SÅLD

Sälj dina trimdelar

Moderators: Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren, Snekast

Post Reply
hoek

SÅLD

Post by hoek »

BMW 320i -85 (2.5 Turbo ic) SÅLD

- M50B25 med garret gt37 och DTA p8pro inspr. osv..
- Getrag 260 med sachs ..618 koppling och visco spärr i axeln.
- E36 286mm frambromsar.
- BBS RS 8.5"/9.5"x16" med 205/45 o. 225/40
- Jamex fjädrar o. Spax 28x justerbara dämppare.
- Rieger infinity framspoiler och "äldre" M-technic bakspoiler.
- Sparco "rev" stolar och rally ratt..
- osv, osv..

"Old school-Sleeper" BMW E30 med modern teknik. Besiktad som den är för några veckor sedan, bänkad efter det till 470hp/580Nm och det finns mer att ta om man så vill! Med lite besvär 10 sek sleeper...
13800€ (~125000 sek.)

Jag kan tänka mig att lämna med tex. stolarna, DTA isprutningen, o.dyl och då krediteras något för dessa.

OBS! BILEN ÄR FINSK-REGISTRERAD OCH BESIKTAD SOM DEN ÄR! FINNS I FINLAND
dvs. besiktad och godkänd i EU land, importera till Sverige och regga in den som den är!

mrbstrom@hotmail.com / +358-505171258

Image

Image

Image

Image
Last edited by hoek on 04 Aug 2007, 12:51, edited 2 times in total.
porsche som backup/vinterbil...
Krillian

Post by Krillian »

lägger till lite om det är okej.?

för er som inte vet. så är fälgarna bak OTROLIGT SVÅRA att få tag i.

f ö var bilen otroligt snygg :O
silverryggen

Post by silverryggen »

Jag kan tänka mig att lämna med tex. stolarna, DTA isprutningen, o.dyl och då krediteras något för dessa.
Så priset du satt är utan dessa grejor?
Eller har jag fattat helt fel.
mvh
slaup

Post by slaup »

silverryggen wrote:Jag kan tänka mig att lämna med tex. stolarna, DTA isprutningen, o.dyl och då krediteras något för dessa.
Så priset du satt är utan dessa grejor?
Eller har jag fattat helt fel.
mvh
kan säga att priset är som den står nu!

dvs. billigare utan delarna!

kan tillägga att de är en myket rolig bil att köra! och bra finnish på allt!

mvh
turbo såklart...
hoek

Post by hoek »

Priset är för hela paketet. Dvs komplett, bara att startta och köra. Men jag kan tänka mig att "köpa tillbaks" stolarna för jag har fästen så jag kan använda dem i min andra bil när det blir banåka av. Tycker personligen att det skulle passa bäst med en sportinredning i bmw.n men jag har inte fått tag i en hel till vettigt pris. Insprutningen skulle jag också kunna tänka mig att "köpa tillbaks" eftersom jag kan använda den på kommande projekt. Har ju lärt mig Dta.n nu.. så om någon har ett annat sprut liggandes eller vill använda annat fabr. så är det ju bara att byta boxar. Elsystemet i sig behöver ju inte bytas, bara boxen och kontakten. Insprutningen kan jag tänka mig att kreditera ~10000kr för, kostar 15900kr nytt på etapp. Stolarna ungefär halva nypriset, ~4000kr.

Som brorsan konstaterade, bilen är mycket underhållande att köra! Alla bussningar och dämppare är i skick och den går bra att använda i dagligt bruk, har varit en sväng på banan med men då konstaterade jag att det behövs bättre bromskylning och R-däck. bränsleförbrukningen på landsväg helt akseptabel och när man brassar på så är förbrukningen tja.. större! Vill man leka så är det bara att kliva på, spinner låss ända upp i fyran bara man kliver på. Hjulspinn från 0-->200.. 100-->200 under 7 sek om man får det att greppa!! :lol:
Scrazher

Post by Scrazher »

Vansinnigt läcker...! :shock:
Och i jeppis dessutom... synd jag inte vart över i sommar så man kunde fått sig en titt.

Ursäkta OT
Icee

Post by Icee »

Men för fasiken Masa, sälj int den till utlandet, så här fina byggen måst stan kvar i lande :)

Kan intyga verkligen fint byggd, inget har lämmnats åt slumpen. Var iofs några år sedan jag kika på den sist.
hoek

Post by hoek »

Måste ju pröva lite här och där.. dessutom så är det ju många finnar som sitter och kollar ppf sidorna!!
Post Reply