FoursFeeders 1602turbo-TILL SALU!!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- M635 forever
J**la hårig kärra! gillar helskarpt.
Dont like my Driving,mail me at:
eatsh*t@gof*ckyourself.com
MVH Patrik Jansson
*E24 M635Csi -84 http://www.garaget.org/?car=72052
*E34 535i -92 "sladdpulkan"
eatsh*t@gof*ckyourself.com
MVH Patrik Jansson
*E24 M635Csi -84 http://www.garaget.org/?car=72052
*E34 535i -92 "sladdpulkan"
- Nicke Blom
tack för kommentarerna, ang frigång för framdäcken så måste jag kapa lite i skärmarna och fixa golvet bakom däcken lite för att kunna styra fullt, och sen är tanken att den inte ska kränga mkt alls då en hämmare från en 5-serie ligger och skräpar i ett hörn.
målet med bilen är att den ska vara helt laglig med turbo till sommaren och ska gå att åka brett med dagligen och förhoppningsvis gå en mitten 10:a iaf. Huvudsaken att jag smiskar pelles E30, eller hur pelle
målet med bilen är att den ska vara helt laglig med turbo till sommaren och ska gå att åka brett med dagligen och förhoppningsvis gå en mitten 10:a iaf. Huvudsaken att jag smiskar pelles E30, eller hur pelle
En liten uppdatering vad som händer med bilen, har inköpt ett nytt tändsystem, det blev ett MSD DIS2 programmable, är ett fördelarlöst system med en massa finesser, wastefire och 190mj tändenergi!!! blir nog bra, bilder kommer då jon på jobbet har fräst triggerfäste.
sen har jag även kapat bort hela frontplåten för att enklare kunna lyfta ut motorn vid service/haveri. så för tillfället ser bilen minst sagt ledsen ut där den står!
Nya genomslagsgummin har svetsats dit, så nu ska inte hjulen ta i innerskärmarna när man svålar på....
sen har jag även kapat bort hela frontplåten för att enklare kunna lyfta ut motorn vid service/haveri. så för tillfället ser bilen minst sagt ledsen ut där den står!
Nya genomslagsgummin har svetsats dit, så nu ska inte hjulen ta i innerskärmarna när man svålar på....
dax för en liten uppdate, har hänt lite med bilen, mest tråkiga saker som att laga rost och skrapa hjulhusen rena fram, men nu är även fronten löstagbar, fördelaren väck, ny vevhusventilation, wastegate inledd i downpipe mm, ett par bilder på nya triggerhållaren som håller de 2 hallgivarna till msd:n, tack till jon för fräsningen! mer bilder kommer på övriga uppdateringar.....
Lite uppdate på en del av vinterns modifieringar.
En liten bild på wastegatesystemet från en lite bättre vinkel än tidigare.
Fördelaren borta, 2 st msd MC-spolar hittade hit, ny vevhusventilation...
Nu är fronten demonterbar, sitter på 4st M8 och 2st huvlås.
Ny mittkonsoll knäcktes till med den lilla displayen infräst(det ska sitta en större display till loggsystemet som visar div bra att veta grejer uppe i buren oxå)
har dragit ett nytt fint avgasrör som går ut på "orginal-stället" så nu kan man köra utan kåpor oxå
En liten bild på wastegatesystemet från en lite bättre vinkel än tidigare.
Fördelaren borta, 2 st msd MC-spolar hittade hit, ny vevhusventilation...
Nu är fronten demonterbar, sitter på 4st M8 och 2st huvlås.
Ny mittkonsoll knäcktes till med den lilla displayen infräst(det ska sitta en större display till loggsystemet som visar div bra att veta grejer uppe i buren oxå)
har dragit ett nytt fint avgasrör som går ut på "orginal-stället" så nu kan man köra utan kåpor oxå
uppdate, har hittat ett fel i förgasarna vilket gjort att endast 3cyl gått för fullt i sommar=( felet åtgärdat, men tyvärr missade jag att dra fast kompressorhuset vid en modifiering så jag skadade impellern en aning=(
åkte 2 repor i går på hösttävlingen i piteå efter att regnet passerat, var rätt halkigttyvärr. första repan missade jag 3:an tyvärr, men repan efter satt 10:an efter allt strul.
10.74@212 med 60ft på kassa 1.725,snabbaste M10:an i sverige!!!???
hittade 2 bilder på ulkhyvlers.net som jag lånade.
[img][img]http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_17/14080000-14089999/640x480/14084806.jpg[/img]
[/img]
åkte 2 repor i går på hösttävlingen i piteå efter att regnet passerat, var rätt halkigttyvärr. första repan missade jag 3:an tyvärr, men repan efter satt 10:an efter allt strul.
10.74@212 med 60ft på kassa 1.725,snabbaste M10:an i sverige!!!???
hittade 2 bilder på ulkhyvlers.net som jag lånade.
[img][img]http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_17/14080000-14089999/640x480/14084806.jpg[/img]
[/img]
- Nicke Blom
har du några bilder på hur du moddat bakvagnen? skall till att göra nåt liknande på min nämligen!
mvh
mvh
//Fredde
f_sjoberg@hotmail.com , 0763455321
f_sjoberg@hotmail.com , 0763455321