r.ivars - SMOKEMACHINES

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
MHansson
Posts: 256
Joined: 13 Oct 2008, 19:27
Location: Edsbyn / Hälsingland
Contact:

Post by MHansson »

r.ivars wrote:
MHansson wrote:Ingen ting är tight för dig ;)
Så klart du hinner :D

Vi vill ju se lite Bmw Power i orsa :D


hehe =) tack tack :)

men jag misstänker att spakställ kommer saknas, så jag måste greja tag på det och skrotarna är nog stängda idag då dom ofta kör klämdag, + att jag måste svarva av svänghjulet lite grann då 765 plattan ska ha 2.0-2.5 i inspänningsmått. + en balansering på det... Känns tight att hinna med under en halv torsdag som det börjar lida åt nu :)

får nog rikta in mig lite på nästa helg för provkörning :)


hehe, okeej :P Våran skrot hade iaf öppet :P hehee. Men vi hade inge spakställ tyvär :(

Kommer du ner å kollar ändå? ;)
Volvo 744 Kompressor & Turbo
Sponsras av Atracoo.se , L-M-R.se , Cp-Service.se , 828engineering.com , Grenror.se

Team Hansson Racing
Image
Http://Hansson.page.tl Min Hemsida
Powered by Hansson
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

MHansson wrote:
r.ivars wrote:
MHansson wrote:Ingen ting är tight för dig ;)
Så klart du hinner :D

Vi vill ju se lite Bmw Power i orsa :D


hehe =) tack tack :)

men jag misstänker att spakställ kommer saknas, så jag måste greja tag på det och skrotarna är nog stängda idag då dom ofta kör klämdag, + att jag måste svarva av svänghjulet lite grann då 765 plattan ska ha 2.0-2.5 i inspänningsmått. + en balansering på det... Känns tight att hinna med under en halv torsdag som det börjar lida åt nu :)

får nog rikta in mig lite på nästa helg för provkörning :)


hehe, okeej :P Våran skrot hade iaf öppet :P hehee. Men vi hade inge spakställ tyvär :(

Kommer du ner å kollar ändå? ;)


ska på övertalningsmiddag med herr karel om 30 minuter så vi får se sen ;)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
MHansson
Posts: 256
Joined: 13 Oct 2008, 19:27
Location: Edsbyn / Hälsingland
Contact:

Post by MHansson »

r.ivars wrote:
MHansson wrote:
r.ivars wrote:
MHansson wrote:Ingen ting är tight för dig ;)
Så klart du hinner :D

Vi vill ju se lite Bmw Power i orsa :D


hehe =) tack tack :)

men jag misstänker att spakställ kommer saknas, så jag måste greja tag på det och skrotarna är nog stängda idag då dom ofta kör klämdag, + att jag måste svarva av svänghjulet lite grann då 765 plattan ska ha 2.0-2.5 i inspänningsmått. + en balansering på det... Känns tight att hinna med under en halv torsdag som det börjar lida åt nu :)

får nog rikta in mig lite på nästa helg för provkörning :)


hehe, okeej :P Våran skrot hade iaf öppet :P hehee. Men vi hade inge spakställ tyvär :(

Kommer du ner å kollar ändå? ;)


ska på övertalningsmiddag med herr karel om 30 minuter så vi får se sen ;)


haha, okeej :)Hoppas middan blir bra ;)
Så ni kommer ner ;)
Volvo 744 Kompressor & Turbo
Sponsras av Atracoo.se , L-M-R.se , Cp-Service.se , 828engineering.com , Grenror.se

Team Hansson Racing
Image
Http://Hansson.page.tl Min Hemsida
Powered by Hansson
mobne
Posts: 96
Joined: 18 Nov 2008, 14:22
Contact:

Post by mobne »

Bmwandreas wrote:Säker på 2-2.5 ?? Har fått 1mm på de plattor jag mätt med 8mm sinter.


Det är inte inspänningsmått du pratar om.

Inspänningsmått är de måttet du får när du lagt på lamell på svänghjulet och tryckplattan på det.
Måttet mellan svänghjul och tryckplattans anläggningsyta ska alltså va runt 2-2.5mm.

Enligt abr ska man köra plant svänghjul och en 9.2mm lamell, dvs med en 8mm sinter så måste man ha 1.2mm uppstick för att utnyttja plattan optimalt.

