Page 70 of 202

Posted: 20 Jan 2009, 00:57
by balobas
Hilda wrote:
balobas wrote:ÅÅÅÅÅ! Äntligen! Har velat klaga på de där röda strimmorna :twisted:
va klaga på mina superdekaler :D
Jag satte mest dit dom för två år sedan för att göra lite reklam för vpm. . . Men har aldrig egentligen heller tyckt det sett bra ut på bilen och nu när den börjar ta form skulle dom bara bort. . . Bilen skall vara clean som den är.
Mvh hilda


jag bugar och andas ut :P

blir fin den där luckan o taket! får gärna komma över o fixa mitt oxå :wink:

Posted: 20 Jan 2009, 11:03
by Karel021
Lite försenad jul.. Men nu jävlar ska de byggas ! :D

Image

Image

Image

Image

Posted: 20 Jan 2009, 12:58
by Vision79
Va ere för vippor?

Posted: 20 Jan 2009, 13:00
by RoDe
Vision79 wrote:Va ere för vippor?


http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webs ... ath=25_159

från ireland engineering.

Posted: 20 Jan 2009, 13:47
by Karel021
Vision79 wrote:Va ere för vippor?



ppf säljer dessa vippor..

det är Jeff I usa som tillverkar dom.

Posted: 20 Jan 2009, 13:53
by Chrille
Sjukt pimpiga, e man förvånad över att dom kommer från "over there".. ehh.. nää :D

Posted: 20 Jan 2009, 14:05
by Micke johansson
Sjukt dyra

Posted: 20 Jan 2009, 14:22
by markus
Micke johansson wrote:Sjukt dyra


I längden blir det nog billigare.

Posted: 20 Jan 2009, 14:42
by Karel021
markus wrote:
Micke johansson wrote:Sjukt dyra


I längden blir det nog billigare.


jo de tror jag med

ja körde sönder 5 st orginal vippor i sommras

tror dom kostar 250kr st på bmw x 5 = 1250kr ut i sjön..

Posted: 20 Jan 2009, 14:49
by Mattias Sandgren
Karel021 wrote:tror dom kostar 250kr st på bmw x 5 = 1250kr ut i sjön..

Det kunde ju blivit betydligt mycket dyrare också om du skrotat kolvar, cylinderlopp (=block) och ventiler.
HD-vipporna tror jag på, kostar som original vilket inte är så dumt heller. Billet kanske är overkill men ska man gå all the way så är det nog det enda rätta.

Posted: 20 Jan 2009, 14:54
by Resgard
Nu jävlar kan du spöa M20in i sommar med billetvippor!

Posted: 20 Jan 2009, 16:12
by Karel021
Mattias Sandgren wrote:
Karel021 wrote:tror dom kostar 250kr st på bmw x 5 = 1250kr ut i sjön..

Det kunde ju blivit betydligt mycket dyrare också om du skrotat kolvar, cylinderlopp (=block) och ventiler.
HD-vipporna tror jag på, kostar som original vilket inte är så dumt heller. Billet kanske är overkill men ska man gå all the way så är det nog det enda rätta.



jo så sant..


de är inte mycket i min maskin som är orginal längre.. toppen skulle behöva få sig en riktig portning annars så är allt bytt. fjädrar,ventiler,retainers, kam, och nu även vipporna.



Resgard wrote:Nu jävlar kan du spöa M20in i sommar med billetvippor!


OM JAG SKA :lol: :lol: :lol:

den gick rätt hårt i sommras men då höll de inte måttet, får la hoppas de funkar bättre nu.. (eller så blir ja först i sverige o köra sönder billetvippor) :D

Posted: 20 Jan 2009, 21:08
by M3-emil
Asså nu har jag läst denna tråd från A-Ö, tre kvällar tog det mig :D . Måste säga att den är sjukt väldokumenterad och rolig!
Blir helt medtagen av alla ups and downs, ras och race, garagbyten och jävlaranamma andan som råder.

Ska bli kul att följa er alla tre framöver gjenom denna bildrika och spännande projekttråd, och hoppas få se er på banorna ute i sommar.

Stå på grabbar!!!

Posted: 21 Jan 2009, 16:16
by Karel021
M3-emil wrote:Asså nu har jag läst denna tråd från A-Ö, tre kvällar tog det mig :D . Måste säga att den är sjukt väldokumenterad och rolig!
Blir helt medtagen av alla ups and downs, ras och race, garagbyten och jävlaranamma andan som råder.

Ska bli kul att följa er alla tre framöver gjenom denna bildrika och spännande projekttråd, och hoppas få se er på banorna ute i sommar.

Stå på grabbar!!!



Tackar :)

riktigt kul o höra.. vi gör vårt bästa för o hålla tråden uppdaterad så ni har nått att läsa :)

Posted: 22 Jan 2009, 15:42
by Karel021
så där ja. .precis när filmen va klar.. "sumeringen från hela året"

så krasha disken.. med ALLT material alltså tillbaka på ruta 0

suger häst balle men fan ska man göra.. bara o sätta sig o göra om allt igen då.

här kommer en lite teaser så länge iaf. från filmen.

/karel

spara som:
http://jfoto.whost.se/film/Big_Burn-Jfoto.mpg

Posted: 22 Jan 2009, 19:37
by r.ivars
puh, det är mycket åka nu, 328an är så jävla grym som slit och släng bil.. Bakom varje projekt står en trogen brukshäck :)

Image

Har fräst runt lite överallt, i måndags var jag iväg till swedol och fick hjälp av jocke och billy, med lite slangkopplingar, hydroscand kommer jag DEFINITIVT att undvika så mycket det går i framtiden, kass service och sämst priser... Man hör liksom hur jobbigt det blir när man ställer en fråga.. Nej urk,.

swedol for the win!

Image

Image

tror jag lyckas lösa de flesta bromsomvanligarna själv på jobbet.. i värsta fall får jag åka till hydroscand som har monopol på broms storlekar i stålomspunnet i stan..

bar av till stockholm på onsdagsmorgonen innan jobbet..

Image

riktigt trevligt sjukt lärorikt att besöka dem! Fattar inte hur folk vågar svetsa egna kardaner och köra fort med dom :)

Image

Image

senare på kvällen var det sonny's tur att visa vem fan som bestämmer med svetsen :D

Image

Image

passade på att riva fram allt möjligt kul som behövde svetsas...

Image

Image

sen kom karello di magnifiko till garaget med en gängtapp,

Image

Image

sonnys svetsar vart kanon!!!

Image

drog grenröret, tokfräsh skyline i bakgrunden :)

Image

karel fick rycka in med sin pinnsvets när sonny dragit

Image

Image

oljetill

Image

blev lite stadigare till iår

Image

böjan på en tätare box till cellen

Image

lite uppstyvning där jag kapat.. ingen lust att skärmarna ska flyga av i 300+ :twisted:

Image

Posted: 22 Jan 2009, 19:57
by BusE
Ser nice ut....fråga, vad är det för givare du har på insuget?

mvh.