Page 66 of 202
Posted: 08 Jan 2009, 21:27
by Ronnie AVR
r.ivars wrote:Ronnie AVR wrote:ARP toppbultar nya heavy
Har du gängat om i blocket till grövre montro?
Nä, ppfs nya m50 arp är utan midja och lite kraftigare än den tidigare generationen för m50 som smalnar av lite i pinnbulten mellan gängdelarna.. Altså kvittar ju om man ska köra upp till 700 effekter.. Men över det vill man nog dra allt lite hårdare
Jag ska dra min topp 100nm
Trodde var gängorna i blocket som gav vika föra bulten
Riktigt nice spec blir det.
Posted: 08 Jan 2009, 21:31
by r.ivars
m3johan wrote:min svets och mina svetsar skills står till ditt förfogande
YEEESSS! Ring upp föresten din schweinhunt!
Posted: 08 Jan 2009, 21:53
by r.ivars
ser sjukt bra ut hilda! du råkar inte ha några timmar över och kan helsvetsa min bur också? =)
Posted: 08 Jan 2009, 22:58
by pizza
m3johan wrote:min svets och mina svetsar skills står till ditt förfogande
Jaja, kan inte annat är VARMT rekomendera MBs skillz på svetsen, ojojoj, aldrig sett en 3åring hantera MIGen så bra, just de, han e 30, då kanske de va en annan sak
Kanske kan ta hem en svets från jobbet i värsta fall, annars kanske Herr Bergman kan ställa upp med TIG, han har rätt smutt size på den och ska snart svetsa bur i S2an........
Pizza
Posted: 09 Jan 2009, 18:43
by bergman
Jadu Johan vad ska man säga du är GRYM
men nu handlar faktiskt om Ivars säkerhet.
Bara slå en pling om ni vill ha assistans
Mvh
Posted: 09 Jan 2009, 20:49
by kallevedlund
har du bockar rören med hydrualbocken på första bilden? Köpte en sådan från biltema, fö samma som verktygsboden.. den har ja i vilket fall inte lyckats få snygga bockar med... viker röret i innersvängen så att säga.. vad är hemligheten? sand?
Posted: 09 Jan 2009, 23:03
by pizza
Börja med att testa värma ORDENTLIGEN, då sträcker dom sig bättre, annars sand fyllt, men i långa bur rör blir det mkt sand.... Jag skulle gått på med värme tills det blir bra!
Pizza
Posted: 10 Jan 2009, 20:52
by r.ivars
bil
Posted: 10 Jan 2009, 20:58
by k3ZZk
du kan nog köpa ut lite stål av mig om du behöver. blir nog lite billigare iaf!
du får väl hojta till nån gång om du behöver "hjälp"
lycka till mvh steve!
Posted: 11 Jan 2009, 10:22
by Hilda
skurt wrote:har du bockar rören med hydrualbocken på första bilden? Köpte en sådan från biltema, fö samma som verktygsboden.. den har ja i vilket fall inte lyckats få snygga bockar med... viker röret i innersvängen så att säga.. vad är hemligheten? sand?
Hemligheten är nog att ha en bra bock, jag bockar med lite större verktyg än vad som rekommenderas.
Min bock fungerar det heeeeeeeeeeeeeelt utmärkt då....samt att jag bockar i massor med steg....svårt att förklara men men.....jag använder varken värme eller sand.
Mvh Hilda
Posted: 11 Jan 2009, 10:32
by Turboá
Posted: 11 Jan 2009, 12:15
by Pimplaren
Ser bra ut! fullbåge är ballt
Blir väl rör under panelen i taket(framkant ruta) och kryss i dörren?
Posted: 11 Jan 2009, 20:33
by Hilda
Pimplaren wrote:Ser bra ut! fullbåge är ballt
Blir väl rör under panelen i taket(framkant ruta) och kryss i dörren?
Blir tyvärr inget kryss i dörren, då kommer jag aldrig komma i bilen, skulle jag på något sett komma i bilen så skulle jag aldrig komma ur den istället....ha ha ha
Men staget under panelen sitter där....
Misstänker att det är det här staget du menar?
Skulle jag bli tvungen att sätta ett kryss i dörrarna för att reglerna säger det så självklart svetsar jag dit ett, men vad jag vet och har läst mig till så skall det ej behövas för reglernas skull men kanske för min egen säkerhets skull....rätta mig gärna om jag har fel någon...
Taket skall få sig ett stag till....samt stag till fjäderbenen....
Mvh Hilda
Posted: 11 Jan 2009, 20:40
by Bmwandreas
Ett stag räcker i dörren. Men det lär sitta i samma höjd bak som din axel.
Posted: 11 Jan 2009, 20:44
by johankihl
Ang kryss i dörren så några regler lär du knappast behöva bekymra dig över då buren redan nu är oanvändbar i tävlingssammanhang. Du får inte bocka rören med ett pressande verktyg, de måste bockas i en dragande rörbock.
Posted: 11 Jan 2009, 20:49
by s2_i_e30
fin kopling
Posted: 11 Jan 2009, 22:12
by Hilda
johankihl wrote:Ang kryss i dörren så några regler lär du knappast behöva bekymra dig över då buren redan nu är oanvändbar i tävlingssammanhang. Du får inte bocka rören med ett pressande verktyg, de måste bockas i en dragande rörbock.
Johan... johan... johan..... tror att jag redan listat ut det
På denna bil är endast staget vid instrumentbrädan bockat med pressverktyget, resten av alla rör är bockade med dragande rörbock
Fullbur köper man färdigbockad, kan inte finnas någon som orkar ta sig tid att bocka allt själv eftersom det kostar så otroligt lite att få det färdigbockat hos seriös leverantör....sen bockar man själv de stag som går till överkursen men kolla först så det är godkänt!
För info kan jag säga att allt hittills är godkänt och kontrollerat.....
Orkar bara inte skriva in allt som görs på cabben....i minsta detalj
Jag sa aldrig att allt bockats med rörbocken till cabben utan jag svarade på "Skurt" fråga så han i fortsättningen kanske kan få ordning på sitt bockande.
Får be om ursäkt att svaret kanske blev lite vilseledande med hur jag bockar rör utan att vika dom och att svaret ej var rellaterat till min cab.....
Denna rörbock har jag byggt/bockat burar till ett antal gånger när man var yngre och skulle göra allt själv.....idag på den här nivån köper man som sagt färdigt....
Mvh Hilda