Page 7 of 14
Posted: 04 Jun 2006, 13:57
by Butchermardin
Tack för alla tips grabbar!
Hade en behållare 5-56 hemma och provade! Det gjorde susen de, nu går
"grovportandet" minst 5ggr snabbare!
Posted: 04 Jun 2006, 17:14
by Bäckis
HHS2000 är bäst, men WD40, 5-56 mfl funkar också.
Filen du kör med är ingen alufil. Du ska ha stift som enbart är för alu och titan, då avverkar det lite
Posted: 04 Jul 2006, 23:11
by Butchermardin
Posted: 04 Jul 2006, 23:28
by Ripper
Ser ju för fasen skit bra ut..........som vanligt=)
MVH
Posted: 04 Jul 2006, 23:33
by Butchermardin
Ripper wrote:Ser ju för fasen skit bra ut..........som vanligt=)
MVH
Tackar för det Krille! Hoppas som sagt på att kunna lägga upp bilder på ett färdigt plenum i veckan här!
Posted: 05 Jul 2006, 23:22
by Butchermardin
Fick ett MMS utav Sonny innan ikväll! Det visade att insuget är ett steg i rätt riktning till att bli färdigt,
"plenumplåtarna" som jag skar till idag är på plats och det såg även ut som att fästena till fuelrailen vart färdiga!
Hittills är jag mer än nöjd med resultatet utav vårt förstagångs insugsbygge!
Posted: 10 Jul 2006, 22:53
by Butchermardin
Posted: 19 Jul 2006, 23:53
by Butchermardin
En mini updatering!
Allt med bakvagnen är modifierat och färdigt! Naven är från början 5x120 bultmönster + att dessa nav innehöll 5 st. större hål mellan bulthålen! Allt det är pluggat, navcentrumet är avsvarvat och ett nytt har svetsats dit och sedan rensvarvats för att bli precis som ett vanligt e30 nav! Nytt bultmönster på 4x100 är givetvis också fräst! Mycket jobb med ett par stackars små nav...
Bärarmarna har också modifierats på nästan allt som går att ändra! Fjäderfäste samt stötdämparfäste har flyttats, krängningshämmarinfästningen har blivit ordentligt förstärkt! Till sist har det fått lite färg!
Klumpen är blästrad, målad och ihopsatt med nya packboxar och o-ringar! Diffen är ju sedan tidigare renoverad med nya lameller samt något ändrade rampvinklar för att den lättare skall kunna låsa upp!
Mina drivaxlar är färdiga! Vi har renoverat knutarna med nya damasker, kåpor och fett. Sedan är det ju sviktstålsaxlar (för er som inte vet så är det axlar som är extremt hållbara samt kan vridas ordentligt och hjälper till att skona övriga drivlinan från allt för kraftiga smällar vid starter och liknande).!
Imorgon åker bakvagnen på plats och vi skall se om det går att få dit krängningsmämmaren hyffsat smidigt!?
Posted: 20 Jul 2006, 19:41
by Bonje
Ser väldigt seriöst ut, tummen upp!
Damasker och kåpor... är det en "reparationssats" som du har köpt av BMW. Har du pris på det isf..
Posted: 20 Jul 2006, 20:45
by Butchermardin
Bonje wrote:Ser väldigt seriöst ut, tummen upp!
Damasker och kåpor... är det en "reparationssats" som du har köpt av BMW. Har du pris på det isf..
Tackar för berömen!
Damasker och kåpor är mycket riktigt från bmw och en sats för en sida utav drivaxeln innehållande
(Kåpor fram och bak, fett, låsring, klämma runt damask, damask samt lim till kåporna) kostade 370 dollars! Alltså typ 1500:- för allt och då vet man att det är nytt och fräscht.
Helt klart värt det om du frågar mig!
Posted: 20 Jul 2006, 20:49
by Mirre
Har du förstärkt plenumet med pinnar?
Posted: 20 Jul 2006, 20:59
by Butchermardin
Mirre wrote:Har du förstärkt plenumet med pinnar?
Check this out Mirre!
Posted: 20 Jul 2006, 21:11
by Butchermardin
Idag har vi hängt upp delar utav bakvagnen och initialt känns det som att det skall gå att få dit mina
20mm hämmare bak utan allt för mycket modifierande! Skööööönt...
Jag har kapat bort lite fästen till orginalkylaren och satt dit min 535 e28 kylare! Sedan byggde vi det sista tryckröret, som går mellan IC och spjällhuset! Det blev ganska tajt mot kylarn, men det gick bra iaf.!
OBServera att slangklämmorna på bilden som är sånna som man bygger själv, endast används vid byggandet och jag skall skaffa ordentliga klämmor nästa vecka när lokala smeden öppnar butiken igen)
Blev ganska följsamt och fint även detta rör! Skall imorrn endast punkta dit röret till dumpen som kommer hamna precis bakom helljuset!
Lär uppdatera imorrn igen!
Posted: 21 Jul 2006, 01:57
by peppe
Jag vill ha din bakvagn, min sade upp sig idag igen.
Posted: 24 Jul 2006, 15:44
by Bernis
Ser ut att rulla på bra... Hinner du till mantorp eller??
/Jocke
Posted: 24 Jul 2006, 17:59
by knoddas
ställer frågan: passade skällvaste naven rakt i e30ins lager?... eller fick du svara av där navet ska sitta?
Posted: 24 Jul 2006, 18:35
by Butchermardin
Bernis wrote:Ser ut att rulla på bra... Hinner du till mantorp eller??
/Jocke
Tjena Jocke!
Med lite tur kan bilen vara nära uppstart då, men det blir tyvär ingen körning i år för min del på mantorp!
Däremot lär jag komma upp och titta när du och alla andra bmw-turbo skall köra, för det ska du väl!?