Säkra Hästkrafter m50b25

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
Fido85

Säkra Hästkrafter m50b25

Post by Fido85 »

jag har funderat lite då man har hört så mkt olika versioner om hur mycket en m50 pallar...har ju:
cp kolvar
smidda stakar
balanserad vev
arp till topp och ramlager
portad topp
original kammar tillsvidare
eller jag får ju domdär grejjorna bara dom får hem dom

Ärtan vet ju ungefär hur mitt recept ser ut så....med dom grejjorna och alla saker är i toppskick så visst är ca 600 hk säkra då...och har nån här varit med om att få hål i blocket? glömde säga att hur mycket man kan ta och motorn håller fint
Mvh Christoffer
Tel:+358504210611
peppe
Moderator

Post by peppe »

Vad som är säkert för en motor behöver ju nödvändigtvis inte hanla om hur mycket laddtryck man bjuder i maskinen, eller hur mycket effekt den lämmnar.

Mycket handlar om han som sätter ihop maskinen, samt han som tunar maskinen.
Bmwandreas
Moderator

Post by Bmwandreas »

Har aldrig hört talas om något bmw gjutjärns block som pajat pga för tunna cylinderväggar.

Jag tror det är svårt att få ut 600hk med standard kammar och vanlig bensin.
Fido85

Post by Fido85 »

okej då jag tänkte jag hade sett nån motor med söndrigt block men det kan vara pga av motorras bara :) joo jag tar kammarna i ett senare skede då det kommer bli lite dyrt nu i första serien :) men bra då vet jag unjefär lite mera :) bara att vänta snällt på delarna då av dig/er
Mvh Christoffer
Fido85

Post by Fido85 »

Peppe:

jag tänkte att man har hjälp av en som verkligen vet vad man håller på med för jag kommer behöva hjälp med lite ett och annat som att lyfta grejjor då ryggen är inte så bra nu som bäst....och som andreas påpekade om kammarna så det bli till nästa sommar för det är så mkt som ska lagas för att få drivlinan att "hålla" nålite åtminstone osv så det kommer kosta ganska mkt :( men 550 är väl helt hållbart med ordentliga grejjor och som mappning kommer jag ta en som verkligen förstår sig på dta... tyvärr så är det så jävla skit i dethär landet att det är inte så mkt folk som håller på med trimning...om det är nån så är det bara nån som smetar ihop nåt och motor skär vid uppstart eller nåt :evil:
Mvh Christoffer
Post Reply