Bmw e30 whanabee m3(s50b30,turbo,kompressor)SÅLD

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

wuffee
Posts: 1564
Joined: 20 Nov 2005, 14:07
Location: Eksjö
Contact:

Post by wuffee »

Men herre min gud vilka porriga fälgar.. :shock:

Sådana vill jag också ha ;)..

Mvh
UFfe
User avatar
PaparaZZi
Posts: 1340
Joined: 04 Dec 2005, 20:45
Location: Finland (oravais), (GÖTEBORG)

Bmw 325m-tech2 whanabee m3(s50b30,turbo)bilder 29 augusti

Post by PaparaZZi »

faaan dubbel skit..
Last edited by PaparaZZi on 29 Aug 2007, 20:10, edited 1 time in total.
Thomas Wester, wester_the_king@hotmail.com

Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
User avatar
PaparaZZi
Posts: 1340
Joined: 04 Dec 2005, 20:45
Location: Finland (oravais), (GÖTEBORG)

Post by PaparaZZi »

tacktack wuffe!
joo faaan BBS är så jävla grymma har polerat upp kanten till bling bling och målat bultarna guld gummit kommer vilken dag som helst det blev YOKOHAMA s306 215/40 R17 framme och bak tog jag biligaste jag hittade och det blev FALKEN FK-452 245/35 R17!
Thomas Wester, wester_the_king@hotmail.com

Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
User avatar
_Kalle_
Posts: 1151
Joined: 26 Dec 2005, 20:14
Location: Norrtälje

Post by _Kalle_ »

kommer bli riktigt grym!
typ drömprojekt... :)
User avatar
PaparaZZi
Posts: 1340
Joined: 04 Dec 2005, 20:45
Location: Finland (oravais), (GÖTEBORG)

Post by PaparaZZi »

_Kalle_ wrote:kommer bli riktigt grym!
typ drömprojekt... :)


tacktack
och jag hoppas bara man får ihop pengar så man får färdig den någon gång typ 10år till kanske :lol: :lol:
Thomas Wester, wester_the_king@hotmail.com

Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
BRUZZE
Posts: 2615
Joined: 21 Nov 2005, 18:07
Location: stockholm

Post by BRUZZE »

fan va fett allt blir!
User avatar
^Tonix^
Posts: 178
Joined: 02 Feb 2007, 16:30
Location: Finland (Vaasa)

Post by ^Tonix^ »

nog har det hänt en del sedan vi var dit med Lindberg..
Häftigt bygge! :shock:
User avatar
Zwofurti
Posts: 2635
Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare

Post by Zwofurti »

kommer bli grymt! snyggt grenrör
Fido85
Posts: 1634
Joined: 20 Nov 2005, 22:08
Location: Jakobstad (Finland)

Post by Fido85 »

måste säga att det ser fittit bra ut :)
Mvh Christoffer
Tel:+358504210611
User avatar
PaparaZZi
Posts: 1340
Joined: 04 Dec 2005, 20:45
Location: Finland (oravais), (GÖTEBORG)

Post by PaparaZZi »

tack tack alla låter bra att ni gillar det!
jag skulle behöva få tag i en kompressor också så man får turbo och kompressor man har ju typ planerat det 1 år nu så jag tror det blir att skaffa sig en är det någon som har bra humm vilket märke man skall satsa på den ska helst vara, ((NY) pris klass spelar inte så stor roll vill ha en bra en.) :lol: mvh
Thomas Wester, wester_the_king@hotmail.com

Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
User avatar
ronnifer
Posts: 413
Joined: 05 Feb 2007, 16:41
Location: Vasa, Finland

Post by ronnifer »

jag skulle behöva få tag i en kompressor också så man får turbo och kompressor man har ju typ planerat det 1 år nu :lol:

du e aldrig nöjd... när blir det en jet motor :roll:
BMW E30 325 -86 ===>m20b25 GT37 .fi
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=13589
får inte mohamed sitta å dricka öl me pojkarna vid berget får han dricka öl via FB
COTN
Posts: 4
Joined: 28 Aug 2007, 18:01

Post by COTN »

En Eaton M62 kompressor kanske är något dom går väll att få rätt så billigt. Kanske runt 5-6000. Jag tror att dom ger runt 0,8bar så det är väll ett bra startladdtryck kanske? Hur ska du styra kompressor och turbo? blir det med frikoppling av kompressorn när turbon laddar eller ska du ladda med båda?
wuffee
Posts: 1564
Joined: 20 Nov 2005, 14:07
Location: Eksjö
Contact:

Post by wuffee »

laddar inte kompressorn så mycket hjulen säger åt den att göra? eller menar du att den bottnar vid 0.8 bar? låter lite tycker jag..

Mvh
Ufe
User avatar
PaparaZZi
Posts: 1340
Joined: 04 Dec 2005, 20:45
Location: Finland (oravais), (GÖTEBORG)

Post by PaparaZZi »

COTN wrote:En Eaton M62 kompressor kanske är något dom går väll att få rätt så billigt. Kanske runt 5-6000. Jag tror att dom ger runt 0,8bar så det är väll ett bra startladdtryck kanske? Hur ska du styra kompressor och turbo? blir det med frikoppling av kompressorn när turbon laddar eller ska du ladda med båda?


frikoppling har jag speculerat i kommpresorn är tänkt den ska dra från
0-4000 varv så kommer turbon igång vid 3500-7500 varv och det är tänkt jag ska ladda 1bar med kompresorn och så mycket det bara går med turbon.
Thomas Wester, wester_the_king@hotmail.com

Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
User avatar
Strandholm
Posts: 3515
Joined: 20 Nov 2005, 16:08
Location: Gustavsberg/Stockholm
Contact:

Post by Strandholm »

rätta mig om jag har fel, men brukar man inte låta kompressorn ladda på även fast man gått över till turbotryck? Dvs bara ha en ventil/klaff vid insuget dom öppnar/stänger beroende på varvtal?
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
User avatar
PaparaZZi
Posts: 1340
Joined: 04 Dec 2005, 20:45
Location: Finland (oravais), (GÖTEBORG)

Post by PaparaZZi »

Amplify wrote:rätta mig om jag har fel, men brukar man inte låta kompressorn ladda på även fast man gått över till turbotryck? Dvs bara ha en ventil/klaff vid insuget dom öppnar/stänger beroende på varvtal?


jag vet facktis inte har inte studerat så mycket kompressor enu så man får sätta sig ner nu och börja läsa manualen.hehe

om någon har ett bra svar så är det välkomet..mvh
Thomas Wester, wester_the_king@hotmail.com

Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
User avatar
PaparaZZi
Posts: 1340
Joined: 04 Dec 2005, 20:45
Location: Finland (oravais), (GÖTEBORG)

Post by PaparaZZi »

okej lyfter lite här då.
har flyttat motorn 20cm bakåt nu håller på att svetsa ihop det. och en eaton m112 kompressor är köpt så den borde landa snart.
turbon blir en PT88 ganska säkert blir den bäställd nästa vecka!
här är lite bilder på svetsandet.

Image
haha en bild av lill tjejen för 2veckor sedan före kapningen började.

Image
Image
Image
Image
Image

lite dålig kvalite men när det är färdigt ska jag ta kort med den lite bättre kameran.mvh :lol:
Thomas Wester, wester_the_king@hotmail.com

Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
Post Reply