Page 7 of 17

Bromsning

Posted: 27 Apr 2010, 06:52
by KarlzZ
Hur gick de hos Ppf då?

Posted: 27 Apr 2010, 21:05
by Daniel.Fredriksson
SIFFROR !? :D

Posted: 29 Apr 2010, 20:57
by BRUZZE
ja hur gick det?

Posted: 03 May 2010, 20:05
by korre
Nu har jag kollat denna tråden 4ggr för jag trodde ni lämnat siffror och en mustig film men så är de bara folk som också frågat efter samma sak som jag :)

Uppdatera nu! 8)

Posted: 03 May 2010, 20:13
by BRUZZE
verkar vara uppskjutet.

Posted: 03 May 2010, 21:36
by Basse
va ja hörde så fanns de väl inga tryckrör monterade?

Posted: 04 May 2010, 10:53
by MKIV
Icn är på väg från usa nu.Sen så har tryckrören kommit o ska fixas till när icn kommer .

Posted: 05 May 2010, 17:33
by RWHP
STOR intercooler har äntligen kommit :) 4.5" tjock och 1 meter över anslutningarna hehe.. Blir trångt i fronten!
Image

Image


Som ni kanske märkt så vart bromsningen uppskjuten, vi insåg att det behövdes en kamlägesgivare för att bilen skulle bli mer lättstartad. Sen lyckades vi bränna lambdasonden också ;)

Posted: 15 May 2010, 01:55
by RWHP
ÄNTLIGEN ser det ut som ett motorutrymme igen, efter 3 år :D Nu är det bara lite smått med finish på vissa grejer och städa upp lite under huven sen är det helt klart. Imorgon är det inplanerat en längre tur med bilen och kanske lite cruising på kvällen om vädret tillåter :)
Image

Hemmagjort luftfilter av finmaskigt metall nät och filterväv
Image

Är ganska trångt på den här sidan men det ska försöka städas till lite och få det snyggare :)
Image

Kommer bli TRÅNGT mot stötfångaren sen hehe, intercoolern kommer nog bli en del av stötfångaren.
Image

Posted: 15 May 2010, 07:15
by Pitbull
Gott. Då får vi hoppas på mappning inom de närmaste.

Vad är det för dump du har? Snygg va den. :D

Posted: 16 May 2010, 01:27
by RWHP
Pitbull wrote:Gott. Då får vi hoppas på mappning inom de närmaste.

Vad är det för dump du har? Snygg va den. :D


Blivit mappat idag med lite halv snäll tändning upp till 1.5 bar :) Dumpen är en ProCharger.

Posted: 16 May 2010, 01:29
by RWHP
Börjar mata på rätt fint nu, blivit över 20 mil idag :) 1.5 bar i ladd och finns fortfarande en del att justera för att få det ännu bättre :) Har lite problem med att varvräknaren hakar upp sig som ni hör i filmen hehe..

YouTube - MW Racing - Audi S4 2.2 Turbo, test drive

http://www.youtube.com/watch?v=ylZDlB7RJsM

Posted: 16 May 2010, 23:34
by RWHP
Fredde va ute på en liten tur idag, när han drog på en gång så skena laddet upp till 2.4 bar på 3ans växel och då kändes det tydligen som att den skulle börja spinna hehe, så det verkar ju lovande :D

Men ett problem har vi fått, ett oljeläckage som kommer ur sprängkåpan på växellådan. Vi tror det kan vara bakre packboxen, men lådan ska rivas ner imorrn så får vi se vad det är för läckage. Annars är allt tätt och allt funkar skit bra :)

Posted: 19 May 2010, 22:14
by RWHP
En liten update då: Rev ner lådan igår och såg att det var packboxen på ingående axeln i lådan som läckte. Blev bytt idag och så åkte vi ut och kolla om det läckte något mer..

Jo förresten, det spinner på 3an vid 1.7 bar i ladd :D Är fortfarande en snäll tändningsmapp så det finns en hel del mer att hämta.. Kan ju bli riktigt fränt de här :)

Posted: 03 Jun 2010, 22:45
by skamman
inte dags att mappa och bänka hos ppf nu? ;)

Posted: 08 Jun 2010, 22:49
by RWHP
Håller på och dribblar lite med laddtrycksstyrninge och få den att funka och koppla in de sista vippbrytarna innan det är dags.