Page 7 of 9
Re: Bänkkörningar - LISTA.
Posted: 22 Sep 2011, 14:24
by bmw545tic
Bmwandreas wrote:Jag räknade igenom listan nyss och i år har jag kört 130 bilar i dynon. Ganska sjukt
men fy fan
Re: Bänkkörningar - LISTA.
Posted: 19 Jun 2012, 10:08
by Huggervette
Biltyp: bmw
Motortyp: s503.0
Modifieringar: s50 3.2 std topp förutom hårdare ventilfjädrar, inkopplad dubbelvanos, JE-kolvar, carrillo stakar, custom insug och grenrör.
Motorstyrning: vipec v88
Turbo/Kompressor: PTT 7675 billet
Laddtryck: 2.27 bar
Mätställe/typ: hos Robban på Dynotech på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 1034 @ 7500 rpm
Vridmoment: 1050 @ 6300 rpm
765 kopplingen fick bekänna färg så fick rampa laddtryck för att hålla ner vridmoment.
Re: Bänkkörningar - LISTA.
Posted: 19 Jun 2012, 21:22
by bmw_fredde
Huggervette wrote:Biltyp: bmw
Motortyp: s503.0
Modifieringar: s50 3.2 std topp förutom hårdare ventilfjädrar, inkopplad dubbelvanos, JE-kolvar, carrillo stakar, custom insug och grenrör.
Motorstyrning: vipec v88
Turbo/Kompressor: PTT 7675 billet
Laddtryck: 2.27 bar
Mätställe/typ: hos Robban på Dynotech på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 1034 @ 7500 rpm
Vridmoment: 1050 @ 6300 rpm
765 kopplingen fick bekänna färg så fick rampa laddtryck för att hålla ner vridmoment.
Vore kul¨å se bromspappret på denna med aktiv vanos, har du lust å lägga upp det?
Re: Bänkkörningar - LISTA.
Posted: 19 Jun 2012, 21:27
by St3v3
bmw_fredde wrote:Vore kul¨å se bromspappret på denna med aktiv vanos, har du lust å lägga upp det?
Re: Bänkkörningar - LISTA.
Posted: 25 Jun 2012, 12:16
by Bmwandreas
Jävlar vi fint det blev med nya turbon, imponerande!
Re: Bänkkörningar - LISTA.
Posted: 25 Jun 2012, 15:42
by Huggervette
Jo, den blev riktigt snäll och elak på samma gång.
Har åkt V8 singelturbo 1137wnm 785whp tidigare men denna karaktär på bmw motorn är fantastisk i jämförelse. Hade varit intressant att se effekten och vridet med en riktig koppling. Effektmässigt så är väl turbon rätt nära botten.
Då de inte är en trailqueen så respekterade jag när kopplingen började tveka för att kunna köra hem 22mil igen.
Re: Bänkkörningar - LISTA.
Posted: 25 Jun 2012, 15:52
by Bmwandreas
Den gjorde ju 238 km/h i slutfart med 750 whp och lillturbon så den borde ju gå 250-260 i slutfart nu. Bara att hålla i sig
Re: Bänkkörningar - LISTA.
Posted: 25 Jun 2012, 17:52
by ToTTeN
Biltyp: BMW E36 320
Motortyp: M50b25
Modifieringar:
Arp bult 3.5mm mls
Motorstyrning: Vipec v44 med audi spolar
Turbo/Kompressor: Kina t3t04
Laddtryck: 1.1bar
Soppa: 98
Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 374whp @ 6000 rpm
Vridmoment: 520wnm @ 4250 rpm
Re: Bänkkörningar - LISTA.
Posted: 25 Jun 2012, 21:52
by Ryding
Biltyp: e30 325 -89
Motortyp: m20b25
Modifieringar:
smidd
2,75l
z58
större ventiler
Motorstyrning: vipec v44
Turbo/Kompressor: Precision 6262 ar83
Laddtryck: 1,50 bar
Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 550 @ 5551 rpm
Vridmoment: 740 @ 5051 rpm
EDIT: soppa:e85
Det var mapsensorn som satte stopp vid 1.5 bar
Re: Bänkkörningar - LISTA.
