Page 7 of 11

Posted: 26 Sep 2008, 12:57
by jorgen
vet faktiskt inte om de är grövre. den största anledningen till att jag vill byta diff är att det är 3.36 utväxling o då har jag en toppfart över 330kmh :shock:. o en sak är jag säker på. jag skulle inte vlija sitta i den bilen i 330km!

Posted: 10 Dec 2008, 15:16
by jorgen
efter mycket strul med bla skrotad låda mm mm så börjar man se ljuset i tunneln iaf
nu är det mest småpul kvar,rensa o dra nya soppaledningar o sådant små pill
Hoppas man ha bättre tur den här gången

Image

Posted: 10 Dec 2008, 15:55
by ///Peter
Piffigt som vanligt :D

Gått lös med rödfärgen ser jag oxå 8)

Posted: 10 Dec 2008, 16:14
by jorgen
///Peter wrote:Piffigt som vanligt :D

Gått lös med rödfärgen ser jag oxå 8)


Tänkte försöka få det lite mera diskret om det nu går :lol:

Posted: 10 Dec 2008, 16:20
by BeEmVe
hoppas de håller för dig den här gången! :))

riktigt snyggt också

Posted: 10 Dec 2008, 16:41
by ///Peter
Tänkte försöka få det lite mera diskret om det nu går


Ja absolut, man kan ju nästan tro att GT40 puffror sitter orginal på 02or :lol:

Posted: 10 Dec 2008, 16:48
by jorgen
ska bli gott att bli klar så man kan koncentrera sej på den något seriösare busbilen. ska bli nice o se hur fälgarna blir :twisted: o sedan börja med lite lack jobb :wink:

Posted: 10 Dec 2008, 16:53
by ///Peter
Ja skönt med den röda klar så du har en reserv för säsongen 8)
För den svarta måste få sig en omgång nu, fälgarna kommer ju bli PORR!! Ja lite lackjobb låter super :D

Posted: 31 Jan 2009, 15:58
by billet
vad är det för färgkod på denna lack? alltså 02an
+ vad har du måsta göra för att få hartge fälgarna att passa?
de e 7,5x16 eller hur?
ET?

Posted: 31 Jan 2009, 17:13
by jorgen
har för mej att färgkoden heter sonderrot 192. det behöver inte göras något för att hartgefälgarna ska passa. japp det är 16x7,5" ET25

Posted: 06 Mar 2009, 19:42
by jorgen
behöver hjälp med vemset. Dealade till mej en turnkey motor. motorn är körd. den enda som inte följde med var tändningen så jag kör med msd som jag hade tidigare. den vill inte ge gnista alls när man kör på starten. triggar man msd:n så blir det en fin gnista så felet borde ju ligga i vemset men vad????
Blir tokig snart :evil:

Posted: 06 Mar 2009, 20:44
by Scrazher
har du bra trigger-signal, och ställt in tändutgångar rätt? (gissar lite då jag inte har sysslat med vems... dock MS)

Posted: 07 Mar 2009, 00:13
by Bäckis
MSD är plustriggat. Har det gått med någon annan tändning så är den med största sannolikhet minustriggad.

Under tändinställningarna i megatune(rikt) så kan du invertera utgången.

Posted: 08 Mar 2009, 17:46
by jorgen
då var gnistan fixad men när man skulle prova o starta så upptäcker man nästa problem, soppapumparna jag fick med låter som en mjölkvarn o lagergnissel så det skär i öronen :cry: . blir att prova med en ny 044 ist

Posted: 12 Mar 2009, 11:10
by Snekast
haha, mjölkvarn!

Posted: 16 Mar 2009, 10:04
by jorgen
då har oturen slagit till igen. skulle starta upp den igår. det small till o började brinna på och under motorn. sprang o hämtade brandsläckaren o fick handtaget i näven. fick släcka med handen o en tröja. handen blev ganska brännd så det lär nog inte bli allt för mycket garagetid på ett tag men jag tror bilen klarade sej bra iaf :)

Posted: 16 Mar 2009, 10:22
by Snekast
ofyfan? vad var orsaken då?