Page 65 of 202

Posted: 04 Jan 2009, 20:00
by Thörn
Gott, ursäkta offtopic, kanske finns någon tanke bakom hur de sak sitta..

Posted: 04 Jan 2009, 20:01
by Bmwandreas
Spelar ingen roll på stakar som låser åt båda håll. Verdi låser bara åt ett håll, då måste de sitta rätt i rotationsriktningen!

Posted: 05 Jan 2009, 00:37
by Ludde_
Bmwandreas wrote:Spelar ingen roll på stakar som låser åt båda håll. Verdi låser bara åt ett håll, då måste de sitta rätt i rotationsriktningen!


Original m50 stakarna låser väll åt båda hållen?

eller? :roll:


Sorry för massa OT snack!

Posted: 05 Jan 2009, 09:20
by Bmwandreas
Det är bara Verdi som låser åt ett håll.

Posted: 06 Jan 2009, 02:58
by r.ivars
lite update på kombin då

slipar in nya avgashuset mot grenröret.. jäkla pickel att ha gängat..
Image

såhär ser den ut.. raceturbon.. det är stort avgashus man vill åt som tar mycket avgaser.. och litet kompressorhus som det flödar snabbt igenom ;)

Image

Image

pajsat och klart.. kanske ska coatas :)

Image

lånat engsons ventilbåge.. börja fixa ihop toppen

Image

Image

Image

i med underläggsbrickor, stora och små fjäders

Image

Image

skicka i lite arp brickor

Image

Image

Image

Image

Image

Image

värsta jag visste i somras, skapa packningsklister.. ganska fin terapi såhärårs :)

Image

Image

avpressade e36 nav

Image

gissa vilka som är rengjorda

Image

klockan 11 kom leveransen till jobbet, bara åka och hämta :)

Image

Image

i med oljedushar

Image

bräklena

Image

rent och fint

Image

bästa smeten

Image

veven på plats, inte dragen, drar stödgördeln sen ihop med tråget...

Image

jävla paltande :)

Image

fettat och klart... vänta på lite assistans ifrån karel

Image

nyfiken på hur det skulle gå när det är pyramidringat... så jag slängde i kolvarna själv, gick alldeles utmärkt :)

Image

karel kom sen förbi och började spänna upp skinkorna

Image

Image

förutom att spänna skinkor så hade han gåvor med sig, nya 12.9 till gördeln

Image

team kill

Image

känns som att nån av oss sket i att göra rent kolvarna :)

Image

slängde på bakre packboxen och wrapade ihop skiten för idag.. behöver en ny spännskena och lite pyssel..

Image

gissa om han spänner skinkorna igen..
Image


haha =) snart upp och jobba!

Posted: 06 Jan 2009, 10:37
by Ondketchup
Blir ju skit grymt ivarso karel! får se om man åker upp o hälsa på min bror
i v-rås då kommer ja förbi o hälsa på i garaget :)

/Johan

Posted: 06 Jan 2009, 17:03
by Hilda
r.ivars wrote:gissa om han spänner skinkorna igen..
Image


haha =) snart upp och jobba!


Vems är det otroligt grymma röda monster som står i bakgrunden? :wink: :D

Posted: 06 Jan 2009, 18:11
by Karel021
Hilda wrote:
r.ivars wrote:gissa om han spänner skinkorna igen..
Image


haha =) snart upp och jobba!


Vems är det otroligt grymma röda monster som står i bakgrunden? :wink: :D





trött saab ;)

Posted: 06 Jan 2009, 18:11
by Karel021
Dags för Road trip :D Upp till PBZ och hämta SPRUT !

