Chassi och motormässigt är det lite annat...
Motor:
S14b23
Pyramidringat block.
Smidda JE kolvar 8,5:1 i komp
Verdistakar
Blockgjördel
Pinnbultad topp och ramlageröverfall
M3 E36 kedjesträckare
DR Schrick 284 resp 276 graderskammar
Uppfrästa kamdrev=justerbara
Original insug och plenum med separata spjäll.
Hembyggt grenrör enligt principen, kort och enkelt.
Köhlers avgas 2x2,5tum
Walbro 255hp pump x2
Standard topp med hårdare ventilfjädrar
Precision SC61
Oljesprut under kolvarna
DTA E48 styrsystem
Chassi:
Skivor fram från 330 324mm
Bilstein grupp N chassikit
Fjäderbenstag fram och bak
Stålspunna bromsslangar
Justerbara camberplates fram
Bakvagn ombyggd för att kunna justera hjulvinklarna
Powerflex eller delrinbussningar överallt
Till nästa år kommer det sitta en Z3M bakvagn som jag precis var och hämtade på en firma i Avesta

Ett annat stort bekymmer har varit att jag haft problem med intercoolern som spruckit ett gäng gånger, den kommer att bytas ut till nästa år.
Kommer även att testa att byta grenrör och hoppas att det kan ge lite bättre skjuts på avgaserna.
Om allt går som det är tänkt kommer motorn åka ur bilen i vinter och plågas i en bromsbänk...