Page 8 of 17

Posted: 21 Mar 2008, 16:00
by Jorm
Så en 68mm HX50 pallar typ lika mycket som en 63 men med sämre spool-up? Låter ju inte så bra..

Posted: 21 Mar 2008, 16:21
by Bmwandreas
Nej vi fick 50hk mindre på hjulen med 63mm.
Men det kan vara dessa kammar så drar ner effekten lite..

Posted: 23 Mar 2008, 18:47
by Aleex
Tysken kom på besök idag till garaget. Det blev provtur med bmw:n :D
Laddade 1.1 bar och de spinner som katten. Det smäller till vid 5000 rpm. Då finns de noll fäste.
Jag har filmat med har problem med att ljudet hackar när man lägger in filmen på datorn.

Posted: 23 Mar 2008, 21:38
by Aleex
Här kommer lite film på mina repor. Tyvärr inga bra snuttar.
Ladd 1.1 bar.

Repa 1
http://www.youtube.com/watch?v=emxsOfE0EVo

Repa 2
http://www.youtube.com/watch?v=7lU9YUZTnZ8

Repa 3
http://www.youtube.com/watch?v=7yN2amllW-U

Posted: 23 Mar 2008, 21:45
by Pimplaren
Smask! :twisted:

Din kärra låter riktigt trevligt, hoppas man får se dig i sommar!

Posted: 23 Mar 2008, 23:19
by fulingbusen
Vad hade du för kammar innan och efter nu då? grymt nyfiken...

Posted: 24 Mar 2008, 10:08
by Aleex
fulingbusen wrote:Vad hade du för kammar innan och efter nu då? grymt nyfiken...


Det är samma kammar nu som på bromsningen,om de var det du menade.
Det är cats kammar.

Posted: 24 Mar 2008, 10:16
by Aleex
Pimplaren wrote:Smask! :twisted:

Din kärra låter riktigt trevligt, hoppas man får se dig i sommar!


Jag tänkte försöka åka lite gatrace.

Posted: 24 Mar 2008, 12:20
by fulingbusen
Aleex wrote:
fulingbusen wrote:Vad hade du för kammar innan och efter nu då? grymt nyfiken...


Det är samma kammar nu som på bromsningen,om de var det du menade.
Det är cats kammar.


aha, missförstod texten. Vad har sådana bögkammar för spec? liknande PPFs kammar?

Posted: 24 Mar 2008, 13:02
by Supraturbo
Aleex wrote:
Pimplaren wrote:Smask! :twisted:

Din kärra låter riktigt trevligt, hoppas man får se dig i sommar!


Jag tänkte försöka åka lite gatrace.


ska du köra valhalla då? =) vore kul o äntligen se en bmw turbo med bra ryt i köra lite på gatan igen..

Posted: 24 Mar 2008, 13:15
by Aleex
Japp de kommer att bli valhalla :twisted:

Posted: 25 Mar 2008, 21:13
by Aleex
Usch! Nu tror jag att min växellåda går sönder snart. Efter när jag hade vart ut med bilen och piskat den lite så låter de fan om lådan när man står på tomgång. Men trampar man ner kopplingen blir de tystare. Jag vet att de brukar låta org men de här låter typ 10 gånger värre.
Så nu får man väl börja leta efter en ny låda :(

Posted: 25 Mar 2008, 21:28
by Pimplaren
Ingående lager :) hehe

Posted: 25 Mar 2008, 21:31
by johankihl
Aleex wrote:Usch! Nu tror jag att min växellåda går sönder snart. Efter när jag hade vart ut med bilen och piskat den lite så låter de fan om lådan när man står på tomgång. Men trampar man ner kopplingen blir de tystare. Jag vet att de brukar låta org men de här låter typ 10 gånger värre.
Så nu får man väl börja leta efter en ny låda :(


Ingående lagret som är på gång. Lådorna brukar faktiskt kunna hålla ett bra tag med dåligt ingående lager. Fortsätt köra tills det rasar, du kan bli förvånad :)

Posted: 25 Mar 2008, 21:39
by Bmwandreas
Aleex wrote:
fulingbusen wrote:Vad hade du för kammar innan och efter nu då? grymt nyfiken...


Det är samma kammar nu som på bromsningen,om de var det du menade.
Det är cats kammar.


Dessa var ca 270 grader och hade 10.5mm lyft, tror man lika gärna kan åka med dubbla insugskammar..

Posted: 26 Mar 2008, 20:49
by vectramicke
La märke till ett inlägg på savarturbo som jens gustavsson skrivit:

"En liten notis bara, HX55 ska man ha 82mm avgasutblås på. Med 25 avgashus på de mindre modellerna är konstiga och ger mycke avgastryck.

Det större avgashuset är för sin storlek mycket lättdrivet och ska inte dömmas ut för sitt brutala utseende."

Var det något som mättes vid bromsningen? det är väl 76 ut på denna turbo va?

Posted: 26 Mar 2008, 20:59
by Aleex
vectramicke wrote:La märke till ett inlägg på savarturbo som jens gustavsson skrivit:

"En liten notis bara, HX55 ska man ha 82mm avgasutblås på. Med 25 avgashus på de mindre modellerna är konstiga och ger mycke avgastryck.

Det större avgashuset är för sin storlek mycket lättdrivet och ska inte dömmas ut för sitt brutala utseende."

Var det något som mättes vid bromsningen? det är väl 76 ut på denna turbo va?


Vi mätte inget mottryck på brommsingen. Jag kommer inte ihåg ut måttet.