525 M50 Turbo = 588hk 720nm DÖD!!!
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm
trodde aldrig jag skulle skriva detta men +1 till bullen
/Henrik
Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm
Tack killar det var värmande ord 
En snäll kille ordnade så jag fick rejsfjädrar som monteras alldeles strax.

En snäll kille ordnade så jag fick rejsfjädrar som monteras alldeles strax.
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm
montera dem då, så uppdaterar jag kl 21 när första filmen kommer upp
/Henrik
Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm
Kom igen nu, fint väder denna helgen, behövs pang pang i stan! 

Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm
Bullen! wrote:Jag tror att jag skriver upp cerveza på min "människor jag gillar" lista. (det är inte en så värst lång lista)
ta dig till helsingborg en kväll på helgen när herr cerveza är i stan, då lär du gilla han ännu mer, humorn är total

Bmw e30 M5 Turbo
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm
Kvällen består av slipa ventiler, planslipa topp och rengöra allt.HenrikF wrote:montera dem då, så uppdaterar jag kl 21 när första filmen kommer upp
Men imorgon lär det nog komma upp en när jag ska hämnas på polarens idiot granne, tänkte röklägga hela deras hus

Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm



070-201 85 62
-
- Posts: 99
- Joined: 22 May 2011, 22:19
Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm
Så ja! toppen av och kolvar kassa!! men men bara i med andra
Min pappa kommer nog få ett mindre sammanbrott när han kommer ut i verkstan imorgon och ser röran som Matte(cerveza) ställt till med, ja jag är kanske inte oskyldig heller
Bara att ha det lilla äcklet i verkstan är äckligt i sig

Min pappa kommer nog få ett mindre sammanbrott när han kommer ut i verkstan imorgon och ser röran som Matte(cerveza) ställt till med, ja jag är kanske inte oskyldig heller

Bara att ha det lilla äcklet i verkstan är äckligt i sig

Simon Nilsson 0704268492
S-performance
RPMotor
Performance center syd
S-performance
RPMotor
Performance center syd
Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm
Ventilerna hade tagit i längst ut på kolvarnas urtag så att flisor har gått av på 3 av kolvarna, annars såg det bra ut.
Blir att byta kolvar imorgon så att man kan kriga imorgon kväll. Jävla skumt att Ventilerna kunde pajja kolvarna
Blir att byta kolvar imorgon så att man kan kriga imorgon kväll. Jävla skumt att Ventilerna kunde pajja kolvarna

Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm
Det är så härligt! Bara ihop med möget igen =) Angående kolvar vs ventiler så vet jag sen gammalt av egen erfarenhet att dom hatar varandra, släpper man ihop dom så de får tag i varann så slåss dom tills det bara är spillror kvarcerveza wrote:Ventilerna hade tagit i längst ut på kolvarnas urtag så att flisor har gått av på 3 av kolvarna, annars såg det bra ut.
Blir att byta kolvar imorgon så att man kan kriga imorgon kväll. Jävla skumt att Ventilerna kunde pajja kolvarna

Henrik Braun
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm
Haha!
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posts: 99
- Joined: 22 May 2011, 22:19
Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm
Sådär ja! äcklet bara drog igång direkt!! 

Simon Nilsson 0704268492
S-performance
RPMotor
Performance center syd
S-performance
RPMotor
Performance center syd
Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm
Vilken jävla helg. Lång uppdatering kommer 

Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
-
- Posts: 99
- Joined: 22 May 2011, 22:19
Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm
Oxå en liten bild på äcklet!!


Simon Nilsson 0704268492
S-performance
RPMotor
Performance center syd
S-performance
RPMotor
Performance center syd
Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm
Bilden bedrar er!! den är bra mycket äckligare än bilden ger sken av
Ja detta blev en rejäl meckar helg på RP Motor. Toppen slängdes av och jag konstaterade att kolvarna hade åkt på en redig smäll, misstänkte att ringlanden hade nypt runt toppringarna så det var bara att riva hela jävla motorn.
Efter det att motorn var nedmonterad och synad så insåg jag att den verkligen gillar min behandling så det kommer fortsätta. Allt var som nytt.
Flyttade över kolvringarna från de trasiga kolvarna till de bättre begagnade då de var helt nya.... nästan. Toppen plockades ner i molekyler och en reservtopp plockades ner. Toppen jag kör med var ju helt ny renoverad med nya ventiler från Bmw som tyvärr strök med. Iväg och slipade de bättre begagnade ventilerna hos Möller Racing samtidigt slicka vi över toppen i hans nyinköpta stenslip med magnetbord.
Hem till RP Motor och slipa in ventilerna, monterade nya race fjädrarna, schimsade in lite högre inspänningstryck på avgasventilerna för att undvika framtida incidenter
Montera ihop bottendelen i ett naffs med hjälp Bolero, S-performance och Theis. Hade inte tillgång till gradskiva till vevstaksöverfallen så jag drog dom på känn
Motorn kompletterades med alla runt i kring saker och bilen small igång direkt utan problem, Har inte tid att sitta här måste ut och svina
http://www.youtube.com/watch?v=HjV1DxiAotI" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja detta blev en rejäl meckar helg på RP Motor. Toppen slängdes av och jag konstaterade att kolvarna hade åkt på en redig smäll, misstänkte att ringlanden hade nypt runt toppringarna så det var bara att riva hela jävla motorn.
Efter det att motorn var nedmonterad och synad så insåg jag att den verkligen gillar min behandling så det kommer fortsätta. Allt var som nytt.
Flyttade över kolvringarna från de trasiga kolvarna till de bättre begagnade då de var helt nya.... nästan. Toppen plockades ner i molekyler och en reservtopp plockades ner. Toppen jag kör med var ju helt ny renoverad med nya ventiler från Bmw som tyvärr strök med. Iväg och slipade de bättre begagnade ventilerna hos Möller Racing samtidigt slicka vi över toppen i hans nyinköpta stenslip med magnetbord.
Hem till RP Motor och slipa in ventilerna, monterade nya race fjädrarna, schimsade in lite högre inspänningstryck på avgasventilerna för att undvika framtida incidenter

Montera ihop bottendelen i ett naffs med hjälp Bolero, S-performance och Theis. Hade inte tillgång till gradskiva till vevstaksöverfallen så jag drog dom på känn

Motorn kompletterades med alla runt i kring saker och bilen small igång direkt utan problem, Har inte tid att sitta här måste ut och svina

http://www.youtube.com/watch?v=HjV1DxiAotI" onclick="window.open(this.href);return false;
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.