bromsbänken på elmia

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Ha ha, roande läsning.

De gjorde ju inget annat än just bromsade. Det är väl ett 100% jobb bara man gör det?

Att bromsa bilar som Ivars på rullar är svårt. Man får säkert fast den med spännband, klisterspray på rullarna osv, men det drygt.

Kurvan stämmer ju jättebra med våran tills det antagligen spinner så jag är inte det minsta skeptisk till deras Dyno dynamics resultat.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
cerveza
Posts: 1763
Joined: 22 Mar 2006, 22:46
Location: Åstorp

Post by cerveza »

Bäckis wrote:Ha ha, roande läsning.

De gjorde ju inget annat än just bromsade. Det är väl ett 100% jobb bara man gör det?

Att bromsa bilar som Ivars på rullar är svårt. Man får säkert fast den med spännband, klisterspray på rullarna osv, men det drygt.

Kurvan stämmer ju jättebra med våran tills det antagligen spinner så jag är inte det minsta skeptisk till deras Dyno dynamics resultat.



det var inte dina inlägg jag skrev om heller bäckis, jag syftade mest på i allmänhet :)
Inventor of ANAL GAPING.

BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk

Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Så, nu har man äntligen fått mer info.

Ivars bil gav 818 hk på 2 bar med 18 % förlust. Det är 693hk på hjulen och den gav 690 hk på hjulen i vår Dynapack. Så äntligen lite fakta på att de visar exakt lika. Så nu slipper vi spekulera :wink:
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Föga förvånad, men gött ändå. Jag litar blint på vår bänk.
Last edited by Bäckis on 18 Apr 2009, 21:33, edited 1 time in total.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
jocke_e30
Posts: 991
Joined: 01 Apr 2007, 16:20
Location: Mora

Post by jocke_e30 »

Bäckis wrote:Föga förvnad, men gött ändå. Jag lintar blint på vår bänk.

Rört flaskan va :P
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Nej, måttligt. Däremot är jag lagom trött efter att ha fått gå upp när grabben vaknade 6 och sen åkt cross för första gången på ett tag :)

editerade, men du har ju den fina stavningen din quote.... :idea:
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
jocke_e30
Posts: 991
Joined: 01 Apr 2007, 16:20
Location: Mora

Post by jocke_e30 »

Japp :lol:
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Idag bromsades en M50 på V-tech rullar jag mappat. Gav över 900 whp i den bänken och 793 som mest i dynapacken.
User avatar
ramberg
Posts: 1081
Joined: 07 Feb 2009, 16:46
Location: Säter i Dalarna

Post by ramberg »

Bmwandreas wrote:Idag bromsades en M50 på V-tech rullar jag mappat. Gav över 900 whp i den bänken och 793 som mest i dynapacken.


Och inget gjort sen dess?
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Nix samma lilla turbo och allt. Fick hålla på som fan för att komma upp över 700 whp.
Nobbe

Post by Nobbe »

Säker på att dom inte håller på och räknar om till motoreffekt som alla andra kuk-huven?
User avatar
ramberg
Posts: 1081
Joined: 07 Feb 2009, 16:46
Location: Säter i Dalarna

Post by ramberg »

Vilka glädjehästar :!:
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Nobbe wrote:Säker på att dom inte håller på och räknar om till motoreffekt som alla andra kuk-huven?


Nope, hjulhäst.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Nobbe wrote:Säker på att dom inte håller på och räknar om till motoreffekt som alla andra kuk-huven?


Har för mig han sa 1040 hk omräknat med drivlineförlust.
Nobbe

Post by Nobbe »

Ska man :lol: eller :cry:

:shock:

Känns som det bara är jag som skulle göra det, men om jag hade bromsat en bil hos er och en sväng hos en annan firma hade jag uppgivit den lägre effekten, och definitivt inte suttit hemma med Windows Kalkylator å hålla på å räkna om till motor, bara för att få högre siffror å skriva ut på Facebook.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Det är helt omöjligt att nå den effekten med denna turbo. Den flödar max 850 hk som jag kanske fick upp den i om den nu visade 792 på hjulen.

Detta var på Motortown Arlanda idag, var nån mässa där då de bromsade lite bilar. Han fick ju vara värst iaf :wink:
Post Reply