Page 69 of 202
Posted: 16 Jan 2009, 21:36
by bmw_fredde
blev riktigt snyggt
Å rivars när ja körde bana med min m50 va det inga problem med tempen utan oljekyl... visserligen plågades det väl inte riktigt allt som gick men ändå...
Posted: 16 Jan 2009, 21:48
by Karel021
JohnE wrote:Karel021 wrote:pizza wrote:Absolut stöddig, men du kommer tappa mycket av körbarheten och karaktären på din maskin som gör din bil så j*vla ball, å du måste/bör bygga om grenröret för den flänsen som är speciell för CAT och jag tror du kan få svårt å köpa den flänsen, MEN orkar/vill du så blir det stöddig effekt.......(med Z58 å 9000rpm
)
Pizza
köpa fläns?
e väl bara o rita en själv?
Flänsen lär vara det minsta problemet. Att få flöde från runda rör till de där trekanterna in lär kräva en hel del drygt smidande med kollektorn på grenröret.
Men det vet du ju om redan gissar jag på..
VA ?? är dom trekantiga?
shit de missa ja.. då funkar de inte med fyrkanter altlså.. hmm får tänka ut en annan lösning då
Posted: 16 Jan 2009, 21:49
by Karel021
tÅfe wrote:Karel021 wrote:tÅfe wrote:Karel: Diggar bilden då du fistar turbon
Manligt!
hahah.. jag gillar hål.. vad ska man göra lixom
HAHA. Kan se dig smyga omkring på en japmeet träff och fista japsburkar!
hahaha.. vad fan är japsmeet annars till för? träffa liksinade med samma intresse eller?
jag hör ju att du vill va me !!
Posted: 16 Jan 2009, 21:57
by Söderling
r.ivars wrote:tror du verkligen jag "råkar glömma" saker jag tycker är livsviktiga?
jag har bara hittat oljefilterhus för 1800 spänn och det har jag hittils ingen lust att ge.. jag har oljetemp och oljetryck och hittils är jag varken blind eller hjärndöd.. sååååååå whats the facking fuss? Många saker jag vet jag ska köpa men inte behöer på stubinen väntar jag med att köpa för att kanske spara en tusing.. Har bjudit på säkert 5 oljefilterhus men inte fått nåt..
Behöver jag en oljekyl i sommar kris så köper och monterar jag en med oljefilterhus på 2 timmar.. För sticker tempen på bana (vilket det trovligtvis kommer göra men jag inte vet än) så känns en 4 tusing väldigt välspenderad.. Just nu har jag 1000 viktigare saker att inhandla..
Jag körde hela första året utan oljekylare på Volvon, och ja körde både gatebil mantorp och rudskogen.
Och oljetempen låg bra hela tiden, det var bara vattentempen som stack på grund av blåst toppackning.
Så man klarar sig riktigt bra utan det oxå, så länge man inte ska köra långa pass på bana.
Så ja håller med dig att det finns så mycket andra saker som är mer värda dom pengarna, men helt klart är det fördel att ha det oxå.
Posted: 16 Jan 2009, 22:15
by r.ivars
fint att höra från lite m50 kungar som testat.. låter lovande att klara sig skapligt utan.. Strulet jag hade i somras var snarare att tempen låg lite halvlågt, kom upp i 80 grader oljetemp som mest efter längre körningar :/
johne, så du menar att en tringael är jobbigare än en 4 kant vad gäller att klämma ner 3 rör mot?
Posted: 16 Jan 2009, 23:48
by Hilda
balobas wrote:ÅÅÅÅÅ! Äntligen! Har velat klaga på de där röda strimmorna
va klaga på mina superdekaler
Jag satte mest dit dom för två år sedan för att göra lite reklam för vpm. . . Men har aldrig egentligen heller tyckt det sett bra ut på bilen och nu när den börjar ta form skulle dom bara bort. . . Bilen skall vara clean som den är.
Mvh hilda
Posted: 17 Jan 2009, 11:34
by JohnE
r.ivars wrote:johne, så du menar att en tringael är jobbigare än en 4 kant vad gäller att klämma ner 3 rör mot?
Ungefär det jag menar. Om man gör nytt grenrör från grunden så är det ju hugget som stucket, men att bara att kapa bort fläns och banka lite rör lär bli förödande.
Posted: 17 Jan 2009, 21:31
by r.ivars
Posted: 17 Jan 2009, 22:07
by pelko
Fan, något kan du la lacka motorrummet med nu?
Erkänn att du innerst inne själv vet att du inte river ur motorn om allt funkar bra bara för att lacka?
Mvh Mathias
Posted: 17 Jan 2009, 22:29
by r.ivars
pelko wrote:Fan, något kan du la lacka motorrummet med nu?
Erkänn att du innerst inne själv vet att du inte river ur motorn om allt funkar bra bara för att lacka?
Mvh Mathias
jorå =) vad fan ska jag annars göra i mars/april? =)
Problemet är att lackar jag med enkomp så måste allt det bort innan man lägger 2 komp..
Posted: 17 Jan 2009, 22:35
by pelko
Haha det är sant man kan inte gå sysslolös
Rock on, vill se va den presterar!
Mvh Mathias
Posted: 17 Jan 2009, 23:43
by Roobin
ser bra ut ivars!
keep on goin
Posted: 18 Jan 2009, 11:53
by Hilda
birro wrote:blir grymt! riktigt snyggt med hartge fälgarna också.
Kanske har missat det men är det nytt nått på motorn som ska göras och vad tror du på för effekt?
Det nya på motorsidan är detta:
- Ny större bättre snigel, Modifierat S500 91mm in/ 88mm ut.
- Verdi 4-stegs torrsump. PPF skall montera.
- Värre soppapump Weldon 2345-A.
Utöver detta finns inte så mycket mer "värre" att sätta på motorn som gör det värt att betala för....
Effektmässigt kanske jag kommer hamna på ca 1200-1400Hk.......i motorn.
Men som sagt det visar sig när Ärtan sätter i gång bakhjulen på henne i bänken
Mvh Hilda VPM
Posted: 18 Jan 2009, 15:45
by BLS
När bruakr grabbarna rekomendear Kamkjedje kitt samt stödgördel???
fan ser bra ut grabbar för er alla 3 blir en trevlig sommar
Posted: 18 Jan 2009, 20:58
by r.ivars
Posted: 19 Jan 2009, 14:51
by bergman
Vilken kväll i veckan ska vi svetsa bågen?
Mvh