Balle balle balle!!! :evil:
Jag har
inte TID med sånt här jävla tjafs!
I helgen har jag gjort färdigt justeringen för toe och camber på bakvagnsbalken. Gott om tid är det ont om! Då det tar lite tid att göra i ordning original bärarmar för 5-serie knutar/medbringare, svikstålsaxlar samt bromsar mm. För att spara tid så hade jag bestämmt mig för att slänga på bärarmarna från Z3M som jag hade liggandes.
Sagt och gjort.. Upp med bakvagnsbalken och Z3 bärarmarna på prov för att se att justeringen blev OK.
Monterar ett ljul på ena sidan, men ser direkt att det inte finns en jälva sportmössa att det ska gå in i hjulhuset. Pumpar upp hjulet med domkraften i alla fall för att se bättre hur illa det är.
Jo men tjena!! Hjulsidan är ca 5cm utanför skärmkanten!
Fälgen jag provade med har ET 18 eller 19. Har en till uppsättning 18" fälgar med ET35. Upp med en sån och kollar.... Den går inte heller in
FAN!
Det är så enkelt att Z3M bärarmarna ökar spårvidden med säkert 5cm/sida..
Det har jag då aldrig hör någonting om innan..
Nu står jag och överväger två alternativ..
Antingen så river jag ner bärarmarna från M3:an och smäller dit dom. Eller så tar det hela betydligt längre tid, och jag får bygga en skottsäker bakvagn, fixa med nya bromsar osv.
fan va frustrerad jag blir, det här hade jag verkligen inte med i mina beräkningar!
Balken klar så när som på lite färg.
Fälgen med ET35.