Page 8 of 18

Posted: 23 Dec 2010, 23:30
by Grefven
Köp ett s50 hus så har du oljetemp och tryck på filterhuset. Och termostat, och utgångsr till oljekyl.

I detta fallet finns det ett rätt sätt att lösa detta. 1500:- beggat. Ingen kostnad i sammanhanget.

Posted: 23 Dec 2010, 23:38
by Casy
tänkte köpa mätare och montera i bilen, temp och tryck. Får hålla utkik efter S50-hus, verkar inte finnas överflöd av dom

Posted: 24 Dec 2010, 00:36
by Casy
Ett smakprov vad vi gör på jobbet, så kanske vissa av er fattar varför det vore kul att tillverka eget ;)


Image

Image

Posted: 24 Dec 2010, 08:02
by johankihl
Gör ett eget lock och montera en slangtermostat som jag länkade till. Titta på ireland engineerings lock som är avsett för oljekylare.

Posted: 24 Dec 2010, 11:26
by Casy
Måste det vara just den modellen? Annars har vi H2M i stan, lättare att gå dit och handla isåfall.. http://www.h2mracing.se/webbutik/produc ... ts_id=4319

Posted: 28 Dec 2010, 20:10
by Casy
For iväg en sväng till garaget. Har inte skruvat på 3 veckor nu... abstinensen börjar komma! :lol: Fick hem lite nya delar idag. STRI X-line oljetemp och oljetryck. Oljekylare låg oxå i paketet tillsammans med 2st ½"NPT/AN8-nipplar. Hardyskivan och hjullager hade jag sedan tidigare.

Har gjort en deal med bonden jag hyr kallgaraget av. Jag ska hjälpa han städa ur verkstaden efter nyår, då skulle jag få ha min bil ståendes där i någon månad. Lite skönare att skruva i ett varmt garage med betonggolv istället för kallgarage med grusgolv som jag håller till i för tillfället :?

På "to do"-listan innan säsongen börjar har jag:
*installera oljetemp, oljetryck, oljekylare
*byta styrleder och bussningar i framvagn
*på med M3-styrväxeln med E36-styrstag
*rostlaga golvet på förarsidan... bläää

Sen ska det luftas bromsar, sänka ratten nån cm, köpa nytt batteri och slutligen göra en 4-hjulsinställning. blir gryymt :twisted:

Image

Image

Image

Posted: 02 Jan 2011, 18:30
by Casy
Städat garage hela dagen. Här inne finns golvvärme och allt man kan tänkas behöva :cool: Men det är inte klart än.. måste städa mer och sedan ska stereon kopplas in. Så i slutet av januari kan jag börja skruva E30 igen. Rostlaga golvet och montera mätare är nog prio 1. Lackar eventuellt om motorutrymmet också, är så jäkla less på färgskillnaden


Image

Image

Image

Posted: 02 Jan 2011, 21:08
by Oscarr
fyfan fint garage! gött med bra lyse och plats... :)

Posted: 12 Jan 2011, 22:12
by Casy
Jafan, riktigt bra ställe att meka på. Tror det är 70-75kvm så det räcker gott och väl åt 2 bilar.

Men nu står det still med E30n, har inte gjort ett jota på flera veckor. Har förvisso städat ur garaget, men samtidigt är jag mitt uppe i en flytt. Men i slutet av januari/början februari drar det igång igen! :) Är riktigt meksugen nu

Posted: 20 Jan 2011, 00:11
by Casy
Världens minsta uppdatering :lol: Lackade "skålarna" till bakvagnsbryggan i bögfärgen GULD!

Sen en mindre lyckad planing på jobbet. Tror inte planfräsen gillar 30mm skärdjup... duktigt tvärstopp!


Image


Image

Posted: 20 Jan 2011, 01:37
by M-techer
*Pang* :o

Posted: 20 Jan 2011, 13:09
by Dawe_A
Är det blod som ligger nere i spillet under alu klumpen ? :lol:

Posted: 20 Jan 2011, 13:18
by Krillian
Den biten vill nog ZAK köpa :D

Posted: 20 Jan 2011, 17:36
by Casy
Blod? haha nejdå! :lol: Maskinen var röd invändigt en gång i tiden. Men detta var en liten krash, har sett mycket värre ut :P

Posted: 22 Jan 2011, 22:34
by Casy
Fortfarande ingen stor update, bara lite bilder. Nästa helg åker bilen in i varmgaraget iaf. Byta styrväxel, hjullager, hardy, snik-lacka motorutrymmet, på med lite färg på diff och axlar, montera oljetemp och oljetryck. Lite små-fix bara! :)


Ska ju dit med oljetemp och oljetryck.. kommer bli trångt. Är det ett måste att ha kvar original oljetrycksgivare???
Image

Gott om plats för större servo. Detta är ju bara 19cm i diameter
Image

Image

Image

Äckliga styrväxeln, hatar att det är olja överallt!
Image

Snuten utanför pizzerian.. trodde det var mig dom skulle haffa pga min körstil, haha
Image

Polarns blivande E30, ska bli med M50B25 nu i februari nån gång :roll:
Image

Posted: 23 Jan 2011, 03:41
by Bäckis
Köp Ruff korset så får du dit allt, man vill ju ha lampa kvar.

Posted: 23 Jan 2011, 13:02
by Casy
Hur många anslutningar har en ruff-adapter då, och vilka gängor? bör ju vara minst 3st om allt ska få plats + oljetillförsel för turbo.. 4st utgångar alltså?