Page 8 of 18
Posted: 23 Dec 2010, 23:30
by Grefven
Köp ett s50 hus så har du oljetemp och tryck på filterhuset. Och termostat, och utgångsr till oljekyl.
I detta fallet finns det ett rätt sätt att lösa detta. 1500:- beggat. Ingen kostnad i sammanhanget.
Posted: 23 Dec 2010, 23:38
by Casy
tänkte köpa mätare och montera i bilen, temp och tryck. Får hålla utkik efter S50-hus, verkar inte finnas överflöd av dom
Posted: 24 Dec 2010, 00:36
by Casy
Posted: 24 Dec 2010, 08:02
by johankihl
Gör ett eget lock och montera en slangtermostat som jag länkade till. Titta på ireland engineerings lock som är avsett för oljekylare.
Posted: 24 Dec 2010, 11:26
by Casy
Måste det vara just den modellen? Annars har vi H2M i stan, lättare att gå dit och handla isåfall..
http://www.h2mracing.se/webbutik/produc ... ts_id=4319
Posted: 28 Dec 2010, 20:10
by Casy
For iväg en sväng till garaget. Har inte skruvat på 3 veckor nu... abstinensen börjar komma!
Fick hem lite nya delar idag. STRI X-line oljetemp och oljetryck. Oljekylare låg oxå i paketet tillsammans med 2st ½"NPT/AN8-nipplar. Hardyskivan och hjullager hade jag sedan tidigare.
Har gjort en deal med bonden jag hyr kallgaraget av. Jag ska hjälpa han städa ur verkstaden efter nyår, då skulle jag få ha min bil ståendes där i någon månad. Lite skönare att skruva i ett varmt garage med betonggolv istället för kallgarage med grusgolv som jag håller till i för tillfället
På "to do"-listan innan säsongen börjar har jag:
*installera oljetemp, oljetryck, oljekylare
*byta styrleder och bussningar i framvagn
*på med M3-styrväxeln med E36-styrstag
*rostlaga golvet på förarsidan... bläää
Sen ska det luftas bromsar, sänka ratten nån cm, köpa nytt batteri och slutligen göra en 4-hjulsinställning. blir gryymt
Posted: 02 Jan 2011, 18:30
by Casy
Posted: 02 Jan 2011, 21:08
by Oscarr
fyfan fint garage! gött med bra lyse och plats...
Posted: 12 Jan 2011, 22:12
by Casy
Jafan, riktigt bra ställe att meka på. Tror det är 70-75kvm så det räcker gott och väl åt 2 bilar.
Men nu står det still med E30n, har inte gjort ett jota på flera veckor. Har förvisso städat ur garaget, men samtidigt är jag mitt uppe i en flytt. Men i slutet av januari/början februari drar det igång igen!
Är riktigt meksugen nu
Posted: 20 Jan 2011, 00:11
by Casy
Världens minsta uppdatering
Lackade "skålarna" till bakvagnsbryggan i bögfärgen GULD!
Sen en mindre lyckad planing på jobbet. Tror inte planfräsen gillar 30mm skärdjup... duktigt tvärstopp!
Posted: 20 Jan 2011, 01:37
by M-techer
*Pang*
Posted: 20 Jan 2011, 13:09
by Dawe_A
Är det blod som ligger nere i spillet under alu klumpen ?
Posted: 20 Jan 2011, 13:18
by Krillian
Den biten vill nog ZAK köpa
Posted: 20 Jan 2011, 17:36
by Casy
Blod? haha nejdå!
Maskinen var röd invändigt en gång i tiden. Men detta var en liten krash, har sett mycket värre ut
Posted: 22 Jan 2011, 22:34
by Casy
Posted: 23 Jan 2011, 03:41
by Bäckis
Köp Ruff korset så får du dit allt, man vill ju ha lampa kvar.
Posted: 23 Jan 2011, 13:02
by Casy
Hur många anslutningar har en ruff-adapter då, och vilka gängor? bör ju vara minst 3st om allt ska få plats + oljetillförsel för turbo.. 4st utgångar alltså?