Konnys Bmw E30 M50 turbo. FILM s.11. 750hk på 98oktan! såld
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
trodde inte att jag skulle hinna bygga om att jag fick rakare hjulvinklar före de var dags för race men tamme tusan men nu lär väl absolut lådan tacka för sig och ge vika hinner väl inte köra en repa heller.. ser lite märkligt ut när man e van med mycket camber! kanske man kan köra lite länge med däcken nu när de inte nöter på bara insidan
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
Clew wrote:Måste börja med att gratulera till ett sjysst bygge
Körde du m50 lutning förra året? Du råkar inte ha en bild på turbo och grenrör monterat. Tänkte köra m50 lutning på min e30 med m50 och ja det ser ju jävligt tajt ut på avgassidan...
tackar! jo körde med M50 lutning ända tills jag skulle ha dit min nya turbo som blev lite större. trodde jag skulle få plats med den som de va förut men de var bara att glömma! var rätt trångt med dawnpipe och allt med M50 lutning men nu har jag bra rum med lite över 4" man måste bygga annat insug mm. om man ska raka upp motorn.. fick bli lite konstig grej för att få dit wastegaten som jag hade de förut..
så här såg de ut förra året:
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
Konny wrote:Clew wrote:Måste börja med att gratulera till ett sjysst bygge
Körde du m50 lutning förra året? Du råkar inte ha en bild på turbo och grenrör monterat. Tänkte köra m50 lutning på min e30 med m50 och ja det ser ju jävligt tajt ut på avgassidan...
tackar! jo körde med M50 lutning ända tills jag skulle ha dit min nya turbo som blev lite större. trodde jag skulle få plats med den som de va förut men de var bara att glömma! var rätt trångt med dawnpipe och allt med M50 lutning men nu har jag bra rum med lite över 4" man måste bygga annat insug mm. om man ska raka upp motorn.. fick bli lite konstig grej för att få dit wastegaten som jag hade de förut..
så här såg de ut förra året:
Hmm ja det ser lite tajt ut, men jag har batteriet bak så där kan man ju kapa lite för downpipen kanske.
Får se hur det blir, lika bra att räta upp skiten kanske...
Lars Lengstrand
Clew wrote:Konny wrote:Clew wrote:Måste börja med att gratulera till ett sjysst bygge
Körde du m50 lutning förra året? Du råkar inte ha en bild på turbo och grenrör monterat. Tänkte köra m50 lutning på min e30 med m50 och ja det ser ju jävligt tajt ut på avgassidan...
tackar! jo körde med M50 lutning ända tills jag skulle ha dit min nya turbo som blev lite större. trodde jag skulle få plats med den som de va förut men de var bara att glömma! var rätt trångt med dawnpipe och allt med M50 lutning men nu har jag bra rum med lite över 4" man måste bygga annat insug mm. om man ska raka upp motorn.. fick bli lite konstig grej för att få dit wastegaten som jag hade de förut..
så här såg de ut förra året:
Hmm ja det ser lite tajt ut, men jag har batteriet bak så där kan man ju kapa lite för downpipen kanske.
Får se hur det blir, lika bra att räta upp skiten kanske...
njanå, de är ju betydligt bättre att få rum med grenrör och turbon sen förstås. är lite jobb med att räta upp den. men de e skönt när de e gjort sen
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
Clew wrote:Måste börja med att gratulera till ett sjysst bygge
Körde du m50 lutning förra året? Du råkar inte ha en bild på turbo och grenrör monterat. Tänkte köra m50 lutning på min e30 med m50 och ja det ser ju jävligt tajt ut på avgassidan...
Hulta på forumet kör ju med m50 lutning, sen så har jag m50 lutning på min s50. det är grymt tajt. Men de beror ju på hur stor turbo man har. Sen om man vill gå lös med kapen
Aleex wrote:Clew wrote:Måste börja med att gratulera till ett sjysst bygge
Körde du m50 lutning förra året? Du råkar inte ha en bild på turbo och grenrör monterat. Tänkte köra m50 lutning på min e30 med m50 och ja det ser ju jävligt tajt ut på avgassidan...
Hulta på forumet kör ju med m50 lutning, sen så har jag m50 lutning på min s50. det är grymt tajt. Men de beror ju på hur stor turbo man har. Sen om man vill gå lös med kapen
stämmer bra de! allt går bara man vill men de skadar absolut inte med lite mera rum på avgassidan.. senast igår var jag glad över att jag satte M20 lutning, för då hade jag bort både turbo och grenrör. nu har jag fullt ladd vid 5t så de blev bättre efter jag fixade lite där och justera om kammarna lite..
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Bmwandreas wrote:Passa dig när du justerar kammarna, bränslekurvan ändrar sig rejält.
jo de märkte jag. har mappat om den lite grann och går riktigt bra nu!! fast de gjorde den ju förut också men laddar tidigare nu..
hulta: har inte lagat om till twin entry men tog bort i turbon så långt man kom åt utav väggen..
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Konny wrote:Bmwandreas wrote:Passa dig när du justerar kammarna, bränslekurvan ändrar sig rejält.
jo de märkte jag. har mappat om den lite grann och går riktigt bra nu!! fast de gjorde den ju förut också men laddar tidigare nu..
hulta: har inte lagat om till twin entry men tog bort i turbon så långt man kom åt utav väggen..
Jo men jag sa ju åt dig att laborera lite med kammarna för att få de att funka lite bättre.
japp så gjorde ja också med avgas huset,och de funkar skit bra på min iallafall.
mvh
Team Boost Performance
+358405680216
+358405680216
Konny wrote:Bmwandreas wrote:Passa dig när du justerar kammarna, bränslekurvan ändrar sig rejält.
jo de märkte jag. har mappat om den lite grann och går riktigt bra nu!! fast de gjorde den ju förut också men laddar tidigare nu..
hulta: har inte lagat om till twin entry men tog bort i turbon så långt man kom åt utav väggen..
Du menar att de blev bättre att slipa bort mellanväggen i turbon?
ja i min egen lilla hjärna låter det ganska vettigt iallafall eftersom både du,jag och konny åker singel kollektor på ett twin avgashus så känns det lite som om avgaserna tar den lättaste vägen ut, vilket betyder att det kan gå mera avgaser genom den ena jämfört med den andra porten, och om man sedan minskar arean avgaserna har att dela upp sej på längre upp i huset så borde de ju bli mer jämnfördelat.
P.S har ingen aning om denna teori stämmer men känns logiskt
mvh
P.S har ingen aning om denna teori stämmer men känns logiskt
mvh
Last edited by HULTA on 27 Aug 2007, 21:24, edited 1 time in total.
Team Boost Performance
+358405680216
+358405680216
HULTA wrote:ja i min egen lilla hjärna låter det ganska vettigt iallafall eftersom både du,jag och konny åker singel kollektor på ett twin avgashus så känns det lite som om avgaserna tar den lättaste vägen ut, vilket betyder att det kan gå mera avgaser genom den ena jämfört med den andra porten, och om man sedan minskar arean avgaserna har att dela upp sej på längre upp i huset så borde de ju bli mer jämnfördelat.
P.S har ingen aning om denna teori stämmer men känns logiskt
mvh
tror din teori stämmer rätt bra hulta! vart betydligt bättre på min oxå
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583