Idag åker bilen in i garaget för lite uppgradering.
Ses säsongen -08 då även jag bör vara klar.
Uppdaterad första sida.
Du klippte till på ett link? ...fint d , tycker d har många bra finesser..kanske saknar Auto tune just nu..men det kommer nog snart igen...bara o tanka ny mjukvara då :)
Idag åker bilen in i garaget för lite uppgradering.
Ses säsongen -08 då även jag bör vara klar.
Uppdaterad första sida.
Du klippte till på ett link? ...fint d , tycker d har många bra finesser..kanske saknar Auto tune just nu..men det kommer nog snart igen...bara o tanka ny mjukvara då :)
Jajjamensan, det får bli så. Har gått i total djungel bland alla sprut, men jag tycker LINK ligger i min prisklass samt verkar fungera bra.
Idag åker bilen in i garaget för lite uppgradering.
Ses säsongen -08 då även jag bör vara klar.
Uppdaterad första sida.
Du klippte till på ett link? ...fint d , tycker d har många bra finesser..kanske saknar Auto tune just nu..men det kommer nog snart igen...bara o tanka ny mjukvara då :)
Jajjamensan, det får bli så. Har gått i total djungel bland alla sprut, men jag tycker LINK ligger i min prisklass samt verkar fungera bra.
VEMS verkar nice och finns en kille vid namn Erik som håller på med det och kan hjälpa dig med det. Han bor också i skogarna där uppe! Vill du ha mer info så kontakta mig på msn!
Nu är motorn ur. Skönt med en tom e34a.
Så nu ska jag ut och skruva ner en gammal M21a och slänga skiten på tippen, veven spar jag, samt topp. ZF lådan och resten kan ni hämta på skroten om ni ska ha det.
Idag har jag städat ur garaget lite så Krigaren får plats för uppgradering. Har även fixat 8mm snabbkopplingar som ska gängas i plenumet. Sen så ska jag åka ner till Torsby vid lön igen som det ser ut. Och då kommer jag hem med trösklar, M5 kjolar och förhoppningsvis annan färg på kallingarna än när jag åkte.
Håller i skrivande stund på med grenrörs mall samt att riva dän bakvagnen så man kan se över lamelldiffen och göra lite fint. Byta fett i knutarna och lite allmänt.
Sen ska jag till Erik efter helgen och hämta koppling och lite M5 kjolar och trösklar, samt värre ventilfjädrar så toppen kan åka ihop.
Då har det blivigt en hel dag i garaget, dagen har mestadels gått helt krångelfritt, och det gillar vi.
Tanken har åkt ner och ska på tippen samt att diffen ska ner och få sig en översyn och knutar m.m.
Äckel tanken är borta!
Lamelldiffen som ska ner, reservhjulsbaljan ska bort! Skysst pallbock va? Hade bara tre så detta fick fungera provosoriskt.
En M21a vev samt oljepump hittade jag också, ska säljas, motorn va totalrenoverad för 3000 mil sedan så pumpen är riktigt fräsch:
Toppen med nya tätningar:
Kopplingen ihop skruvad lite hastigt, ja jag vet att jag måste isär med den när allt ska monteras, men jag kände behov av att skruva ihop den :
Raceaddic wrote:org ventilfjädra funkar fint upp till 12mm lyft och 7500 varv
kissekammen är 284-280 110 grader med 10.9 i lyft om ja inte minns fel funkar bäst med en lite större turbo med lägre mottryck då den har lite mer overlap än Z55 kammen
Lika bra att vara safe. Nej men det va som fan. Men då har man värre i iallafall då, bara för att.
Okay, funderar på en sådan kam då det verkar vara skön karaktär i dom.
Idag har jag vart ute i garaget och fortsatt med bakvagnen, gjorde bara 3 timmar idag.
Kardanen är nerplockad samt andra drivaxeln, så nu återstår bara bulten i diffkåpan samt två i framänden till bakvagns bryggan.
Bromsarna bak, inge vidare, men de ska bytas:
Lite rost höger bak hitta jag också, dock enda stället med hål i på hela bilen. Obs att det är det högra hålet som är ett rosthål :
En fin kardan modell grov:
Sist men inte minst en bild på mitt specialverktyg, en 17mm nyckel som jag svetsade på ett plattjärn, perfekt BMW kardan verktyg. :
Dagen började med att jag åkte hem till en polare som fixat lite skivor till mig, *Spons*. Gratis är gott. (Va svårt som fan att fota)
Sen tog jag tag i diffen som skulle ner, 8 skruvar senare ser det ut såhär:
En halvtimme efter det såhär:
Och i den hittade jag en sånhär trevlig sak, en såkallad lamelldiff:
Och sist men inte minst, motivation:
Och som vanligt så är korten inte av bästa kvalitet, men kameran är kass och ljuset i garaget dåligt, så ni får stå ut. Jag försöker ta så bra kort jag kan.