Page 7 of 17

Posted: 18 Mar 2008, 21:20
by Insanity
Jodå lär röra sig ganska fint i en liten e30..

Spara den där kurvan så har vi lite olika att jämföra med sen när jag rullar upp.. :wink:

Hur mycket laddade ni föresten??

Posted: 18 Mar 2008, 21:52
by Aleex
Tysken wrote:
M3JONAS wrote:E85 såklart?!


Jepp E85! 700hk var väl inte så dumt Aleex? Räcker väl till att få den att dra loss på ettan och tvåan :wink:


Det duger ett tag :D
Man får ju hoppas att de river loss. :wink:

Posted: 18 Mar 2008, 21:55
by Fear This
grattis alex! 700 på hjulen borgar för snabba tider på strippen :P
däremot vettefaan om du inte har mer mos än din bakvagn gillar :lol:
hare fett så hörs vi

Posted: 18 Mar 2008, 21:59
by HULTA
fina siffror

Posted: 18 Mar 2008, 22:33
by Aleex
Fear This wrote:grattis alex! 700 på hjulen borgar för snabba tider på strippen :P
däremot vettefaan om du inte har mer mos än din bakvagn gillar :lol:
hare fett så hörs vi


Ja det är nog för mkt för min drivlina,vi får se.
Men jag vill att de ska bli torrt så jag kan prova :twisted:

Posted: 18 Mar 2008, 22:37
by Fear This
helt rätt de e den enda sättet att få reda på det :P

Posted: 19 Mar 2008, 09:57
by KDR RACING
M3JONAS wrote:
Tysken wrote:
M3JONAS wrote:E85 såklart?!



Effekten räcker nog till, frågan är om Aleex vågar gasa fullt!? ;)


hihi de behöver du nog inte oroa dig för.. alex håller nog ner plattan tills han åker av om de så behövs, han vet inte bättre. :lol: eller hur alex :twisted:

Posted: 19 Mar 2008, 09:59
by Vision79
Fint , tummen upp!!

Posted: 19 Mar 2008, 10:22
by Aleex
KDR RACING wrote:
M3JONAS wrote:
Tysken wrote:
M3JONAS wrote:E85 såklart?!



Effekten räcker nog till, frågan är om Aleex vågar gasa fullt!? ;)


hihi de behöver du nog inte oroa dig för.. alex håller nog ner plattan tills han åker av om de så behövs, han vet inte bättre. :lol: eller hur alex :twisted:


Det har du nog helt rätt i, hehe

Posted: 19 Mar 2008, 19:04
by JimmyA
Nu kommer lite bilder från dagen, filmer får ni senare.

Fick ta bort IMG taggarna då bilderna blev så stora, ni får trycka på länkarna istället.

Vi börjar med en bild på ekipaget utanför enköping, vi ska tanka och alex börjar tydligen bli nervös för han stoppar jet-kortet i papperskorgen när han ska tanka :lol:
http://upload.teaminsaneracing.com/pics/01456.jpg

Här får vi tjuva upp oss på plankor då alpinafronten är så jävla låg
http://upload.teaminsaneracing.com/pics/01457.jpg

Ärtan börjar göra det han gör bäst...
http://upload.teaminsaneracing.com/pics/01458.jpg

Och alex tittar nyfiket på
http://upload.teaminsaneracing.com/pics/01459.jpg

Sen hittade vi ett oljeläckage som visade sig komma från oljetryckslangen till turbon... var tydligen fel diemension på packningen PPF grabbarna hade en i rätt storlek hemma som tur var, vi satte även på lite loctite för säkerhets skull (visst ser alex nöjd ut?)
http://upload.teaminsaneracing.com/pics/01460.jpg

Efter det så började motorn misstända och ett stiftbyte var ett faktum
http://upload.teaminsaneracing.com/pics/01461.jpg

när motorn väl fick gnista som den behövde så kom vi fram till att kammarna inte stog riktigt som dom skulle för att orka dra så långt som vi ville, men efter att ha ställt om dom 2ggr kom ärtan fram till att det var "bög kammar" som satt i men vi fick till det så bra det gick tillslut
http://upload.teaminsaneracing.com/pics/01462.jpg

Och vi avslutar med en bild på hela snurran
http://upload.teaminsaneracing.com/pics/01463.jpg


Filmer kommer senare och alex lägger väl upp en bild på kurvan också tror jag.

Posted: 19 Mar 2008, 20:01
by Aleex
Ärtan kanske kan lägga upp kurvan? Blir inte bra och fota de.

Posted: 19 Mar 2008, 20:13
by Strandholm
Härligt med lite dokumentation men man börjar ju undra om inte JimmyA har parkinsson? :wink: :lol:

Posted: 19 Mar 2008, 20:20
by JimmyA
Amplify wrote:Härligt med lite dokumentation men man börjar ju undra om inte JimmyA har parkinsson? :wink: :lol:


skakiga bilder eller? få skylla på att jag inte fick sömn förrän 35 timmar, jobbade natten innan vi åkte, sen kom vi hem kl 20 och åkte direkt till jobbet å jobbade en natt till :o

Posted: 20 Mar 2008, 13:26
by Chrille
JimmyA wrote:när motorn väl fick gnista som den behövde så kom vi fram till att kammarna inte stog riktigt som dom skulle för att orka dra så långt som vi ville, men efter att ha ställt om dom 2ggr kom ärtan fram till att det var "bög kammar" som satt i men vi fick till det så bra det gick tillslut
http://upload.teaminsaneracing.com/pics/01462.jpg



haha,, fy fan va jag garvade när jag läste detta... Grattis till effekten :D

Posted: 20 Mar 2008, 15:05
by Aleex
Här kommer bilden på kurvan. Detta är på hjulen

Image

Posted: 21 Mar 2008, 08:52
by Bonje
Kurvan ser ju riktigt fin ut, gött med moos!!! :twisted:

Fullt från botten, ganska segt spool.


Vart är den sega spoolen någonstans? Ser ut att vara rätt bra med ladd redan vid 4500 rpm med tanke på det vridet!
Eller låste ni upp motorn där innan ni släppte den? På det viset spoola upp turbon?

Kan man inte köra svep från tex 1500rpm, sedan släppa lös den med 700rpm/sek eller vad ni nu kör för svep. Då blir det lite mer likt dom förhållandena man har på gatan. :|

Posted: 21 Mar 2008, 09:11
by Bmwandreas
Jo på denna kurva är den låst i 2 sek, det är för att höra spikningar bättre.
Det motsvarar om man ligger på 5:an och mosar, och då vill man inte att det spikar :cry:

Skulle du köra svep från 1500 så flyttas spool upp minst 1000 rpm.
Jag har nog nån graf kvar när jag börjar utan ladd också.