-IQ-tuning-E30 3.5 541Hk 780Nm BF98

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

User avatar
Krillian
Posts: 2262
Joined: 20 Nov 2005, 15:25
Location: Eslöv

Post by Krillian »

nice Grattis :) å vad tyst den var :O
IQ-tuning
Posts: 281
Joined: 20 Nov 2005, 23:51
Location: Trosa

Post by IQ-tuning »

En liten dålig film till.....

http://www.youtube.com/watch?v=7wuV4EIps9o

Bilen är tyvärr ganska "tråkig" att köra för den höga utväxlingen...
Porsche 964
G:a bilen: BMW E30 M30 541Hk
-----------------------------
1x GSXR1000 '05
1x R1 '04
-----------------------------
Christian & Mikael Kascha
IQ-tuning
Posts: 281
Joined: 20 Nov 2005, 23:51
Location: Trosa

Post by IQ-tuning »

Med drevningen vi har nu gör den:

1:an 70km/h
2:an 120km/h
3:an 190km/h
4:an 267km/h
5:an 330km/h
Porsche 964
G:a bilen: BMW E30 M30 541Hk
-----------------------------
1x GSXR1000 '05
1x R1 '04
-----------------------------
Christian & Mikael Kascha
User avatar
TRY ME
Posts: 91
Joined: 30 May 2006, 16:53
Location: Trosa och Stockholm

Post by TRY ME »

IQ-tuning wrote:En liten dålig film till.....

http://www.youtube.com/watch?v=7wuV4EIps9o

Bilen är tyvärr ganska "tråkig" att köra för den höga utväxlingen...
Tråkig? Ja, jämför man med din 318 så är väl allt tråkigt
IQ-tuning
Posts: 281
Joined: 20 Nov 2005, 23:51
Location: Trosa

Post by IQ-tuning »

TRY ME wrote:
IQ-tuning wrote:En liten dålig film till.....

http://www.youtube.com/watch?v=7wuV4EIps9o

Bilen är tyvärr ganska "tråkig" att köra för den höga utväxlingen...
Tråkig? Ja, jämför man med din 318 så är väl allt tråkigt
FFS 320!! :lol:
Porsche 964
G:a bilen: BMW E30 M30 541Hk
-----------------------------
1x GSXR1000 '05
1x R1 '04
-----------------------------
Christian & Mikael Kascha
IQ-tuning
Posts: 281
Joined: 20 Nov 2005, 23:51
Location: Trosa

Post by IQ-tuning »

Image
Porsche 964
G:a bilen: BMW E30 M30 541Hk
-----------------------------
1x GSXR1000 '05
1x R1 '04
-----------------------------
Christian & Mikael Kascha
makkan_nykvarn
Posts: 960
Joined: 19 Sep 2006, 00:08
Location: Varberg

Post by makkan_nykvarn »

va använde du för dämpare som fick den att gå såååå tyst? :)
kan nås på: 0704786284
User avatar
TRY ME
Posts: 91
Joined: 30 May 2006, 16:53
Location: Trosa och Stockholm

Post by TRY ME »

IQ-tuning wrote:
TRY ME wrote:
IQ-tuning wrote:En liten dålig film till.....

http://www.youtube.com/watch?v=7wuV4EIps9o

Bilen är tyvärr ganska "tråkig" att köra för den höga utväxlingen...
Tråkig? Ja, jämför man med din 318 så är väl allt tråkigt
FFS 320!! :lol:
förlåt, du kör ju 6:a :lol:
IQ-tuning
Posts: 281
Joined: 20 Nov 2005, 23:51
Location: Trosa

Post by IQ-tuning »

makkan_nykvarn wrote:va använde du för dämpare som fick den att gå såååå tyst? :)
Har 3" hela vägen och en rund dämpare på slutet typ 30cm lång.....
Om jag inte minns fel är den köpt på raka rör...
Porsche 964
G:a bilen: BMW E30 M30 541Hk
-----------------------------
1x GSXR1000 '05
1x R1 '04
-----------------------------
Christian & Mikael Kascha
User avatar
Krillian
Posts: 2262
Joined: 20 Nov 2005, 15:25
Location: Eslöv

Post by Krillian »

fan va porrigt..

pga av det tysta avgaset, så är allt man hör turbons visslande (L)

bägge e30isarna var härliga :)
User avatar
Pitbull
Posts: 3880
Joined: 06 Jun 2006, 06:10
Location: Kyrkhult

Post by Pitbull »

Gött ljud. =)

Satans vilken utväxling. =)
gustaf_h
Posts: 101
Joined: 20 Nov 2005, 14:27
Location: Borås

Post by gustaf_h »

535 drivlina hela vägen? Väldigt lik hastighets kurva varje fall.
Vilket AR på avgashuset?
IQ-tuning
Posts: 281
Joined: 20 Nov 2005, 23:51
Location: Trosa

Post by IQ-tuning »

gustaf_h wrote:535 drivlina hela vägen? Väldigt lik hastighets kurva varje fall.
Vilket AR på avgashuset?
535 låda från E34 och slutväxel från Alpina B6 2.79

GT40 med 1.18 AR, bottnad vid 1.2bar :twisted:
Trodde den skulle orka lite mer..... :cry:
Porsche 964
G:a bilen: BMW E30 M30 541Hk
-----------------------------
1x GSXR1000 '05
1x R1 '04
-----------------------------
Christian & Mikael Kascha
gustaf_h
Posts: 101
Joined: 20 Nov 2005, 14:27
Location: Borås

Post by gustaf_h »

IQ-tuning wrote:
gustaf_h wrote:535 drivlina hela vägen? Väldigt lik hastighets kurva varje fall.
Vilket AR på avgashuset?
535 låda från E34 och slutväxel från Alpina B6 2.79

GT40 med 1.18 AR, bottnad vid 1.2bar :twisted:
Trodde den skulle orka lite mer..... :cry:
Okej.
Blir nästan samma med e28 drivlina. Har för mig min donator bil gjorde 120 på tvåan också.

Kör samma aggregat på min 3,5 och jag har svårt att tänka mig den är bottnad vid 1,2bar.

När min topp packning gick var vi uppe på 1,5bar på tvåans växel och den hade velat ladda mer... Men det återstår att se. :?

Bara en mappning kvar sen blir det åka av. :twisted:
Audi a4 2,5tdi quattro -01

Min BMW gjorde:
10.7 @ 206 km/h, 60fot 1.64 på Mantorp 2009
IQ-tuning
Posts: 281
Joined: 20 Nov 2005, 23:51
Location: Trosa

Post by IQ-tuning »

Står gjutet på kompressordelen A/R .58 kankse därför den laddar så lite.....
Porsche 964
G:a bilen: BMW E30 M30 541Hk
-----------------------------
1x GSXR1000 '05
1x R1 '04
-----------------------------
Christian & Mikael Kascha
IQ-tuning
Posts: 281
Joined: 20 Nov 2005, 23:51
Location: Trosa

Post by IQ-tuning »

Borde min turbo orkar lite mer, bottna vid 1,2 bar?

GT40 med 1.18AR avgas, 0.58AR kompressor...

Kanske hade för mjuk fjäder i wastegaten när vi mappa??

Någon som har koll?
Porsche 964
G:a bilen: BMW E30 M30 541Hk
-----------------------------
1x GSXR1000 '05
1x R1 '04
-----------------------------
Christian & Mikael Kascha
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Den är nog utanför kompressormappen.
Den ska klara 600hk vid 2-2.5 bar.
Post Reply