Page 8 of 22
Posted: 15 Dec 2008, 19:18
by BeEmVe
holy shait! där snackar vi fin jolle!
Posted: 15 Dec 2008, 19:53
by kimmit
he he
er jo livbåten min
Posted: 15 Dec 2008, 20:00
by Dahlstrom
Mäktig båt, såg inte ut o vara så taskigt ställe att jobba på heller
Posted: 16 Dec 2008, 09:01
by ScratcH
Som man brukar säga, It's a dirty job, but someone's got to do it
Som motor intresserad så kan jag säga att maskinrummet håller lika hög glans som resten av båten....
Posted: 18 Dec 2008, 12:55
by ScratcH
Posted: 18 Dec 2008, 14:09
by M3JONAS
Ett tips när det gäller insugsflänsen...
Original insugsgummin är kraftigt vinklade, mao blir det inte så bra om du skär ut en rak fläns. Bästa är att skära ut små hål som du sen får matchporta upp i rätt vinkel för man vill gärna ha insuget i samma vinkel som kanalen och som originalinsuget är.
Bara ett litet välmenat tips. Mvh Jonas
Ps. Tror att jag bör ha en ritning på en portningsbar insugsfläns om det är intressant.
Posted: 18 Dec 2008, 14:44
by ScratcH
M3JONAS wrote:Ett tips när det gäller insugsflänsen...
Original insugsgummin är kraftigt vinklade, mao blir det inte så bra om du skär ut en rak fläns. Bästa är att skära ut små hål som du sen får matchporta upp i rätt vinkel för man vill gärna ha insuget i samma vinkel som kanalen och som originalinsuget är.
Bara ett litet välmenat tips. Mvh Jonas
Ps. Tror att jag bör ha en ritning på en portningsbar insugsfläns om det är intressant.
Alla tips är välkomna, så en ritning tar jag gärna en titt på.
Har dock tänkt fräsa ut hålen i vinkel.
Mvh
/Jonas
Posted: 18 Dec 2008, 16:21
by M3JONAS
Ok, om du har tänkt att fräsa i vinkel så funkar ju det också.
Blir bara lite knasigt om man först för hålen lika stora som kanalerna och sen ska snedfräsa. Då blir det vääälldigt stora hål innan man är klar
Posted: 12 Jan 2009, 20:43
by ScratcH
Posted: 13 Jan 2009, 20:43
by ScratcH
Har nu ändrat hålbilden på kompressorfästet så att den kommer lite lägre ner.
Posted: 13 Jan 2009, 20:47
by ScratcH
Tänkte uppdatera vattenkylet,, har ni läsare några bra tips och erfarenheter
Posted: 16 Jan 2009, 18:08
by ScratcH
Erfarenheter av ett E28 kyl i E30?
På S14 blir det en väldigt lååång slang till v.pumpen
Posted: 18 Jan 2009, 12:54
by ScratcH
Skiljer sig en E28 528 kylare mot 535?
Posted: 18 Jan 2009, 13:54
by airs
Tror det är samma kylare. Satte dit en m535 kylare på min i sommras, passar i orginalfästen, förutom i dom nedre som man får kapa av och böja bort, samt förlänga den övre kylarslangen. RoDe har bilder i sin tråd på zatzy i början där du ser hur han gjorde för att sätta dit sin.
Posted: 18 Jan 2009, 20:07
by ScratcH
airs wrote:Tror det är samma kylare. Satte dit en m535 kylare på min i sommras, passar i orginalfästen, förutom i dom nedre som man får kapa av och böja bort, samt förlänga den övre kylarslangen. RoDe har bilder i sin tråd på zatzy i början där du ser hur han gjorde för att sätta dit sin.
Sökte lite på Zatzy men hittade inte RoDe:s projekt
Kan du ge mig direktlänken?
/Jonas
Posted: 18 Jan 2009, 20:07
by Fn
ScratcH wrote:Skiljer sig en E28 528 kylare mot 535?
Det är olika nummer på dom om man kollar på realoem.com iallafall
Posted: 18 Jan 2009, 20:27
by ScratcH
Fn wrote:ScratcH wrote:Skiljer sig en E28 528 kylare mot 535?
Det är olika nummer på dom om man kollar på realoem.com iallafall
Hmm, undrar vad som skiljer sig fysiskt. Får en bild på 528 kylaren i morn. Är det nån som kan bjuda på en bild på en 535 kylare?