Har monterat m3bromsar på min 328 touring.
Efter detta får jag en svampig känsla i pedalen samt att bromsen har dålig respons. Pedalen sjunker till och sen tar bromsen, blir liksom en fördröjning. Det är inte luft, har luftat ett par ggr och bytt bromsvätska en gång. Idag bytte jag till 3.2 skivor och nya belägg och renoverade oken samtidigt. inga framgångar alls..
En teori jag har är att bromsservon är för liten? Hade dock inga problem när jag monterade m5 bromsar på min m535 e28 så det känns långsökt..
Motorn är även den M3 och jag ser att det sitter en backventil på vaccumslangen till bromsservo, kan det vara ventilen som är defekt?
Tacksam för svar, tjejen som kör med bilen och jag lovade henne att det inte skulle bli några problem med konverteringen till m3grejer
Uppgraderat bromsar från 328 till m3. Problem
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Hur stora kolvar är det i oken på 328 resp m3?
Låter annars som om din teori med för liten huvudcylinder kan stämma bra. Hur känns bromsbalansen? Tar det först i bak?
Låter annars som om din teori med för liten huvudcylinder kan stämma bra. Hur känns bromsbalansen? Tar det först i bak?
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290