Bmw_Pelle E30 M50B28 E85, 801whp 1084wnm
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Ikväll/natt har vi grejjat lite med bilen.
Emil VEMS kom förbi och lödde hejvilt i boxen. Både la till och to bort saker bla fixa vi in avgastempen.
Var ut och mappade på blöt asfalt och vred på laddkranen lite så det blev runt 2bar. Blev ett helt annat ryt i maskinen nu
Emil VEMS kom förbi och lödde hejvilt i boxen. Både la till och to bort saker bla fixa vi in avgastempen.
Var ut och mappade på blöt asfalt och vred på laddkranen lite så det blev runt 2bar. Blev ett helt annat ryt i maskinen nu
Han fääjg tjöör ju bara, Hä sliir ju in't na!
It's not the fart that kills you, it's the smell!
- johanedstrom
Nä, som worre sa så blev det ingen körning idag pga regn.
Nå mysko är det med m20 snurrorna
Orkar inte byta turbo, nog ska den där palla med. Med kammar och e85 i tanken kan det nog bli helt annat morr i maskinen
Vi får se vad ekonomin har att erbjuda i vinter. Tror alla cash kommer att gå till fjällsresor då ja e jävligt sugen på skoter nu
I första repan åkte jag 11.183 204km/h och 60 fot på 1.637
Andra repan blev det 11.097 196 km/h och 60 fot på 1.594
Kopplingen slira lite i andra repan vid två växlingar så ja var tvungen att ta om, därför den lägre hastigheten tror jag.
Nå mysko är det med m20 snurrorna
Orkar inte byta turbo, nog ska den där palla med. Med kammar och e85 i tanken kan det nog bli helt annat morr i maskinen
Vi får se vad ekonomin har att erbjuda i vinter. Tror alla cash kommer att gå till fjällsresor då ja e jävligt sugen på skoter nu
I första repan åkte jag 11.183 204km/h och 60 fot på 1.637
Andra repan blev det 11.097 196 km/h och 60 fot på 1.594
Kopplingen slira lite i andra repan vid två växlingar så ja var tvungen att ta om, därför den lägre hastigheten tror jag.
peppe wrote:Jävligt nice 60-fots tid på 2:a repan. M/T däcken verkar funka bra. Du har ju 60 fots tiden att tacka för den riktigt låga 11:an.
Tråkigt, får du till lite slutfart så sitter ju en 10:a hur enkelt som helst.
Jo, starterna funkar hyffsat. Går ju alltid fila lite där. Det är ju som om moset saknas på nå sätt. Undra hur mkt ett par kammar ger?