Bmw e30 whanabee m3(s50b30,turbo,kompressor)SÅLD
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Bmw 325m-tech2 whanabee m3(s50b30,turbo)bilder 29 augusti
faaan dubbel skit..
Last edited by PaparaZZi on 29 Aug 2007, 20:10, edited 1 time in total.
Thomas Wester, wester_the_king@hotmail.com
Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
tacktack wuffe!
joo faaan BBS är så jävla grymma har polerat upp kanten till bling bling och målat bultarna guld gummit kommer vilken dag som helst det blev YOKOHAMA s306 215/40 R17 framme och bak tog jag biligaste jag hittade och det blev FALKEN FK-452 245/35 R17!
joo faaan BBS är så jävla grymma har polerat upp kanten till bling bling och målat bultarna guld gummit kommer vilken dag som helst det blev YOKOHAMA s306 215/40 R17 framme och bak tog jag biligaste jag hittade och det blev FALKEN FK-452 245/35 R17!
_Kalle_ wrote:kommer bli riktigt grym!
typ drömprojekt...
tacktack
och jag hoppas bara man får ihop pengar så man får färdig den någon gång typ 10år till kanske
tack tack alla låter bra att ni gillar det!
jag skulle behöva få tag i en kompressor också så man får turbo och kompressor man har ju typ planerat det 1 år nu så jag tror det blir att skaffa sig en är det någon som har bra humm vilket märke man skall satsa på den ska helst vara, ((NY) pris klass spelar inte så stor roll vill ha en bra en.) mvh
jag skulle behöva få tag i en kompressor också så man får turbo och kompressor man har ju typ planerat det 1 år nu så jag tror det blir att skaffa sig en är det någon som har bra humm vilket märke man skall satsa på den ska helst vara, ((NY) pris klass spelar inte så stor roll vill ha en bra en.) mvh
jag skulle behöva få tag i en kompressor också så man får turbo och kompressor man har ju typ planerat det 1 år nu
du e aldrig nöjd... när blir det en jet motor
du e aldrig nöjd... när blir det en jet motor
BMW E30 325 -86 ===>m20b25 GT37 .fi
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=13589
får inte mohamed sitta å dricka öl me pojkarna vid berget får han dricka öl via FB
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=13589
får inte mohamed sitta å dricka öl me pojkarna vid berget får han dricka öl via FB
En Eaton M62 kompressor kanske är något dom går väll att få rätt så billigt. Kanske runt 5-6000. Jag tror att dom ger runt 0,8bar så det är väll ett bra startladdtryck kanske? Hur ska du styra kompressor och turbo? blir det med frikoppling av kompressorn när turbon laddar eller ska du ladda med båda?
COTN wrote:En Eaton M62 kompressor kanske är något dom går väll att få rätt så billigt. Kanske runt 5-6000. Jag tror att dom ger runt 0,8bar så det är väll ett bra startladdtryck kanske? Hur ska du styra kompressor och turbo? blir det med frikoppling av kompressorn när turbon laddar eller ska du ladda med båda?
frikoppling har jag speculerat i kommpresorn är tänkt den ska dra från
0-4000 varv så kommer turbon igång vid 3500-7500 varv och det är tänkt jag ska ladda 1bar med kompresorn och så mycket det bara går med turbon.
- Strandholm
Amplify wrote:rätta mig om jag har fel, men brukar man inte låta kompressorn ladda på även fast man gått över till turbotryck? Dvs bara ha en ventil/klaff vid insuget dom öppnar/stänger beroende på varvtal?
jag vet facktis inte har inte studerat så mycket kompressor enu så man får sätta sig ner nu och börja läsa manualen.hehe
om någon har ett bra svar så är det välkomet..mvh
okej lyfter lite här då.
har flyttat motorn 20cm bakåt nu håller på att svetsa ihop det. och en eaton m112 kompressor är köpt så den borde landa snart.
turbon blir en PT88 ganska säkert blir den bäställd nästa vecka!
här är lite bilder på svetsandet.
haha en bild av lill tjejen för 2veckor sedan före kapningen började.
lite dålig kvalite men när det är färdigt ska jag ta kort med den lite bättre kameran.mvh
har flyttat motorn 20cm bakåt nu håller på att svetsa ihop det. och en eaton m112 kompressor är köpt så den borde landa snart.
turbon blir en PT88 ganska säkert blir den bäställd nästa vecka!
här är lite bilder på svetsandet.
haha en bild av lill tjejen för 2veckor sedan före kapningen började.
lite dålig kvalite men när det är färdigt ska jag ta kort med den lite bättre kameran.mvh