Ska försöka sumera resan väl !! kul va de iaf

Nissan/haltech mastermind Ted fick åka med på resan..
Image

Självklart så tog vi de Antikamera preppade Skylinen. MYCKET VASS
Image

Gps navigering DELUX.. Vart dock förbannad efter 3 minuter då telefon fladdra som en vante..
Image

ALLTID bakvägen !! :D
Image

förklarar problem
Image

skitnödig som vanligt ?? eller förstår inte problemet :D
Image

Lösning !! eller vänta nu ?
Image

såg ju bra ut för ögat iaf..
Image

vi försökte lura fartkamerorna på vägen upp men INTE en enda ville ta kort på oss. .så jävla fattigt.. aja
Image

gps navigeringen klockren.. so far !!
Image

bra fotat TED
Image

och så länge höll den :D !! rickard.. utvärderingen gick inge vidare. vi dömde ut hållaren :D
Image

aja vi körde lite fri hans navigering.. gick skit bra först o främst..
Image

okaj ?? va nu då ?? visa vägen förfan!!
Image

HAHA whooot? lika telefoner lika adress.. :D
Image

skratt gränsen va rätt låg :D
Image

höger eller vänster???
Image

HAHA välj själv :D
Image

u-sväng eller åka rakt på ? :D
Image

tills slut så gick de bra.. verkde bara som att dom ville ligga med varandra.. ;D
Image

när gps hållaren ramla för andra gången så fick vi leta delar.. De är mälarbockens gamla bil.
Och titta va fan man hittar. .en kåt snubbe !! :D
Image

And now the secret !! :D
Image

Haltech e11v2 ALA PBZ style..
Image


Image

Image

Image



Performance By-Z är ny sponsor till bilen inför 2009..

Posted: 06 Jan 2009, 20:22
by r.ivars
Rengjort generator, startmotor, blivande servot osv osv..

Sen tog jag mig i kragen igen.. puh.

Image

börja riva ur den pälsklädda rökarbrädan

Image

schyssta hifi prylar...

Image

mysigt

Image

kärran utan framhjul.. hoppas coiloversarna kommer tidigare än planerat..

Image

Image

Image

inte så farligt endå.. skulle va kul med en ren och snygg relästation som man förstod sig på lite bättre.. men äh.. :)

Image

bonus ifrån 3m peter.. spänk you very much :)

Image

verkar som att lackboxtiden kommer dröja.. finns att pyssla med endå... men det börjar brinna lite i knutarna nu :)

Posted: 07 Jan 2009, 21:18
by moonzhine
Är det bara slipa som en jude som gäller för att få sån där studs på kompressorn eller finns de några genvägar? :)
fina byggen båda två!

Posted: 07 Jan 2009, 22:01
by r.ivars
gnida som en grek :)

nyplanat, ruskigt fort det gick, 24h sen var grejerna tillbaka leverarade.. haha sjukt bra, tack micke på e-mek!!

Image

visste inte vilket jag skulle köra 2009 så de har varvats med underhållsladare och är i gott skick.. båda är till salu.. ska köra gel batteri.

Image

ca primer, ska brukes under huven så fort min polare får tid.. och om vi lyckas få ut skiten ur garaget.. får jaga lite tappra polare som kan bära ut och in under lack :)

är den här jättekräsen och reagerar med 1 komponentslack? Smygbättrade lite bakom ena fjädertornet där jag bankade för wastegaten.. drygt att slipa ner..

Image

garagebesök

Image

bunta ihop, ska göras om lite också... Ska linda en "main härva" när jag listat ut hur mycket kablar jag behöver till passagerarsidan met sprutet..

Image

2009 års spec

Topp:
ARP toppbultar nya heavy
Engson miraradiesäten
PPF portad
PPF omgjorda kamställ
PPF arga turbo kammar 276/276-10.5 i lyft
PPF Racefjädrar och titanretainers

Botten:
12.9 bultat
Eagle stakar
M52B28 smidd vevaxel
BMW oljepump ny, tigat drev.
PPF stödgördelkit
PPF pyramidringat
Wiseco custom ÖD kolvar
Borrat av engson

Övr motor:
Vipec v.44 styrsystem
3" tryckrrör i ALU
3.5" system från turbon (blir förhoppningsvis ferritta)
600mm 3" intercooler
Accufab 80mm spjäll
AEM 5 bars mapsensor
Aeromotive bränsletrycksregulator
AN8 bränsle till (stålomsp)
AN6 bränsle retur (stålomsp)
Autronic laddtrycksstyrning
Borrad 80graders termostat
Bosch 044 soppapumpar (2st)
Bosch 1680cc spridare
Garrett GT4294R
Griffin alukylare
JAZ 60L fuelcell
K&N 5" luftfilter
Nuke stumma alumotorbussningar
Nuke stumma delirinväxellådsbussningar
PPF 50mm dump
PPF fuelrail
PPF trattalu insug
T4 turbogrenrör i rostfritt
VAG tändspolar

