armar" i detta fallet är biceps & triceps. Är inte två dagars vila tillräckligt menar du?

Har ju i alla fall bröst och axlar långt ifrån varandra så något har jag ju gjort rätt iaf :wink:
Wiic

Post by Wiic »

Ser att ni har en del vila mellan dagarna. Är det ett måste för kroppen att återhämta sig? Jag följer morsans gamla schema o tränar 6 dagar i veckan o vilar på söndagen.. Dock är det då träningen som är det enda fysiska jag gör på hela dagen då man pluggar.. Är det att föredra om man har möjlighet eller är det skit?
Eller är det bättre med fler vilodagar?
Jag kör då en muskelgrupp om dagen och inte flera. :)
Mvh
Last edited by Wiic on 26 Oct 2010, 20:02, edited 1 time in total.
E30 M50.
Rsjerry

Post by Rsjerry »

Jag avsätter tid för ett gympass i veckan nu. Det är det jag känner att jag har tid med när man har en grabb på 1,5 och bygger bil samtidigt!

Men jag försöker jobba mig igenom kroppen på ett pass och hittils svarar kroppen bra :)

Ett pass kan se ut så här:

*10minuter cardio uppvärmning

*1 uppvärmningsset hantelpress följt av 3 tunga set 7-10reps

*3 set flyes 10-12 reps skiftar maskin eller hantlar mellan passen

*3 set Dips till failure

*1 Uppvärmningset latsdrag följt av 3set Chins samtliga till failure

*3set i en maskin, kommer inte på namn men samma rörelse som hantelrodd 7-12 repetioner

*Uppvärmningset militärpress följt av 3 tunga set med 12-14 reps, tycker axlarna svarar bäst på många reps

*Diverse olika hantellyft för att pumpa ut det sista ur samtliga sidor på axlarna inkl baksida

I slutet av passet går jag på biceps, triceps och trapezius och för några veckor sen så kom jag till den punkten att kroppen är helt slut innan jag går på dessa muskelgrupper specifikt.
Som det känns nu så får armarna den träning som behövs för att dom inte ska släpa efter men saker och ting utvecklas och jag tror inte att jag kan fortsätta utvecklas om jag kör samma program och samma övningar månad ut och månad in :)

När bilen är klar (kan den bli det?) skall jag lägga in 2-3pass i veckan och då blir det andra bullar.

Just det ja, glömde skriva att jag klämmer in lite lätta benövningar, mage och korsrygg mellan muskelgrupperna ovan.

Jag dras med en knäskada efter cross-krasch så det blir mest lätta bensparkar än så länge :(

Ser ni något ni hade gjort annorlunda får ni gärna skriva det om ni hade haft ett gympass i veckan! :)

Sist men inte minst, jag tränar för att lägga på mig massa och öka i styrka det är mina mål med träningen även om jag inte lägger så mkt tid!

På 3månader har jag gått från 25kg-35kg hantlar i hantelpress så lite gott gör det iaf :wink:

Rörig text det blev :lol:
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
Rsjerry

Post by Rsjerry »

_2499 wrote:
Grefven wrote:Jag ser inget mäktgt benpass i ditt upplägg steve-o. Det får du bakläxa på.
Nästa vecka börjar rugbyträningen så det blir 2 hårda pass till i veckan. Därför jag inte lagt in något fläskigt benpass. Mina ben är tjocka i förhållande till resten utav min kropp, så jag har valt att bara underhålla benen och lägga kraften på andra muskler.
Grefven wrote:Och varför köra bic och tric på mån,tisd och sen "armar" ett par dagar senare. Känns som de får mycket stryk och inte nåt utrymme att växa.
"Armar" i detta fallet är biceps & triceps. Är inte två dagars vila tillräckligt menar du?

Har ju i alla fall bröst och axlar långt ifrån varandra så något har jag ju gjort rätt iaf :wink:
Armarna får ju även stryk när du tränar andra muskelgrupper så 1 armpass i veckan räcker gott och väl!
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
Grefven

Post by Grefven »

sdfsdfs
Last edited by Grefven on 07 Jan 2011, 20:29, edited 1 time in total.
Grefven

Post by Grefven »

sdsfs
Last edited by Grefven on 07 Jan 2011, 20:29, edited 2 times in total.
Grefven

Post by Grefven »

sfsfsd
Last edited by Grefven on 07 Jan 2011, 20:30, edited 1 time in total.
Bmw_Itani

Post by Bmw_Itani »

