nörd polaren som skrev...
Mååånga som skriver o funderar över pris osv.. vet helt ärligt talat inte ännu om jag ska sälja, eller hur mycket jag vill ha för det isåfall,,
här kommer en liten spec lista iallfall, till er alla som frågat..
Ombygd enligt lista:
Fin e36 sedan , rensad, all EL funkar.. knappt någon rost, 19k mil.
Denna motorn är sjukt noggrant ihopmonterad, köpte den helt i delar och är ihopmonterad efter detta.. Alltså så är i princip varenda skruv i motorn ny. Vevaxeln är balanserad, riktad, slipad och polerad. Svänghjul med koppling är med balanserad var för sig, sen allt ihop. Alla lagerspel uppmätta & kontrollerade. Allt är draget med en nykalibrerad momentnyckel modell DYR! Block och topp Sjukt noggrannt tvättat i flera omgångar.
99% AV ALLA DELAR ÄR NYA, KÖPTA FRÅN PPF OCH INTE GÅTT EN MIL.
M3 3.0L - s50b30 ,8:5:1
* såklart planat block och topp.
* Toppen är helt "nyrenoverad" och genomgången, nya inslipade ventiler, nya packningar osv..
* pyramidringat
(PPF)* borrat 86,5mm
* Pyramidpackning
* hårdare ventilfjäderkit, 50kg
* Precision PT7175 Billet
* omslipade kammar , "KIHL"
* nya lager, packningar och packboxar i hela motorn.
* H-profil stakar
* Custom grenrör - M3gtfigge
* Custom motorfäste
* arp bult till toppen
* arp till vevlager
* arp till ramlager
*Stödgördel
*
heavy duty kolvbult* CP kolvar 86,5mm
* PPF 75mm dump
* 3" tryckrör
* 3,5" rostfritt avgas från turbo.
* Stor ic 600x300x100mm, passar kanon i fronten.
* Stort öppet filter
* PPF 60mm wastegate.
* Slipad och riktad vev
* Ökat lagerspel 0,004 - 0,005
* PRD vanos blockoff kitt.
* M3 3,2L insug, riktigt förstärkt med pinnar och en helt ny PPF 75mm dump. Har gått på 1000hk s50 tidigare.
* Alla kedjor i motorn är nya såklart.
* m3 3.2L kedjesträckare
* Griffin kylare med stant kylarlock med ventilations spak.
* billet inlopp och utlopp från turbon.
* 200x280x40mm oljekyl
* svetsad oljepump.
* 765 platta
* 6 puck sinter
* m30 svänghjul
* ZF låda
* 328 kardan
* moddad e34 535 kardan
Sprut/tändning:
Vipec v44
VAG spolar
2x044or
1680cc spridare
Aeromotive btr
Nuke fuelrail,
60L fuelcell
Blackline y kors
Blackline filter
Bosch XR4CS tändstift. (några extra)
elektroniks laddtrycksventil, vipec.
Allt helt oanvänt.
Förstärkt med riktigt kralliga plattor bak i bakvagnen (minst dubbelt så grova som m3 orig)
M3 3.2 bakvagn
Powerflex
Dione svikstålaxlar
3,2 diff (210 Huset)
förstärkta infästningar till diffen fram o bak
powerflexbusningar överallt.
stålspunna bromsslangar
Zimmermann skivor bak
Slitsade och ventilerade skivor bak, brembo..
EBC gren belägg
KW v.2 coilovers fram och bak. ZYX finns extra bak.
Nya carbotech belägg fram
Xline White mätare, 52mm. (helt nya dessa med)
* avgastemp
* boost
* bränsletryck
* oljetemp
* oljetryck
* vattentemp
* LC1 bredbandslambda
* Toora sportstol, 4p bälte.
* Riktigt skön mocca LMR ratt.
bakvagnen har gått med 773 whp helt utan problem, riktiga prylar.
koppla ihop allt och bygg färdigt de sista, motorn är bygd för att bottna PT7175 billet turbon, med råge.. alltså ~ 900 hk på bakhjulen.,,
har kvitton på nyköpta delar på över 150k, sen tillkommer massa mer.. såsom wg, avgasbygge, dump, bakvagnen osv osv osv... ni förstår själva. Minst 10k i bara nya skruvar till motorn...
OBS sitter nya BMW lager i maskin nu.org vs HD bult.