Page 7 of 7

Posted: 16 Apr 2009, 17:54
by Bäckis
Ha ha, roande läsning.

De gjorde ju inget annat än just bromsade. Det är väl ett 100% jobb bara man gör det?

Att bromsa bilar som Ivars på rullar är svårt. Man får säkert fast den med spännband, klisterspray på rullarna osv, men det drygt.

Kurvan stämmer ju jättebra med våran tills det antagligen spinner så jag är inte det minsta skeptisk till deras Dyno dynamics resultat.

Posted: 17 Apr 2009, 09:04
by cerveza
Bäckis wrote:Ha ha, roande läsning.

De gjorde ju inget annat än just bromsade. Det är väl ett 100% jobb bara man gör det?

Att bromsa bilar som Ivars på rullar är svårt. Man får säkert fast den med spännband, klisterspray på rullarna osv, men det drygt.

Kurvan stämmer ju jättebra med våran tills det antagligen spinner så jag är inte det minsta skeptisk till deras Dyno dynamics resultat.



det var inte dina inlägg jag skrev om heller bäckis, jag syftade mest på i allmänhet :)

Posted: 18 Apr 2009, 17:28
by Bmwandreas
Så, nu har man äntligen fått mer info.

Ivars bil gav 818 hk på 2 bar med 18 % förlust. Det är 693hk på hjulen och den gav 690 hk på hjulen i vår Dynapack. Så äntligen lite fakta på att de visar exakt lika. Så nu slipper vi spekulera :wink:

Posted: 18 Apr 2009, 18:42
by Bäckis
Föga förvånad, men gött ändå. Jag litar blint på vår bänk.

Posted: 18 Apr 2009, 19:50
by jocke_e30
Bäckis wrote:Föga förvnad, men gött ändå. Jag lintar blint på vår bänk.

Rört flaskan va :P

Posted: 18 Apr 2009, 21:33
by Bäckis
Nej, måttligt. Däremot är jag lagom trött efter att ha fått gå upp när grabben vaknade 6 och sen åkt cross för första gången på ett tag :)

editerade, men du har ju den fina stavningen din quote.... :idea:

Posted: 18 Apr 2009, 22:08
by jocke_e30
Japp :lol:

Posted: 09 May 2009, 16:22
by Bmwandreas
Idag bromsades en M50 på V-tech rullar jag mappat. Gav över 900 whp i den bänken och 793 som mest i dynapacken.

Posted: 09 May 2009, 16:23
by ramberg
Bmwandreas wrote:Idag bromsades en M50 på V-tech rullar jag mappat. Gav över 900 whp i den bänken och 793 som mest i dynapacken.


Och inget gjort sen dess?

Posted: 09 May 2009, 16:35
by Bmwandreas
Nix samma lilla turbo och allt. Fick hålla på som fan för att komma upp över 700 whp.

Posted: 09 May 2009, 17:04
by Nobbe
Säker på att dom inte håller på och räknar om till motoreffekt som alla andra kuk-huven?

Posted: 09 May 2009, 17:05
by ramberg
Vilka glädjehästar :!:

Posted: 09 May 2009, 17:13
by Bäckis
Nobbe wrote:Säker på att dom inte håller på och räknar om till motoreffekt som alla andra kuk-huven?


Nope, hjulhäst.

Posted: 09 May 2009, 17:17
by Bmwandreas
Nobbe wrote:Säker på att dom inte håller på och räknar om till motoreffekt som alla andra kuk-huven?


Har för mig han sa 1040 hk omräknat med drivlineförlust.

Posted: 09 May 2009, 17:20
by Nobbe
Ska man :lol: eller :cry:

:shock:

Känns som det bara är jag som skulle göra det, men om jag hade bromsat en bil hos er och en sväng hos en annan firma hade jag uppgivit den lägre effekten, och definitivt inte suttit hemma med Windows Kalkylator å hålla på å räkna om till motor, bara för att få högre siffror å skriva ut på Facebook.

Posted: 09 May 2009, 17:36
by Bmwandreas
Det är helt omöjligt att nå den effekten med denna turbo. Den flödar max 850 hk som jag kanske fick upp den i om den nu visade 792 på hjulen.

Detta var på Motortown Arlanda idag, var nån mässa där då de bromsade lite bilar. Han fick ju vara värst iaf :wink: