Page 7 of 24
Posted: 01 Aug 2009, 15:37
by Daniel.Fredriksson
Fyfan vad sexigt. Blir helt till mig, fan va snyggt! Lycka till

Posted: 01 Aug 2009, 16:40
by Andreas K
jäkligt ballt insug, några timmars filurande på den formen
Posted: 01 Aug 2009, 20:48
by boost_
ojojoj jag blir helt tårögd nästan =)
Kan ev ha att göra med ölen och att göra med att min "tjej" hittat ett nytt offer....men nej, det är fan bilen som gör mig rörd
Keep it up, kommer sluta i porr det här (iof rena hardcore filmen redan)
Posted: 01 Aug 2009, 23:20
by korre
Gaalet bra

Posted: 02 Aug 2009, 07:58
by Pitbull
Detta blir ju häfftigt. =)
Posted: 04 Aug 2009, 19:22
by Blown M5
Tackar

saknar garaget sa att man kan fortsatta och fa klart allt. Flyta ı medelhavet ar ınte fel heller dock

Posted: 05 Aug 2009, 20:08
by daniel-635
Attans vad avancerat det börjar bli.
Riktigt imponerande att få plats med allt detta !
Posted: 05 Aug 2009, 21:04
by Falck
Lika snygga former som en brud med feta pattar

Posted: 02 Oct 2009, 20:53
by Blown M5
har varit med bilen till turbocenter & fått en mappning/bromsning nu, anders där gjorde ett kanonjobb med förutsättningar han hade då bilen
fortfarande har lite detaljer som jag måste lösa. Det slutade med 540 hk på hjulen (ca 620 i maskin). Problemen är: 1:Laddtryck är för lågt, beräknat är det ca 1,6 men det blir ca 1.1-1.2. Vad det beror på vet jag ej än, kan va otätt i insuget nånstans men annars vet jag inte. 2: Effekten peakar vid 6200rpm sen dyker den ordentligt, troligtvis ventilflyt känns det som. 3: 0.5 bars mottryck i avgassystemet då bakre biten är m5 original. När dessa saker är åtgärdade borde effekten hoppa upp en del.
Bilen känns dock galen endå i nuläget

Stort tack till ///peter också
som lånade ut sina msd-spolar

Bromspapper:
https://share.acrobat.com/adc/document. ... b36c565567
(någon som vet hur man lägger in ett pdf dokument här?)
Posted: 02 Oct 2009, 21:56
by M3JONAS
Kul att det lirar såpass bra!
Hur har du beräknat laddtrycket? Jag hade liknande "problem" när jag åkte kompressormaskin men det var bara att konstatera att det pga en del interna läckage i kompressorn samt relativt vassa kammar med överlapp så blir det rätt mycket lägre laddtryck än beräknat. Testade ni att ändra nånting på kammarna? Jag höll på en hel del med det och med minskat överlapp fick jag betydligt mycket mer laddtryck i insuget. (pratar alltså om att justera kamdreven/kammarn) Sen om det gav mer eller mindre effekt kan jag inte svara på...
Posted: 02 Oct 2009, 23:58
by jorgen
gott med lite uppstart. imponerande bygge du har:) . måste vara skönt att veta att det inte är motorstyrningen som spökar nu när du har fina prylar

Posted: 03 Oct 2009, 00:00
by jorgen
gott med lite uppstart. imponerande bygge du har:) . måste vara skönt att veta att det inte är motorstyrningen som spökar nu när du har fina prylar

bara att sätta igång o provtrycka hela systemet
Posted: 03 Oct 2009, 08:50
by Bmwandreas
Blown M5 wrote:har varit med bilen till turbocenter & fått en mappning/bromsning nu, anders där gjorde ett kanonjobb med förutsättningar han hade då bilen
fortfarande har lite detaljer som jag måste lösa. Det slutade med 540 hk på hjulen (ca 620 i maskin). Problemen är: 1:Laddtryck är för lågt, beräknat är det ca 1,6 men det blir ca 1.1-1.2. Vad det beror på vet jag ej än, kan va otätt i insuget nånstans men annars vet jag inte. 2: Effekten peakar vid 6200rpm sen dyker den ordentligt, troligtvis ventilflyt känns det som. 3: 0.5 bars mottryck i avgassystemet då bakre biten är m5 original. När dessa saker är åtgärdade borde effekten hoppa upp en del.
Bilen känns dock galen endå i nuläget

Stort tack till ///peter också
som lånade ut sina msd-spolar

Bromspapper:
https://share.acrobat.com/adc/document. ... b36c565567
(någon som vet hur man lägger in ett pdf dokument här?)
Kan vara triggermissar också om du kör med 60-2?
Jag har utrustning som ser ventilflyt så orkar du åka upp i höst kan jag köra den om du hittar nå läckage. Kör du orig kammar?
Posted: 03 Oct 2009, 09:43
by Blown M5
Så det kan vara tändmissar då? Jag kör med 60 -2 & honeywell-synkgivare på kammen, men borde inte sm4 reagera om sådant uppstår?
tänkte inhandla eran ventilfjädersats oavsett så man är på den säkra sidan. Laddtryck-kurvan är ju i stort sett rak även när effekten sjunker, så problemet ligger iaf inte där. En kul grej oxå var att insugs tempen var uppe på 29 grader som mest när intercooler var igång, avstängd ca 70 grader

Posted: 03 Oct 2009, 09:49
by Bmwandreas
Blown M5 wrote:Så det kan vara tändmissar då? Jag kör med 60 -2 & honeywell-synkgivare på kammen, men borde inte sm4 reagera om sådant uppstår?
tänkte inhandla eran ventilfjädersats oavsett så man är på den säkra sidan. Laddtryck-kurvan är ju i stort sett rak även när effekten sjunker, så problemet ligger iaf inte där. En kul grej oxå var att insugs tempen var uppe på 29 grader som mest när intercooler var igång, avstängd ca 70 grader

Det har varit mycket problem med 60-2 och SM4. Ibland funkar det perfekt. Bästa är att fräsa bort så det är 3 tänder kvar och köra en honeywellgivare.
Posted: 03 Oct 2009, 09:58
by Blown M5
Ok, det låter som en bra ide. Anders sa oxå att det blir lite stabilare med hallgivare än magnet. Kör orig. kammar men justerade så att överlappet är minmalt. Hur mycket "hårdare" är era fjädrar jämfört med original?
Sen vet man ju inte hur mycket originalfjädrarna mattats av sen dom rullade ut från fabriken 1990, borde ju ha tappat en hel del spänst?
Posted: 03 Oct 2009, 10:13
by Bmwandreas
Blown M5 wrote:Ok, det låter som en bra ide. Anders sa oxå att det blir lite stabilare med hallgivare än magnet. Kör orig. kammar men justerade så att överlappet är minmalt. Hur mycket "hårdare" är era fjädrar jämfört med original?
Sen vet man ju inte hur mycket originalfjädrarna mattats av sen dom rullade ut från fabriken 1990, borde ju ha tappat en hel del spänst?
De är dubbelt så hårda.