Posted: 26 Jun 2012, 05:56
by TreLingon
Biltyp: BMW E36 320
Motortyp: M50b25
Modifieringar: 2.8 l, Dubbla insugskammar, Frän topp, frän botten. 2 deatchwerks pumpar i tanken, orginal soppa ledningar. Custom insug osv osv
Motorstyrning: Vipec Plug In Play
Turbo/Kompressor: Precision 6262 ar63
Laddtryck: 1,6 bar
Soppa: E85
Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 572 @ wheels
Vridmoment: 723 @ wheels
Re: Bänk körningar - LISTA
Posted: 05 Jul 2012, 21:38
by Sankan
Biltyp: BMW 525 E34 Touring -93
Motortyp: M50B28 Vanos
Modifieringar: CP Kolvar, H-profil stakar, dubbla insugskammar, std vanos topp med hårdare ventilfjädrar, 2xDeatschwerks DW301, Precision 46mm wastegate, PPF 50mm dump
Motorstyrning: Vipec PnP
Turbo/Kompressor: Precision 6765
Laddtryck: 1,3 och 2,0 bar
Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 530 @ 1,3 bar
Vridmoment: 680 @ 1,3 bar
Hästkrafter: 706 @ 2,0 bar
Vridmoment: 911 @ 2,0 bar
Re: Bänkkörningar - LISTA.
Posted: 19 Jul 2012, 17:46
by Loordan
Sankan, Är det E85 du körde på? Ruskigt fina siffror tycker jag ! Bänkpapper på det?
Re: Bänkkörningar - LISTA.
Posted: 31 Jul 2012, 18:08
by Sankan
Loordan wrote:Sankan, Är det E85 du körde på? Ruskigt fina siffror tycker jag ! Bänkpapper på det?
Japp kör på e85
trodde inte heller jag skulle få ur så mycket. Trodde max 620 whp vid 2.0 bar med original insug, men efter första mappningen så trodde ärtan att 700 whp var möjligt vid 2.0 bar och han tyckte klart jag skulle ha H.O. Åkte hem fixa mitt kopplings slir och koppla grövre strömkablar till pumparna och nog fan gick det! Duktig är han Ärtan. Kan försöka lägga upp bänkpappret, måste scanna då men ska se ifall ärtan kanske kan skicka det till mig så blir det lättare =)
Re: Bänkkörningar - LISTA.
Posted: 21 Aug 2012, 21:41
by kadettcp
kadettcp wrote:M50B25 u/vanos
smidde stempler,råder balangsert,
sjøl design på kanaler i topp.coopering. 2 innsugkammer, hjemmesnekkra gren og innsug.ppf 50mm dump 50mm biltema wastergate, 3,5" eksos.
875cc spridare.autronic sm3.audicoiler. gt3582r 1,06 .
kjører med 1,65bar E85
654nm 5292rpm 539hk 6635rpm
bremset i dynapack hos Volden racing performance, Lillehammer, Norge
ny benking hos Volden Racing performance. 631whk og 816wnm med nye spridare bosch 1000cc og 1,94bar ellers er det bare ny wastergate fra turbonetics.
Re: Bänkkörningar - LISTA.
Posted: 22 Aug 2012, 15:48
by Loordan
ja det var imponerande sankan
kan ärtan lirka upp ett papper kanske
Re: Bänkkörningar - LISTA.
Posted: 28 Aug 2012, 15:12
by Sankan
Tog kort på pappret med luren
var lite smidigare haha
Re: Bänkkörningar - LISTA.
Posted: 12 Oct 2012, 21:04
by JohanH
Bmwandreas wrote:Jag räknade igenom listan nyss och i år har jag kört 130 bilar i dynon. Ganska sjukt
Hur många har det blivit i år då?
Tack för idag för övrigt