Grefven
Vilka benövningar brukar du köra ?
Wiic

Post by Wiic »

Grefven wrote:
Wiic wrote:Ser att ni har en del vila mellan dagarna. Är det ett måste för kroppen att återhämta sig? Jag följer morsans gamla schema o tränar 6 dagar i veckan o vilar på söndagen.. Dock är det då träningen som är det enda fysiska jag gör på hela dagen då man pluggar.. Är det att föredra om man har möjlighet eller är det skit?
Eller är det bättre med fler vilodagar?
Jag kör då en muskelgrupp om dagen och inte flera. :)
Mvh
får du de resultat du önskar så är det bra. klarar du att köra 6 dagar på raken utan att få problem med något så kan man inte säga att det är fel. och som du säger så är det viktigt att dela upp det så att man vilar den muskeln ganska länge. du vilar ju dina biceps lika länge som jag vilar mina. dina pass bör dock bli lite kortare (effektiv tid) för gör jag 3 övningar biceps och 4 övningar bröst en dag så gör du kanske bara de 3 bicepsövningarna och är hemma på halva tiden. du hajjar ?

det är inte fel med 6 pass på raken. det är ett annat sätt att göra det på bara. jag föredrar 2 muskelgrupper per pass. så som jag skrev på sidan innan. hade du kört 6 dagar och vilat en och loopat alla muskler på 4 pass då hade det varit lite för mycket.

men ska jag ha den mängden muskler jag har nu så måste jag vila iaf. det är då man växer. det var när jag började vila mina armar som de blev större. de hade stått stilla jävulskt länge. enda ändringen jag gjorde. käkade identiskt osv.
Tack för infon. Ja, exakt. Passen tar inte särskilt lång tid, dock gjorde jag något med nacken & axeln.. Men ska nog ta o testa o köra två grupper per gång istället och vila mera. Kan va värt ett försök och se om det blir någon skillnad. För just nu kör man sig helt slut och är helt fördärvad & trött. Man hinner inte få den sömn man egentligen ska ha, känns det som. Även att man sover runt 9h.
Mvh
E30 M50.
Bmwandreas
Moderator

Post by Bmwandreas »

r.ivars wrote:haha mina ögon! själv har man precis börjat gymma igen.. tog 80kg i bänkpress "1 rep" när jag hade evon.. sen i bmw träsket har man inte kännt sig lugn nog att ha tid med att sköta mat och sömn + ha lugnet att dra till gymmet alls...

haha 120 kg och grejer? wtf! vad tränar man normalt på då? 8 or på 100?
Fyfan då har jag slagit dig. 95kg bänk. Grymt va :lol:
Grefven

Post by Grefven »

sdssd
Bäckström

Post by Bäckström »

Väldigt intressant läsning Bullen =) du vet vad du pratar om..
Tänk om man kunde få en stor portion motivation och komma igång ordentligt med rätt kost och träning..

/Erik
Grefven

Post by Grefven »

sdsds
Dawe_A

Post by Dawe_A »

Har ni precis börjat träna, träna hellre 4 dagar i veckan än 5, och 3 hellre än 4.

Testa 2-3v utan att ens träna armar, iallafall biceps. Det har hjälpt många på vägen. De flesta har mani på stora armar och tränar dom alldeles för mycket/ofta.

Angående kladdkaka och potatis, det är inte samma sak. Har ju med det glykemiska indexet i dom olika råvarorna att göra om det är snabba eller långsamma kolhydrater. Snabba kolhydrater (Högt GI) får ju ditt blodsocker att skjuta ihöjden under en kort period för att sedan åka lika snabbt ner igen. Väljer du däremot livsmedel med långsammare kolhydrater (Lågt GI) så kommer du få en mycket stabilare blodsocker kurva, vilket är att föredra. Kolla in http://www.gi-tabell.se/articles/view.asp?articleid=10 så kan du se och jämföra själv.

Det är samma sak om man räkna antalet kalorier man vill få i sig
Kolhydrat som kolhydrat, motsvarar kladdkakan lika mycket kolhydrater som en portion pasta/ris/potatis så säger det sig självt.

Däremot som jag redan skrivit så skiljer det sig på det glykokemiska indexet och hur det kommer gå till då kolhydraterna ska spjälkas för att få ut glukosen.

Infon har jag dubbelkollat & frågat bekanta träningsfreak som tävlar.
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!

E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Grefven

Post by Grefven »

sasdds
Locked