Drivlina:
Justerbara hjulvinklar i bakvagn
M5 Nav
M5 knutar
M535 240mm svänghjul
M535 Diff
Polyrutheanfyllt stödlager
PPF sviktstålsaxlar
Sachs performance 765 240mm tryckplatta
Supertight shortshift
Svea kardan
ZF M3 E36 växellåda 3st :-)

Chassie:
12v bildator med skärm
328 E36 styrväxel (korta rattutslag)
BMW 340mm skivor fram
Delirin bussningar fram och bak
Finess flockad panel ombyggd av MAD
Finess halvbur
K-Sport 3D topplagringar
K-Sport Coilovers
K-Sport Hydraulisk handbroms
Luisi ratt med spacer
Millway justerbara länkarmsbussningar
M3 3.2 länkarmar (ökad caster)
Nylackad i alpinvit 2
Rensat och lättat
Rieger GTS paket
Sparco sprint stolar
Stålomspunna bromsslangar och ledningar
Valsade skärmkanter
Willwood Superlite bromsok fram
Willwood Dynalite bromsok bak
Wilwood pedalställ och bromsvåg
Willwood bromsjustering

Posted: 07 Jan 2009, 22:21
by Bäckis
Pssst, CrMo retainers....

Specen är fet och det kommer bli kanon.

Posted: 08 Jan 2009, 16:06
by Ronnie AVR
ARP toppbultar nya heavy :?:



Har du gängat om i blocket till grövre montro? :D

Posted: 08 Jan 2009, 19:15
by Hilda
Har nästan fått klart buren i cabben, fy f*n vad tid det tar att slipa in rören, sen att tiggen inte fungerar som jag vill gör inte saken bättre....tur man har gamla tro tjänar migen.....


Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image


Finns dom som svetsar sämre och det finns dom som svetsar bättre.....Fortsättning......

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Buren är som sagt inte riktigt klar än, stagen fram till fjäderbenen håller på och tar form men har inga bilder på det att lägga ut....än.
Men det tar sig steg för steg framåt......

Hela golvet i cabben är sänkt 6cm så stolarna får en baskerpassning.....
Ny kardantunnel kommer att byggas så fort motorn kommer hem till pappa Hilda igen så man kan smälla ihop den med lådan och se hur allt ser ut........
blir faktiskt nöjd med resultatet på henne, tack Ekish "Andreas" för du ställer upp nån kväll här och där, man hinner sjukt mycket så fort man får lite hjälp.....
Och buren byggs för dragracing och inte rallye!

Mvh Hilda

Posted: 08 Jan 2009, 21:08
by r.ivars
Ronnie AVR wrote:ARP toppbultar nya heavy :?:

Har du gängat om i blocket till grövre montro? :D


Nä, ppfs nya m50 arp är utan midja och lite kraftigare än den tidigare generationen för m50 som smalnar av lite i pinnbulten mellan gängdelarna.. Altså kvittar ju om man ska köra upp till 700 effekter.. Men över det vill man nog dra allt lite hårdare :) Jag ska dra min topp 100nm 8)

Bäckis wrote:Pssst, CrMo retainers....

Specen är fet och det kommer bli kanon.


oops :) Tackar än en gång för all support ppf, vi får se vad ni gör av turboskåpet i bromsrummet sen :twisted:

Imornbitti drar jag fö och hämtar mer burmatrial.. Har en 6 meterspipa ligger och de två framstöttorna jag behöver kändes som en ganska billig och vettig upgrade inför 09 också.. En dag extra i garaget. Svets önskas hyra!

Posted: 08 Jan 2009, 21:26
by m3johan
min svets och mina svetsar skills står till ditt förfogande :lol: