Riktigt hårt och lågt.
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Riktigt hårt och lågt.
Har ni några fjädrar och dämpare att rekomendera för att få ett lågt stuk och framförallt få bilen riktigt hård. verkligen skithård nu alltså.
hur har ni gjort? tänkte om det finns några färdiga satser att beställa så man slipper lägga stora slantar på coilovers. eller det finns prisvärda sådana oxå som passar e30 bolt on?
Tacksam för svar.
hur har ni gjort? tänkte om det finns några färdiga satser att beställa så man slipper lägga stora slantar på coilovers. eller det finns prisvärda sådana oxå som passar e30 bolt on?
Tacksam för svar.
Om du vill ha den 'stenhård' och rätt låg så är det grupp-n kittet du ska köpa. Är utvecklat av BMW Motorsport för just grupp-n racing och går att köpa på BMW. MKT hårdare än alla väghållningskit, snikcoilovers etc och du använder original fjäderbenstallrikar. Kostar ca 13'-15' kr.
Är förövrigt ett sånt kit som Samuel har på sin M3E30 och det räckte ju till nytt gatbilsrekord i Superstage iaf
Är förövrigt ett sånt kit som Samuel har på sin M3E30 och det räckte ju till nytt gatbilsrekord i Superstage iaf

Last edited by Micke on 27 Jul 2007, 15:06, edited 1 time in total.
/M|cke F@.gner
ok, bra att ni öser på med info.
det är ett turboprojekt som inte kommer rulla en massa vardagsmil. det kommer bara att köras på lite träffar osv. så att komforten blir lidande är inte hela världen.
i dagsläget så sitter det några sänkfjädrar av okänt ursprung och sänkningsgrad. men jag skulle vilja ha det styvare än så för jag tycker det är mycket härligare att sladda i rondeller med en riktigt hård bil. jag tycker man har betydligt mer känsla då.
det är ett turboprojekt som inte kommer rulla en massa vardagsmil. det kommer bara att köras på lite träffar osv. så att komforten blir lidande är inte hela världen.
i dagsläget så sitter det några sänkfjädrar av okänt ursprung och sänkningsgrad. men jag skulle vilja ha det styvare än så för jag tycker det är mycket härligare att sladda i rondeller med en riktigt hård bil. jag tycker man har betydligt mer känsla då.
tornen bak är nog inte för klena men det är ont om plats därav att de flesta bygger om. Butchermartin har bilder i sin tråd på hur man kan göra om man inte vill bygga om.
Komforten är en sak men jag upplever att det blir studsigt, studsa av vägen hårt. Mitt chassi är iofs hårdare än grupp N men jag kommer nog i princip bara åka bana.
Låg och hård är ju bra när man ska sladda.
Komforten är en sak men jag upplever att det blir studsigt, studsa av vägen hårt. Mitt chassi är iofs hårdare än grupp N men jag kommer nog i princip bara åka bana.
Hur hårda fjädrar och dämpare åker du med ?Andreas K wrote:tornen bak är nog inte för klena men det är ont om plats därav att de flesta bygger om. Butchermartin har bilder i sin tråd på hur man kan göra om man inte vill bygga om.
de vanliga satserna som annonseras ut på blocket osv med 60/40 sänkning och kostar 2900:- är dom något att ha? eller är det pissgrejor? såg att ge motor i kalmar hade en sats till e30 och priset kan man inte klaga på iaf.
jag vill att någon pekar åt mig och säger "detta är jättebra" någon som verkligen vet och kör med det själv. gärna med en bild så man ser hur låg den blir oxå.
Grupp N är lite för dyrt. annars verkar det ju som det hade varit det jag sökt.
jag vill att någon pekar åt mig och säger "detta är jättebra" någon som verkligen vet och kör med det själv. gärna med en bild så man ser hur låg den blir oxå.
Grupp N är lite för dyrt. annars verkar det ju som det hade varit det jag sökt.
Det är ett öhlins banracingchassi. Med detta chassi har jag ej kört en meter ännu (men snart). Kan kolla fjäderkonstanterna.M3JONAS wrote:Hur hårda fjädrar och dämpare åker du med ?Andreas K wrote:tornen bak är nog inte för klena men det är ont om plats därav att de flesta bygger om. Butchermartin har bilder i sin tråd på hur man kan göra om man inte vill bygga om.