525 M50 Turbo = 588hk 720nm DÖD!!!

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Post Reply
HenrikF
Posts: 1868
Joined: 20 Nov 2005, 20:00
Location: Lund

Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm

Post by HenrikF »

trodde aldrig jag skulle skriva detta men +1 till bullen
/Henrik
User avatar
cerveza
Posts: 1763
Joined: 22 Mar 2006, 22:46
Location: Åstorp

Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm

Post by cerveza »

Tack killar det var värmande ord :)

En snäll kille ordnade så jag fick rejsfjädrar som monteras alldeles strax.
Inventor of ANAL GAPING.

BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk

Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
HenrikF
Posts: 1868
Joined: 20 Nov 2005, 20:00
Location: Lund

Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm

Post by HenrikF »

montera dem då, så uppdaterar jag kl 21 när första filmen kommer upp
/Henrik
OldBeemer
Posts: 296
Joined: 17 Jul 2011, 18:40
Location: Helsingobrg/Ängelholm

Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm

Post by OldBeemer »

Kom igen nu, fint väder denna helgen, behövs pang pang i stan! ;)
User avatar
Dajb
Posts: 2670
Joined: 19 Nov 2009, 00:28
Location: Helsingborg

Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm

Post by Dajb »

Bullen! wrote:Jag tror att jag skriver upp cerveza på min "människor jag gillar" lista. (det är inte en så värst lång lista)

ta dig till helsingborg en kväll på helgen när herr cerveza är i stan, då lär du gilla han ännu mer, humorn är total :)
Bmw e30 M5 Turbo
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
cerveza
Posts: 1763
Joined: 22 Mar 2006, 22:46
Location: Åstorp

Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm

Post by cerveza »

HenrikF wrote:montera dem då, så uppdaterar jag kl 21 när första filmen kommer upp
Kvällen består av slipa ventiler, planslipa topp och rengöra allt.
Men imorgon lär det nog komma upp en när jag ska hämnas på polarens idiot granne, tänkte röklägga hela deras hus :)
Inventor of ANAL GAPING.

BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk

Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
User avatar
M3Crille
Posts: 918
Joined: 21 Jun 2007, 22:43
Location: Hässleholm/Skåne

Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm

Post by M3Crille »

:lol: Cerveza-style 8) Får bli mkt jävelskap i sommar när vi fått ihop min kebabvagn :twisted:
070-201 85 62
S-performance
Posts: 99
Joined: 22 May 2011, 22:19

Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm

Post by S-performance »

Så ja! toppen av och kolvar kassa!! men men bara i med andra :twisted:
Min pappa kommer nog få ett mindre sammanbrott när han kommer ut i verkstan imorgon och ser röran som Matte(cerveza) ställt till med, ja jag är kanske inte oskyldig heller :mrgreen:
Bara att ha det lilla äcklet i verkstan är äckligt i sig :mrgreen:
Simon Nilsson 0704268492
S-performance
RPMotor
Performance center syd
User avatar
cerveza
Posts: 1763
Joined: 22 Mar 2006, 22:46
Location: Åstorp

Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm

Post by cerveza »

Ventilerna hade tagit i längst ut på kolvarnas urtag så att flisor har gått av på 3 av kolvarna, annars såg det bra ut.
Blir att byta kolvar imorgon så att man kan kriga imorgon kväll. Jävla skumt att Ventilerna kunde pajja kolvarna :?:
Inventor of ANAL GAPING.

BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk

Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
User avatar
Doktorn
Posts: 1459
Joined: 12 Dec 2005, 18:56
Location: Karlshamn

Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm

Post by Doktorn »

cerveza wrote:Ventilerna hade tagit i längst ut på kolvarnas urtag så att flisor har gått av på 3 av kolvarna, annars såg det bra ut.
Blir att byta kolvar imorgon så att man kan kriga imorgon kväll. Jävla skumt att Ventilerna kunde pajja kolvarna :?:
Det är så härligt! Bara ihop med möget igen =) Angående kolvar vs ventiler så vet jag sen gammalt av egen erfarenhet att dom hatar varandra, släpper man ihop dom så de får tag i varann så slåss dom tills det bara är spillror kvar :twisted:
Henrik Braun

0708438759

E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
HenrikF
Posts: 1868
Joined: 20 Nov 2005, 20:00
Location: Lund

Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm

Post by HenrikF »

haha doktorn:D
/Henrik
User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm

Post by Pimplaren »

Haha!
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
S-performance
Posts: 99
Joined: 22 May 2011, 22:19

Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm

Post by S-performance »

Sådär ja! äcklet bara drog igång direkt!! :mrgreen:
Simon Nilsson 0704268492
S-performance
RPMotor
Performance center syd
User avatar
cerveza
Posts: 1763
Joined: 22 Mar 2006, 22:46
Location: Åstorp

Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm

Post by cerveza »

Vilken jävla helg. Lång uppdatering kommer :)
Inventor of ANAL GAPING.

BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk

Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
S-performance
Posts: 99
Joined: 22 May 2011, 22:19

Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm

Post by S-performance »

Oxå en liten bild på äcklet!!

Image
Simon Nilsson 0704268492
S-performance
RPMotor
Performance center syd
User avatar
cerveza
Posts: 1763
Joined: 22 Mar 2006, 22:46
Location: Åstorp

Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm

Post by cerveza »

Bilden bedrar er!! den är bra mycket äckligare än bilden ger sken av :lol:

Ja detta blev en rejäl meckar helg på RP Motor. Toppen slängdes av och jag konstaterade att kolvarna hade åkt på en redig smäll, misstänkte att ringlanden hade nypt runt toppringarna så det var bara att riva hela jävla motorn.
Efter det att motorn var nedmonterad och synad så insåg jag att den verkligen gillar min behandling så det kommer fortsätta. Allt var som nytt.

Flyttade över kolvringarna från de trasiga kolvarna till de bättre begagnade då de var helt nya.... nästan. Toppen plockades ner i molekyler och en reservtopp plockades ner. Toppen jag kör med var ju helt ny renoverad med nya ventiler från Bmw som tyvärr strök med. Iväg och slipade de bättre begagnade ventilerna hos Möller Racing samtidigt slicka vi över toppen i hans nyinköpta stenslip med magnetbord.

Hem till RP Motor och slipa in ventilerna, monterade nya race fjädrarna, schimsade in lite högre inspänningstryck på avgasventilerna för att undvika framtida incidenter :)
Montera ihop bottendelen i ett naffs med hjälp Bolero, S-performance och Theis. Hade inte tillgång till gradskiva till vevstaksöverfallen så jag drog dom på känn :wink:

Motorn kompletterades med alla runt i kring saker och bilen small igång direkt utan problem, Har inte tid att sitta här måste ut och svina 8)


http://www.youtube.com/watch?v=HjV1DxiAotI" onclick="window.open(this.href);return false;
Inventor of ANAL GAPING.

BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk

Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
User avatar
M3Crille
Posts: 918
Joined: 21 Jun 2007, 22:43
Location: Hässleholm/Skåne

Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm

Post by M3Crille »

Liiide gött mannen! :mrgreen:
070-201 85 62
Post Reply