Page 8 of 17

Posted: 09 Jun 2010, 20:47
by Klangen
FET!

Posted: 30 Jun 2010, 15:26
by RWHP
Jävla jänkare till att speca kopplingen helt fel! Kopplingen gav vika vid 608whp och kring 600wnm vid 2.1bar och 7800rpm. Lite roligt ändå att den bromsa 556whp med inställningarna vi kom ner med :) Finns en massa effekt att hämta när tändningen ställs på lite mer, nu är den fortfarande kanske snäll. Sen ska det ges på lite mer laddtryck och varva 1000rpm till, kurvan gick spikrakt uppåt när det börja slira så det blir intressant med värre koppling :D

Posted: 30 Jun 2010, 19:37
by RWHP
Så här ser det ut, börjar slira så blir den varm och greppar.. Blir till att undersöka det här! Film kommer snart :)

Image

Posted: 30 Jun 2010, 19:58
by RWHP

Posted: 30 Jun 2010, 20:36
by Bmwandreas
Va seg den verkar. Har ni dubbelkollat kaminställningen?

Posted: 30 Jun 2010, 20:54
by RWHP
Kaminställningen ska vara korrekt och kollad. Men nu är de ju bara 15-17 graders tändning så när det blir lite mer där kommer den väl komma igång lite tidigare?

Jävligt skumt de här med kopplingen dock :?

Posted: 30 Jun 2010, 21:05
by Bmwandreas
Minimalt med ökad tändning, men mer vrid och effekt.
Trist med kopplingen. Du skulle haft en 707.

Posted: 02 Jul 2010, 18:06
by RWHP
Den känns inte alls lika seg när man kör på gatan, känns inte som bromspapperet visar :? Men vi ska kika på inställningarna och se ifall det är något lurt där. Kopplingen ska få sig en översyn också, misstänker att det kan vara något med den svetsade mellandiffen då effekten va olika på fram och bakaxel. Fan att de alltid är nåt som strular :(

Posted: 02 Jul 2010, 18:48
by P.Herrdahl
Diffade det såpass mycket då? Lär ju vara mer transmissions förluster till bakhjulen iallafall.

Posted: 02 Jul 2010, 19:37
by Bmwandreas
Effekten kan inte vara olika. Då kanske svetsningen har släppt i mellandiffen.

Posted: 02 Jul 2010, 19:39
by RWHP
Diffen är totalt igensmält med pinnsvetsen och sen balanserad men vad vet man, konstigare saker har man ju varit med om ;)

Posted: 02 Jul 2010, 19:58
by Bmwandreas
Slirar kopplingen på vägen? Vet nämligen en till sak det kan vara.. Körde ni dynapack lambdan?

Posted: 03 Jul 2010, 00:04
by RWHP
Nackdelen är att vi inte har kunnat testa på vägen på 4an eftersom just nu sitter det bara regumerade däck :lol: Känns lagom spännande att åka 200 på sånna, och höga varv på 4an vet jag inte hur fort de kan komma att gå. Ska försöka få tag på nå däck så det går att testa :) Japp dynapack lambdan användes, vad tänkte du på då?

Posted: 03 Jul 2010, 07:29
by Bmwandreas
Då behöver det inte vara kopplingen det är fel på. Det kan vi ta via pm:)

Posted: 08 Aug 2010, 02:19
by RWHP
Jaha då va första försöket på strippen avklarad. Jämtlands snabbasate gatbil, 201 meter och klistrat. Vi åkte dit med förhoppningar på att inte bli sist, vi slutade på 8e plats i en 16 bilars stege.

LAUNCH CONTROLL HELVETET! Första repan blev det lite mycket ladd på launchen, det rök från alla 4 hörn på bilen med "värsting" däcken (armstrong regumerade) haha :lol: Andra repan ställde vi ner lite och då vart det lite boggning i starten, sen inför tredje repan när vi ändrat tillbaka till ungefär lika som när det spann lite mycket, men det händer ju FAN inte ett JOTA! Trots att vi ändrat inställningarna till sånt som har funkat utmärkt tidigare så får vi bara upp 0.2 i ladd och avgastempen ligger på 500 grader och sjunker lite om vi står länge på lanuchen! Mystiskt så förbannat, och irriterande.. Fjärde repan trodde vi att vi skulle åka ut men i starten så exploderar kopplingen på 240 turbon i banan brevid och klipper bränsleledningarna och börjar brinna, lite läskigt ändå. Åkte ut mot en jävla bubbla i repan efter haha, pinsamt men dom går ju ganska bra tyvärr.

Bästa ET och slutfart blev 8.86 och 147km/h, vilket inte är vidare bra men det kommer förbättringar :D

Tips mottages tacksamt vad gäller strulet med launchen, vi kör med Nira i3+ sprut.

Posted: 08 Aug 2010, 08:53
by mums
Kolla så inte nedre kamaxeldrevet flyttat på sig på veven. Har själv varit ute för samma problem, ju mer drevet flyttar på sig = mindre launch...

Posted: 08 Aug 2010, 20:48
by RWHP
Nu funkar launchen igen, efter en liten miss i ignition retard tabellen ;)

Ärtan hade rätt angående kammarna ;) Det visade sig att dom har stått 14 grader fel. Kamdrevet som släppt efter lite! Men nu känns det som det är bättre botten drag och känns inte som den tappar lika mycket mellan växling 1an-2an.