De va detta som va fel i mitt fall, ja hade 0.9mm inspänningsmått därför de inte ville koppla ur för mig.
Ond Nisse s13 - garaget.org/mobne - facebook.com/OndNisse
Bakaxel.se | BVS.se

Ted Enbom
Västerås
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Jag menade helt riktigt hur mycket 765an ska vara försänkt i svänghjulet. Och på alla plattor jag testat så har det varit bäst med 1mm försänkt med 8mm sinter.
beemer
Posts: 87
Joined: 21 Nov 2005, 11:03

Post by beemer »

Bmwandreas wrote:Jag menade helt riktigt hur mycket 765an ska vara försänkt i svänghjulet. Och på alla plattor jag testat så har det varit bäst med 1mm försänkt med 8mm sinter.


According to Sachs itself, -765 gives maximum with 9,6mm disc. When using slimmer disc then flywheel has to be machined. For example 8mm disc needs 1,6mm of machining.
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

beemer wrote:
Bmwandreas wrote:Jag menade helt riktigt hur mycket 765an ska vara försänkt i svänghjulet. Och på alla plattor jag testat så har det varit bäst med 1mm försänkt med 8mm sinter.


According to Sachs itself, -765 gives maximum with 9,6mm disc. When using slimmer disc then flywheel has to be machined. For example 8mm disc needs 1,6mm of machining.



exactly !!

this is how you get most out of 765..

easily 900nm on the wheels.
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

Bmwandreas wrote:Jag menade helt riktigt hur mycket 765an ska vara försänkt i svänghjulet. Och på alla plattor jag testat så har det varit bäst med 1mm försänkt med 8mm sinter.


jag tror att de här e jävligt optimalt. men med lite försänkt till så blir 765 RIKTIGT stöddig !!

den pallar MYCKET mos när de är rätt in spännings tryck
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

ouh, 4 veckor semester utan varken jobb eller bmw avklarat..

nu är jag åksugen som fan igen, tyvärr utan större ambitioner, satsar på nytt inför 2011 igen..

Men tills dess ska jag få lite körtimmar på skiten så det kokas igen nu inför gatebil rudskogen,
-tänkte ha ihjäl lite hjullager på brehäng tillsammans med lite goa gutter, och jenter ;)

2xZF, 1 till att testa lite med och en till för att testa mindre med

Image

svänghjul fick jag låna av janne_power då det brann i knutarna, så nån som har ett m30 svänghjul får gärna hojta till.. Stora tacken till janne!

kopplingen är nu hos engson motor som skulle försöka hinna svarva och balansera lite för att optimera skiten.

Image

efter en skön 12h första dag på jobbet var man rätt vilsen i garaget, letade multimeter i 1h och lagade sen ljusen på bilen...

Image

mehr power für di strasse... joråsåatte.....

Image

halvtimme senare vaknar jag av att jag klotar sönder mig i sparco stolen, satt och vägde bakåt och filosoferade, sen vaknar jag av att det bara smäller i backen.. skönt styv nacke man har nu.... tur som SATAN att det inte låg något vasst bakom =)

Image

Image

Träffar man några forumsfolk på rudskogen ? Kan tänka mig att det blir ganska bra fest på lördag och mindre köra på söndag?
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

nu är de bara o brassa fart i bil fan.. fan va vi ska röjja på gatebil :D

fixar du köttet så fixar jag spriten :D
User avatar
_anders
Posts: 315
Joined: 27 Oct 2008, 21:09

Post by _anders »

JAAS pf skal dit, og en riktig fest på lørdag er ikke å forakte :lol:
<JAAS Performance>

E34 M5 2jz-gte 894whp/846wNm @1,8bar
User avatar
Turboá
Posts: 2147
Joined: 22 Aug 2007, 07:22
Location: Hungary Bmw Racing Club Soltvadkert
Contact:

Post by Turboá »

Image
Image
Image
Image

There is better gesr box.
E39 530D, 2001, 5 gang
obtain one like that, it much stronger.
Only the clutch the rib of a disk somebody else.

Image
Image
User avatar
Doktorn
Posts: 1459
Joined: 12 Dec 2005, 18:56
Location: Karlshamn

Post by Doktorn »

r.ivars wrote:
Träffar man några forumsfolk på rudskogen ? Kan tänka mig att det blir ganska bra fest på lördag och mindre köra på söndag?



Jepp 8)

:fisk
Henrik Braun

0708438759

E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

Image
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Jag Heter Jimmy
Posts: 419
Joined: 02 Dec 2008, 16:16
Location: Eskilstuna Tele:0735991654 Namn:Jimmy Åkerman

Post by Jag Heter Jimmy »

Vi blir också några från eskilstuna som drar te rudskogen på torsdagen å stannar hela helgen :twisted:
J.Åkerman
Jimmy_608@hotmail.com

Bmw E30 - M20B27 Turbo
Toyota Ke70 - M50B25 Turbo
User avatar
Sandén
Posts: 1177
Joined: 13 Feb 2008, 22:09

Post by Sandén »

Inget gatebil Mantorp??
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Post Reply